Ξανά στις ράγες ο θρυλικός Μουτζούρης - Ξεκίνησαν από σήμερα τα δρομολόγια
O θρυλικός Μουτζούρης μπήκε ξανά στις ράγες και από σήμερα Σάββατο (14.12) επανέρχεται με δρομολόγια σε μία πανέμορφη διαδρομή.
Σύμφωνα με τη Hellenic Train, ο Μουτζούρης, το Τρενάκι του Πηλίου θα αναχωρεί κάθε Σάββατο και Κυριακή από τα Άνω Λεχώνια στις 10:00 (αμαξ. 3800) και θα επιστρέφει από τις Μηλιές στις 15:00 (αμαξ. 3801), με ενδιάμεση στάθμευση 15 λεπτών στην Άνω Γατζέα και στις δύο κατευθύνσεις της διαδρομής. Μέχρι το ιστορικό κεφαλοχώρι των Μηλεών, η διαδρομή συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων, γεμίζει με εικόνες πλούσιας φύσης και αρχιτεκτονικής με παλαιές, αλλά περίτεχνες κατασκευές λαξευτής μαρμαρόπετρας και γκρίζου ασβεστόλιθου που διαμόρφωσαν τις αντιστηρίξεις, τα τοξωτά γεφύρια, τις καμάρες και τα στόμια των σηράγγων.
Ο «Μουτζούρης», όπως λεγόταν κάποτε το τρενάκι του Πηλίου, για να δηλώσει την ατµοκίνηση και τον καπνό που άφηνε στο πέρασµά του, είναι ένα τρένο-τουριστικό αξιοθέατο των χωριών του Πηλίου.
Η ιστορία του Μουτζούρη
Κατασκευασµένη σε δύο στάδια, µεταξύ του 1894 και του 1903, η σιδηροδροµική διαδροµή αποτέλεσε σηµαντικό παράγοντα περαιτέρω ανάπτυξης των χωριών του Πηλίου. Μετά τη διακοπή το διάστηµα 1971-1996, το τρενάκι του Πηλίου εξακολουθεί να διασχίζει µια από τις πιο στενές σιδηροδροµικές γραµµές στον κόσµο (60 εκατοστά). Η διαδροµή είναι γεµάτη µε εικόνες πλούσιας φύσης και αρχιτεκτονικής. Κατάφυτες πλαγιές, µε πυκνή βλάστηση από πλατάνια και πουρνάρια, από τη µία, το Αιγαίο Πέλαγος από την άλλη, παλαιές, αλλά περίτεχνες κατασκευές λαξευτής µαρµαρόπετρας και γκρίζου ασβεστόλιθου, τοξωτά γεφύρια, καµάρες και στόµια σηράγγων.
Ξεχωριστό δείγµα, η λίθινη πεντάτοξη γέφυρα Καλόρεµα, στην περιοχή του Μαλακίου, ενώ ιδιαίτερο είναι το πέρασµα της µεγάλης µεταλλικής γέφυρας του Ταξιάρχη ή Ντε Κίρικο. Ο σταθµός Μηλεών είναι και το τέρµα της διαδροµής. Από εδώ ξεκινάει το γραφικό καλντερίµι που οδηγεί στο κέντρο του χωριού.
Το ιστορικό τραινάκι, που παλαιότερα διήνυε την απόσταση Βόλος-Μηλιές, κυλούσε πάνω στον επίσης ιστορικό σιδηρόδροµο του οποίου η κατασκευή άρχισε το 1892, µε πρώτο το κοµµάτι µέχρι τα Λεχώνια, για να παραδοθεί τελικά το 1896. Το υπόλοιπο κοµµάτι µέχρι τις Μηλιές κατασκευάστηκε στη συνέχεια, για να τεθεί σε λειτουργία το 1903. Την επίβλεψη της κατασκευής του σιδηροδροµικού δικτύου είχε ο Εβαρίστο Ντε Κίρικο, ο πατέρας του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο ντε Κίρικο, ο οποίος γεννήθηκε στον Βόλο. Στα έργα κατασκευής του δικτύου, ο µικρός τότε Ντε Κίρικο ήταν εκεί, παρατηρώντας το µέσο που έµελλε αργότερα να τον εµπνέει και να συνοδεύει σταθερά τις δηµιουργίες του.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρόκειται για πολύ δύσκολη μεταφορά διότι απαιτείται ειδικός εξοπλισμός
Η αστυνομία προχώρησε σε μία προσαγωγή υπόπτου
Όπως εξηγεί, ένιωσε την ανάγκη να μιλήσει ανοιχτά
Το συγκεκριμένο τμήμα είχε διακοπεί από τις 11 το πρωί
Ξεκίνησε έρευνα για τις συνθήκες του συμβάντος
Νέος νόμος φέρνει ψηφιακό σύστημα καταγραφής παραβάσεων - Στόχος η πρόληψη τροχαίων
Αναλυτικά οι διακοπές κυκλοφορίας σε βασικές οδούς της πρωτεύουσας την Κυριακή το πρωί
Η πρόγνωση για την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου από το meteo και την ΕΜΥ
Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης διασώθηκαν δύο άνθρωποι
Έχουν γίνει ήδη δεκάδες προσαγωγές
Οι σταθμοί του μετρό «Σύνταγμα» και «Πανεπιστήμιο» έχουν κλείσει από τις 17:00
Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα του περιοδικού International Living
Τι ακολουθεί μετά τον Byron
Λόγω των πλημμυρικών φαινομένων
Παράλληλα, στη Βοιωτία, ο κόμβος της Θήβας παραμένει κλειστός από χθες
Οι επιστήμονες προβλέπουν βροχοπτώσεις έως το απόγευμα - Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία
Δείτε τον χάρτη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών με τις υψηλότερες καταγραφές στη χώρα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.