Ελλαδα

Τέμπη: Η ώρα της αποτίμησης των πρώτων στοιχείων για το σιδηροδρομικό δυστύχημα

Ενημερώνεται σήμερα η ανακρίτρια

Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Η αποτίμηση των πρώτων στοιχείων από την ανακρίτρια για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα

Μία πρώτη αποτίμηση των δεδομένων που έχουν συλλεχθεί για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη αναμένεται να κάνει σήμερα (7.3) η ανακρίτρια Λάρισας και οι δικαστικοί πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από την πρώτη στιγμή μετά την τραγωδία. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η δικαστική λειτουργός με τη βοήθεια των πραγματογνωμόνων θα ενημερωθεί για τα στοιχεία που έχει μέχρι στιγμής στη διάθεσή της η έρευνα και θα αξιολογήσουν από κοινού το υλικό, ώστε να δημιουργηθεί ο «χάρτης» της πορείας και των επόμενων βημάτων. Ανάμεσα στα κρίσιμα δεδομένα που θα αξιολογηθούν και ενδεχομένως δώσουν απαντήσεις για εκείνα που συνέβησαν πριν τη μοιραία σύγκρουση είναι και το καταγραφικό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, που είναι στη διάθεση των Αρχών, αλλά και όσα αποτυπώθηκαν στο κέντρο ελέγχου κίνησης. Τα δεδομένα θεωρούνται σημαντικά, καθώς αναμένεται να συμβάλουν στην ανασύνθεση των αιτιών που επέδρασαν για τη μοιραία σύγκρουση. Η βοήθεια των πραγματογνωμόνων σε αυτό το σημείο είναι πολύτιμη καθώς αυτοί θα δώσουν το στίγμα για την αποσαφήνιση ειδικών, τεχνικών θεμάτων που αφορούν τα ευρήματα, την εξήγηση μαρτυριών, συνομιλιών, βιντεοληπτικού υλικού και άλλων δεδομένων, ώστε να καταγραφούν οι συγκλήσεις και αποκλίσεις σε σοβαρότατα θέματα.

Ο «χάρτης» που θα διαμορφωθεί θα είναι και αυτός που θα τροφοδοτήσει τις επόμενες κινήσεις του ανώτερου δικαστικού λειτουργού που θα αναλάβει την έρευνα μετά τη σύγκληση Ολομέλειας Εφετών Λάρισας που αναμένεται να συγκληθεί άμεσα.

Διευθύνων Σύμβουλος Hellenic Train: «Εμείς μεταφέρουμε επιβάτες, δεν διαχειριζόμαστε την υποδομή»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, μίλησε στην ΕΡΤ για όσα έχουν συμβεί τις τελευταίες ημέρες, αρχής γενομένης από το δυστύχημα στα Τέμπη.

«Η Hellenic Train είναι μια εταιρεία που ασχολείται μόνο με τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων και δεν εμπλέκεται στη διαχείριση της υποδομής, ούτε στη συντήρησή της, ούτε στην κυκλοφορία», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως η εταιρεία του «έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών για κάθε πληροφορία που θα ρίξει φως στο θανατηφόρο δυστύχημα των Τεμπών. Επιπλέον, συλλέγουμε, με εσωτερικές ομάδες εργασίας που επικεντρώνονται στο περιστατικό των Τεμπών, όλες τις έγκυρες πληροφορίες για να ρίξουμε φως στο τι συνέβη».

Ως προς τα όσα ισχυρίζονται οι εργαζόμενοι σχετικά με την ανεπάρκεια των συστημάτων ασφαλείας, απάντησε πως τα τρένα της εταιρείας κινούνται «σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες του συστήματος που χρησιμοποιείται στους σιδηροδρόμους που πληρούν τα κριτήρια που προβλέπονται από τους Εθνικούς Οργανισμούς Τυποποίησης και μετά από πιστοποίηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου».

Ακολούθως, για το σύστημα πυρόσβεσης ισχυρίστηκε πως «η μηχανή και τα βαγόνια είναι εξοπλισμένα με αυτόματα συστήματα πυρόσβεσης και φορητά συστήματα πυρόσβεσης επί της αμαξοστοιχίας, αντίστοιχα, στον αριθμό και τον τύπο που προβλέπεται από τους ισχύοντες κανονισμούς πρόληψης».

Απαντώντας στο γιατί δεν υπάρχουν ακόμη ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό των επιβατών της αμαξοστοιχίας, ισχυρίστηκε πως δεν υπάρχει γιατί «το τρένο έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από ένα αεροπλάνο ή ένα πλοίο, όπου οι επιβάτες πρέπει απαραιτήτως να παρέχουν τα προσωπικά τους στοιχεία».

«Οι επιβάτες που αγοράζουν τα εισιτήριά τους μέσω διαδικτύου παρέχουν ορισμένα προσωπικά δεδομένα, όπως τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους. Για όσους αγοράζουν εισιτήρια στα εκδοτήρια ή εντός του τρένου, το εισιτήριο, ενώ προβλέπει την κατανομή των θέσεων, δεν είναι ονομαστικό. Oλα τα διαθέσιμα στην εταιρεία στοιχεία έχουν ήδη παρασχεθεί στις αρχές. Θα ήθελα να προσθέσω ότι ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των θέσεων επί του τρένου, διότι στα υπεραστικά τρένα όλα τα εισιτήρια έχουν καθορισμένες θέσεις».

Καταλήγοντας, σημείωσε πως η «Hellenic Train θα συνεχίσει να εργάζεται στο πλαίσιο των υφιστάμενων συμβάσεων. Η σιδηροδρομική κυκλοφορία θα βασιστεί στις υποδείξεις που θα λάβουμε από το διαχειριστή υποδομής και στο χρονοδιάγραμμα που απαιτείται για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Η συνέχιση των δραστηριοτήτων μας δεν μπορεί να αγνοήσει την εργασία των περισσότερων από 1.200 εργαζομένων μας και, για το λόγο αυτό, βρισκόμαστε σε επαφή με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων μας».