Ελλαδα

«Έχουμε να κάνουμε με τομάρια»: Ξεσπά ο πατέρας των δίδυμων κοριτσιών από την Καλαμπάκα

«Τι να ακούσω; Για τράκες;»

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Σύγκρουση τρένων με 57 νεκρούς στα Τέμπη: Οι δηλώσεις του πατέρα των δίδυμων κοριτσιών από την Καλαμπάκα

O πατέρας των δίδυμων κοριτσιών από το Καστράκι Καλαμπάκας που σκοτώθηκαν στα Τέμπη, μαζί με την εξαδέλφη τους, μίλησε στο Star για όλα όσα ακούγονται το τελευταίο διάστημα για τις ευθύνες και τα λάθη που οδήγησαν στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα. 

«Έχω θυμό... Τι να ακούσω; Για σουβλάκια; Για τράκες; Ήταν ανεύθυνοι, έχουμε να κάνουμε με τομάρια! Δεν ξέρουμε στην Ελλάδα τι γίνεται; Στην πιάτσα είμαστε...», ξέσπασε ο πατέρας των διδύμων και συνέχισε: «Αυτή τη στιγμή νιώθω οργή. Ξέρεις πού είμαι εγώ τώρα; Πάω στη Θεσσαλονίκη, στο διαμέρισμα να πάρω τα πράγματα από τα παιδάκια. Σε μισή ώρα θα πάω να φορτώσω πράγματα. 'Ετυχε σε μας, ήταν θέμα χρόνου. Τραβήξαμε εμείς τον λαχνό, στην Ελλάδα ζούμε, δυστυχώς. Τρία παιδιά σε μια οικογένεια! Δεν έχουμε συνειδητοποιήσει...τώρα θα συνειδητοποιήσουμε, σε μισή ώρα, που θα πάρουμε τα άψυχα, τα υλικά. Εγώ δεν ησυχάζω ούτε με φυλακές ούτε με τέτοια...».

Έρευνα και για το εάν ο σταθμάρχης ήταν στο πόστο του όταν έφυγε το τρένο

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη, οι οποίες θα εστιάσουν και στο εάν ο σταθμάρχης της Λάρισας ήταν στο πόστο του την ώρα που αναχώρησε η αμαξοστοιχία Intercity 62.

Σύμφωνα με το Mega, το τρένο έφυγε στις 23:06 και εάν ήταν στη θέση του ο σταθμάρχης θα μπορούσε να δει τις λυχνίες με κόκκινο χρώμα και να ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς ώστε να σταματήσει. Επίσης, δεν έγινε η μεταφορά του έγγραφου-υπομνήματος 1001 χέρι με χέρι, αλλά έδωσε λάθος το τηλεγράφημα. Παράλληλα, ο σταθμάρχης θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τους μηχανοδηγούς ακόμα και εάν δεν βρισκόταν στο σταθμαρχείο, μέσω μιας φορητής συσκευής που έχουν οι σιδηροδρομικοί.

Όλα αυτά είναι υπό έρευνα και θα διαπιστωθούν όταν θα γίνει η άρση τηλεφωνικού απορρήτου.

Σύμφωνα επίσης με το Mega, η δικλίδα των ψυχομετρικών τεστ που υπάρχει για τους σταθμάρχες του μετρό δεν υπάρχει στον ΟΣΕ, σε αντίθεση με τους μηχανοδηγούς.

Σε επιστολή της στις 19/08/2021, η ΣΤΑΣΥ αναφέρει: «Με την παρούσα σας γνωστοποιούμε ότι εγκρίθηκε η παροχή υπηρεσιών ψυχομετρικού ελέγχου εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, ειδικότητας οδηγού συρμών και σταθμαρχών, από την εταιρεία σας, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην προσφορά σας. Το τίμημα για την αξιολόγηση 100 εργαζομένων ανέρχεται στο ποσό των 16.880 ευρώ, πλέον ΦΠΑ». Κάτι αντίστοιχο δεν υπάρχει για τους σταθμάρχες των τρένων.

Επιπλέον, στον ΟΣΕ παλαιότερα για να γίνει κάποιος σταθμάρχης έπρεπε να περάσει από διάφορες τάξεις. Η έκτη τάξη ήταν και η τελευταία και απαιτούμενη προκειμένου να γίνει κάποιος κεντρικός σταθμάρχης, ενώ η διάρκεια της κάθε τάξης ήταν δύο χρόνια, μετά από τα οποία ακολουθούσε αξιολόγηση από τους προϊσταμένους. Μετά την αποψίλωση των υπηρεσιών των σταθμαρχών στον Οργανισμό, αυτές καταργήθηκαν και υπάρχει μόνο ο α’ και ο β’ σταθμάρχης, οι οποίοι τοποθετούνται στις θέσεις του μετά από λίγες μέρες εκπαίδευσης.

Επιπροσθέτως, στον φαύλο κύκλο της μη εγκατάστασης της τηλεδιοίκησης, εισέρχεται και το θέμα των σταθμαρχών, καθώς οι υπεύθυνοι της εγκατάστασης του συστήματος ζητούσαν από τον ΟΣΕ να μονοδρομηθούν μερικά τμήματα για να γίνουν έργα. Σε αυτά τα τμήματα έπρεπε να υπάρχουν σταθμάρχες προκειμένη να γίνουν οι μονοδρομήσεις, ωστόσο λόγω έλλειψης χρημάτων, ο ΟΣΕ δεν τοποθέτησε κανέναν, με αποτέλεσμα να μη γίνουν τα έργα.