Ελλαδα

Διώκονται ποινικά ο επιθεωρητής κυκλοφορίας και δύο σταθμάρχες για το δυστύχημα στα Τέμπη

Ποιες κατηγορίες τους αποδίδονται

Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Νέες διώξεις για τρία πρόσωπα που εμπλέκονται στο σιδηροδρομικό δυστύχημα

Σε νέες ποινικές διώξεις για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη προχώρησαν οι αρχές κατά τριών προσώπων. 

Συγκεκριμένα, οι διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον ακατάλληλο σταθμάρχη της Λάρισας που ήδη έχει προφυλακιστεί, αλλά και κατά δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο του. Οι κατηγορίες που τους βαραίνουν αφορούν τη διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είναι κακούργημα με ποινές από δέκα χρόνια ως ισόβια, καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα 

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, αύριο Παρασκευή (10.3) θα συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, προκειμένου να επιλέγουν τους δύο εφέτες ανακριτές που θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.

Σε συμπληρωματικές καταθέσεις καλεί η ανακρίτρια για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη

Η ανακρίτρια εξακολουθεί να συγκεντρώνει στοιχεία που ρίχνουν φως στην υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σήμερα βρίσκεται στη διαδικασία αντιπαραβολής των καταθέσεων που ελήφθησαν έως τώρα, με τις συνομιλίες από τον ράδιο - ασύρματο της βραδιάς του δυστυχήματος. Στόχος της ανακρίτριας είναι να κατανοήσει πλήρως τι συνέβη εκείνη τη βραδιά, ώστε να εντοπίσει τι οδήγησε στο δυστύχημα και να αποδοθούν οι ευθύνες.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, «δεν έχει ολοκληρωθεί κανένα πόρισμα και καμία έρευνα. Είναι σε πλήρη εξέλιξη η ανακριτική και η έρευνα των εμπειρογνωμόμων και η αστυνομική έρευνα». Όπως ανέφερε το ρεπορτάζ για το δυστύχημα στα Τέμπη, «κάθε φορά που εντοπίζουν ένα στοιχείο συναντώνται με τις Αρχές, αστυνομικές ή ανακριτικές, και ενημερώνουν για τα στοιχεία». Σχετικά με τα νέα άτομα που φέρεται να μπαίνουν στο κέντρο των ερευνών, η ΕΡΤ αναφέρει ότι η 3η ανακρίτρια αντιπαραβάλλει εκτός από τις καταθέσεις και υλικό που έχει κατασχεθεί. Άλλωστε, όλες οι συνομιλίες των μηχανοδηγών των δύο τρένων που συγκρούστηκαν στις 28 Φεβρουαρίου με τον σταθμάρχη Λάρισας που βρίσκεται προφυλακισμένος έχουν καταγραφεί από το καταγραφικό σύστημα της εταιρείας.

Τι κατέθεσαν εργαζόμενοι του ΟΣΕ και επιθεωρητής Λάρισας

Ήδη η ανακρίτρια έχει πάρει καταθέσεις από εν ενεργεία και συνταξιούχους σταθμάρχες. Την προηγούμενη Παρασκευή ο προϊστάμενος Επιθεώρησης ήλθε αυτοβούλως στην ανακρίτρια και μεταξύ των εγγράφων που κατέθεσε ήταν και το έγγραφο των βαρδιών που ο ίδιος είχε ορίσει για τη συγκεκριμένη ημέρα.

Στο έγγραφο αυτό φέρεται να έχει ορίσει τρεις σταθμάρχες στη βραδινή βάρδια, κάτι που αμφισβητείται από τους υφισταμένους του και τις Αρχές που αναφέρουν ότι είχαν οριστεί δύο σταθμάρχες στην πρωινή βάρδια, δύο στην απογευματινή και ένας στη βραδινή με την αλληλοκάλυψη της μιας ώρας. Από τους σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας ο ένας ήταν με σύμβαση ορισμένου χρόνου και ο άλλος αορίστου. «Ο σταθμάρχης που έχει σύμβαση έργου δεν μπορεί να κάνει υπερωρία και εργάζεται οκτάωρο. Αυτός που έπρεπε να μείνει ήταν αυτός που είχε σύμβαση αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τις πληροφορίες».

Σύμφωνα με τις καταθέσεις συναδέλφων του ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έφυγε είκοσι λεπτά νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιας του στις 23:00 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.

Στην κατάθεση που έδωσε στις 3ης Μαρτίου στην ανακρίτρια Λάρισας ο 63χρόνος επιθεωρητής Δημήτριος Νικολάου, περιγράφει όσα έγιναν τη μοιραία νύχτα, αλλά και το πώς λειτουργεί το σύστημα με τις προσλήψεις, την εκπαίδευση και τις βάρδιες των σταθμαρχών. «Ο μηχανοδηγός, σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός Κουτσούμπας Γεώργιος, απ’ όσο γνωρίζω το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα. Όταν στη 01:15 συνάντησα τον Βασίλη Σαμαρά, τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Παυλόπουλος παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Παυλόπουλο, τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε, κι αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν Παυλόπουλος εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα…».

Διαβάστε περισσότερα για την τραγωδία στα Τέμπη