Ελλαδα

διαΝΕΟσις: Πώς επηρέασε η πανδημία την εκπαίδευση; - Βασικά συμπεράσματα από το PISA 2022

Η νέα ανάλυση εστιάζει στο πρόσφατο κύμα του διεθνούς προγράμματος του ΟΟΣΑ.

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Μελέτη της διαΝΕΟσις: Βασικά συμπεράσματα από το PISA 2022

H διαΝΕΟσις δημοσίευσε ένα νέο άρθρο με τίτλο «Βασικά συμπεράσματα από το PISA 2022», στο οποίο η αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και Εθνική Συντονίστρια PISA Χρύσα Σοφιανοπούλου αναλύει τα αποτελέσματα του πιο πρόσφατου κύματος του διεθνούς προγράμματος για την αξιολόγηση των μαθητών PISA του ΟΟΣΑ.

Η Ελλάδα συμμετέχει στο PISA, δηλαδή τη μεγαλύτερη διεθνή εκπαιδευτική έρευνα με στοιχεία από 81 χώρες, από την αρχή του το 2000. Η πιο πρόσφατη έρευνα αξιολογεί τις επιδόσεις των 15χρονων μαθητών στα μαθηματικά, στην κατανόηση κειμένου, στις φυσικές επιστήμες και στη δημιουργική σκέψη.

διαΝΕΟσις: Οι επισημάνσεις σε σύγκριση με προήγουμενους κύκλους

Ανάμεσα στα σημεία που επισημαίνει η κ. Σοφιανοπούλου είναι ότι λόγω της πανδημίας «η επίδοση στα μαθηματικά και την κατανόηση κειμένου μειώθηκε σε σύγκριση με προηγούμενους κύκλους. Σε πολλές περιπτώσεις, η μείωση υπερέβη τους 20 βαθμούς –μέγεθος το οποίο αντιστοιχεί περίπου στη διαφορά μιας σχολικής χρονιάς».

Ειδικότερα για τους Έλληνες μαθητές, το άρθρο διαπιστώνει ότι ο μέσος όρος των επιδόσεων του 2022 ήταν χαμηλότερος σε σύγκριση με του 2018 και χαμηλότερος και στα τρία γνωστικά αντικείμενα (μαθηματικά, κατανόηση κειμένου και φυσικές επιστήμες) σε σχέση με όλες τις προηγούμενες αξιολογήσεις, επιβεβαιώνοντας "μια πτώση που είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα". Επίσης, το άρθρο ξεχωρίζει το γεγονός ότι "η αυτονομία του σχολείου –η οποία φαίνεται να σχετίζεται με υψηλή επίδοση– δεν υφίσταται στην Ελλάδα", καθώς και άλλα συναφή θέματα σχετικά με τη λειτουργία της εκπαίδευσης στη χώρα.

Mπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο εδώ.

Η διαΝΕΟσις έχει μελετήσει τα αποτελέσματα προηγούμενων κύκλων PISA, του 2015 με δύο αναλύσεις, όσο και του PISA 2018.

Μπορείτε να βρείτε όλο το σχετικό υλικό συγκεντρωμένο εδώ.