Πόσο κόστισε στους Έλληνες φορολογουμένους η κρατική διαχείριση της ΛΑΡΚΟ
Τι αναφέρει έρευνα του ΚΕΦίΜ
ΛΑΡΚΟ: 5,77 δις ευρώ κόστισε στους φορολογούμενους η κρατική λειτουργία της την περίοδο 1989-2019
Η λειτουργία της ΛΑΡΚΟ υπό κρατική διαχείριση υπολογίζεται πως για την περίοδο 1989-2019 έχει κοστίσει στους Ελληνες και στις Ελληνίδες φορολογούμενους το ποσό των 5,77 δισ. ευρώ σε σταθερές τιμές του 2015.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει μελέτη του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦίΜ) για το ζήτημα, επισημαίνοντας παράλληλα ότι το 2020 η ΛΑΡΚΟ χρωστούσε περίπου 480 εκατ. ευρώ σε ληξιπρόθεσμες οφειλές, κυρίως προς δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς (ΔΕΚΟ).
Τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης
- Η λειτουργία της ΛΑΡΚΟ υπό κρατική διαχείριση υπολογίζεται πως για την περίοδο 1989-2019 έχει κοστίσει στους Έλληνες και τις Ελληνίδες φορολογούμενους το ποσό των 5,77 δις ευρώ σε σταθερές τιμές του 2015.
- Το 2020 η ΛΑΡΚΟ χρωστούσε περίπου 480 εκατ. ευρώ σε ληξιπρόθεσμες οφειλές, κυρίως προς Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς (ΔΕΚΟ).
Από το 2008 μέχρι το 2019 η ΛΑΡΚΟ παρουσίασε κέρδη 3 έτη (2010, 2011, και 2016), και ζημίες τα υπόλοιπα 9 έτη, ενώ οι σωρευτικές ζημίες της περιόδου ξεπέρασαν τα 600 εκ. ευρώ. - Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, εάν το ελληνικό δημόσιο δεν προβεί εντός της επόμενης πενταετίας στην ανάκτηση των παράνομων κρατικών ενισχύσεων της περιόδου 2008-2011 από την ΛΑΡΚΟ, τότε θα υποχρεωθεί να καταβάλει το ποσό των 65,7 εκ. ευρώ ως συνολικό πρόστιμο, ενώ για κάθε εξάμηνο μη ανάκτησης θα προστίθενται στο ποσό αυτό 5,5 εκ. ευρώ.
Ως προς το τι πρέπει να γίνει στο εξής, οι συγγραφείς της μελέτης επισημαίνουν:
- Η κυβέρνηση θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει στην ανάκτηση των παράνομων ενισχύσεων (+τόκους) προς την ΛΑΡΚΟ την περίοδο 2008-2011 και να συμμορφωθεί με την σχετική καταδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
- Η κυβέρνηση θα πρέπει να δημοσιεύσει άμεσα τους ισολογισμούς της εταιρείας από το 2016 μέχρι σήμερα, ως οφείλει από το ισχύον νομικό πλαίσιο. Το ίδιο πρέπει να κάνει και με όλες γενικά τις ΔΕΚΟ ώστε οι φορολογούμενοι να γνωρίζουν αν επιβαρύνονται και πόσο.
- Η ΛΑΡΚΟ θα πρέπει είτε να σταματήσει τη λειτουργία της, είτε να αποκρατικοποιηθεί άμεσα, μειώνοντας το βάρος του δημόσιου προϋπολογισμού.
Οι συγγραφείς της μελέτης Γιώργος Μπήτρος, Ομότιμος Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Κωνσταντίνος Σαραβάκος, Συντονιστής Ερευνητικών Προγραμμάτων του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών και Υποψήφιος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας έχουν δημοσιεύσει ακόμη το πλήρες ερευνητικό δοκίμιο «Η ΛΑΡΚΟ και οι Φορολογούμενοι» στη Σειρά Ερευνητικών Δοκιμίων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρόκειται για πολύ δύσκολη μεταφορά διότι απαιτείται ειδικός εξοπλισμός
Η αστυνομία προχώρησε σε μία προσαγωγή υπόπτου
Όπως εξηγεί, ένιωσε την ανάγκη να μιλήσει ανοιχτά
Το συγκεκριμένο τμήμα είχε διακοπεί από τις 11 το πρωί
Ξεκίνησε έρευνα για τις συνθήκες του συμβάντος
Νέος νόμος φέρνει ψηφιακό σύστημα καταγραφής παραβάσεων - Στόχος η πρόληψη τροχαίων
Αναλυτικά οι διακοπές κυκλοφορίας σε βασικές οδούς της πρωτεύουσας την Κυριακή το πρωί
Η πρόγνωση για την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου από το meteo και την ΕΜΥ
Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης διασώθηκαν δύο άνθρωποι
Έχουν γίνει ήδη δεκάδες προσαγωγές
Οι σταθμοί του μετρό «Σύνταγμα» και «Πανεπιστήμιο» έχουν κλείσει από τις 17:00
Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα του περιοδικού International Living
Τι ακολουθεί μετά τον Byron
Λόγω των πλημμυρικών φαινομένων
Παράλληλα, στη Βοιωτία, ο κόμβος της Θήβας παραμένει κλειστός από χθες
Οι επιστήμονες προβλέπουν βροχοπτώσεις έως το απόγευμα - Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία
Δείτε τον χάρτη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών με τις υψηλότερες καταγραφές στη χώρα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.