Ελλαδα

Στο «φως» η εγκατάλειψη των σιδηροδρομικών σταθμών

Οι εικόνες «πριν και μετά» με χρονιά ορόσημο το 2019

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η Hellenic Train αποζημιώνει επιβάτες που αναγκάστηκαν να αποβιβαστούν και να περπατήσουν μέχρι τον σταθμό της Λάρισας
Η Hellenic Train αποζημιώνει επιβάτες που αναγκάστηκαν να αποβιβαστούν και να περπατήσουν μέχρι τον σταθμό της Λάρισας © ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ/EUROKINISSI

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Τα ντοκουμέντα της εγκατάλειψης των σταθμών - Η ανακοίνωση του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών

Εικόνες που δείχνουν την κατάσταση στην οποία είχαν περιέλθει σιδηροδρομικοί σταθμοί της χώρας φέρνει στο φως η εφημερίδα «Καθημερινή».

Όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ του ο Γιάννης Σουλιώτης «οι σταθμοί το 2019 ήταν υπό διάλυση, παρατημένοι στον χρόνο, τη φθορά και τους βανδαλισμούς».

«Ως γνωστόν, τα ηλεκτρονικά συστήματα που είχαν εγκατασταθεί και λειτουργούσαν ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 σταδιακά απαξιώθηκαν και το διάστημα 2010-2012 σταμάτησαν να λειτουργούν», αναφέρει μεταξύ άλλων ο δημοσιογράφος.

Όπως σημειώνει το ρεπορτάζ της εφημερίδας «οι περισσότεροι σταθμοί παρελήφθησαν από τη γαλλική Alstom το 2021 μετά την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης ύψους 13 εκατ. ευρώ. Στο διάστημα αυτό από το 2021 έως σήμερα είχαν γίνει τα απαραίτητα έργα ανάταξης σε πολλούς σταθμούς. Η υπογραφή της προκρίθηκε ως λύση προκειμένου να ξεκολλήσει το έργο, η σύμβαση του οποίου είχε υπογραφεί επτά χρόνια πριν, δίχως οι εργασίες να έχουν αποπερατωθεί. Αντίστοιχα, οι φωτογραφίες με τις οποίες γίνεται η αντιπαραβολή έχουν τραβηχτεί τη 10η Μαρτίου 2023, δέκα ημέρες δηλαδή μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη».

Στη συνέχεια το ρεπορτάζ εξηγεί τον λόγο που η Alstom κρατά φωτογραφικό αρχείο από την πορεία των έργων. «Όπως προβλέπεται από τα διεθνή πρωτόκολλα που εφαρμόζει η γαλλική Alstom, κατά την παραλαβή των σταθμών, υπάλληλοι της εταιρείας φωτογράφισαν ένα προς ένα τα τεχνικά δωμάτια σηματοδότησης, εκεί δηλαδή όπου φιλοξενούνται τα ηλεκτρονικά συστήματα που υποστηρίζουν το σύστημα σηματοδότησης. Ο λόγος; Να υπάρχει σαφής εικόνα στην εταιρεία, αλλά και στον κύριο του έργου, δηλαδή την ΕΡΓΟΣΕ, για το πώς ήταν οι σταθμοί κατά την παραλαβή τους και πώς αυτοί παραδίδονται κατά το στάδιο της ολοκλήρωσης της σύμβασης», σημειώνει το δημοσίευμα.

Μάλιστα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε ανακοίνωσή του επικαλείται το εν λόγω δημοσίευμα, σε μια προσπάθεια να καταδείξει τις αλλαγές τις οποίες έχει υλοποιήσει στο σιδηροδρομικό δίκτυο, την ώρα που στη Βουλή έχουν κληθεί να μιλήσουν πρώην υπουργοί Μεταφορών για την τραγωδία στα Τέμπη.

Να σημειωθεί πως το Υπουργείο Υποδομών επισυνάπτει φωτογραφίες του ρεπορτάζ.

Η ανακοίνωση:

«Σε ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή», δημοσιεύονται φωτογραφίες με την κατάσταση των σταθμών που παραδόθηκαν το 2019, με την αλλαγή της κυβέρνησης, σε σχέση με την τωρινή κατάσταση.

Προκύπτει, με ακλόνητα πειστήρια, ότι παραλήφθηκε μία διαλυμένη κατάσταση η οποία συνεχίζει να ανατάσσεται με γοργούς ρυθμούς. Δυστυχώς, το τραγικό δυστύχημα συνέβη πριν από την ολοκλήρωση των έργων που αναμένεται στο τέλος Σεπτεμβρίου με πλήρη τηλεδιοίκηση όλου του κύριου άξονα.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πολίτες, θα συνεχίσει την προσπάθεια να έρθουν στο φως τα αίτια και οι συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος, να επανεκκινήσει με ασφάλεια ο σιδηρόδρομος και να ολοκληρωθεί στον προβλεπόμενο χρόνο η αναβάθμιση των συστημάτων ασφαλείας του δικτύου».

Στο «φως» η εγκατάλειψη των σιδηροδρομικών σταθμών
Στο «φως» η εγκατάλειψη των σιδηροδρομικών σταθμών
Στο «φως» η εγκατάλειψη των σιδηροδρομικών σταθμών

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.