Ελλαδα

Τι συμβαίνει με τη γραμμή στήριξης του ΚΕΘΕΑ

Η καταγγελία των εργαζομένων για το 1114 και οι απαντήσεις των αρμόδιων στην ΑV

63834-643587.jpg
Βασίλης Βενιζέλος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
ΚΕΘΕΑ
© Eurokinissi

ΚΕΘΕΑ: Τι συμβαίνει με τη γραμμή στήριξης 1114 - Η καταγγελία των εργαζομένων και οι απαντήσεις των αρμόδιων στην Αthens Voice

Ήταν Αύγουστος του 2011 όταν εγκαινιάστηκε η Τηλεφωνική Γραμμή Υποστήριξης και Τηλεσυμβουλευτικής 1114 του ΚΕΘΕΑ για την εξάρτηση από τα τυχερά παιχνίδια. Η γραμμή λειτουργούσε από Δευτέρα έως Παρασκευή σε δωδεκάωρη βάση (9.00 - 21.00) απ' όλη την Ελλάδα «και σεβασμό στην ανωνυμία και το απόρρητο» όπως ανέφερε τότε ο οργανισμός.

Δώδεκα χρόνια αργότερα, εργαζόμενοι του ΚΕΘΕΑ κατήγγειλαν πως από την 1η Φεβρουαρίου η γραμμή θα σιγούσε.

«Από σήμερα 1η Φεβρουαρίου η γραμμή τηλεφωνικής υποστήριξης του ΚΕΘΕΑ για τον τζόγο θα είναι κλειστή και κανείς δεν θα απαντά στις κλήσεις των πολιτών» αναφέρεται σε ανακοίνωση του συλλόγου των εργαζομένων.

Σύμφωνα με τους ίδιους, «η εξέλιξη αυτή βαραίνει αποκλειστικά τη διοίκηση του ΚΕΘΕΑ.

  • Παρά την δηλωμένη πρόθεση της ΟΠΑΠ ΑΕ να ανανεώσει για έναν ακόμη χρόνο τη χρηματοδότηση της γραμμής, από τις 21/2/23 έως τις 20/2/24.
  • Παρά την επιστολή του Συλλόγου Εργαζομένων ήδη από τις 22/11/22 με την οποία εφιστούσαμε την προσοχή στη διοίκηση να κινηθούν οι διαδικασίες για την ανανέωση των συμβάσεων, με ορατό τον κίνδυνο διακοπής της λειτουργίας της γραμμής».

Η διοίκηση πάντως, από την πλευρά της, απαντά πως η γραμμή λειτουργεί «χωρίς προσκόμματα» και πως μόνο για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, περίπου δεκαπέντε ημερών, τις κλήσεις στο 1114 θα «υποδέχονται» εργαζόμενοι της μονάδας «Άλφα» του ΚΕΘΕΑ.

Το τοπίο θα ξεκαθαρίσει επομένως μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες και σε ό,τι αφορά τις αιτιάσεις του συλλόγου των εργαζομένων που υποστηρίζει πως δεν έχουν δοθεί απαντήσεις σχετικά με το εάν διασφαλίζεται και με ποιον τρόπο η αδιάκοπη λειτουργία της γραμμής, εάν διασφαλίζεται η εργασία των εργαζομένων και εάν προτίθεται να ενσωματώσει τη λειτουργία της γραμμής στις υπηρεσίες του ΚΕΘΕΑ.

«Πέρυσι, η γραμμή βρέθηκε να στηρίζεται στην αίσθηση ευθύνης των εργαζομένων που, προκειμένου να μην διακόψουν την παροχή αναγκαίων υπηρεσιών προς τους πολίτες, αναγκάστηκαν να εργάζονται απλήρωτες. Φέτος, με την τραγική έλλειψη διοικητικής επάρκειας, το ΚΕΘΕΑ κλείνει τη γραμμή γιατί δεν πρόλαβε, μέσα σε έναν χρόνο να ολοκληρώσει τις διαδικασίες ανανέωσης των συμβάσεων» σημειώνεται ακόμη στην ανακοίνωσή τους.

Την ίδια ώρα, πηγές από το γραφείο της υφυπουργού Υγείας, Ζωής Ράπτη, αναφέρουν στην ATHENS VOICE πως «το πολύ σε δεκαπέντε μέρες ολοκληρώνονται οι προσλήψεις του νέου προσωπικού της τηλεφωνικής γραμμής, καθώς οι εργαζόμενοι σε αυτήν τη δομή απασχολούνται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου».

Επίσης, θέμα ημερών είναι η δημοσίευση στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ) της υπουργικής απόφασης του υπουργού Υγείας, Θάνου Πλεύρη, με την οποία ανανεώνεται η θητεία των μελών του Δ.Σ. του ΚΕΘΕΑ, η οποία έχει ήδη λήξει. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πολύ καλά πληροφορημένες πηγές της ATHENS VOICE, δεν θα υπάρξουν αλλαγές στη σύνθεση του επικείμενου νέου Δ.Σ. του ΚΕΘΕΑ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ