Ελλαδα

Σχολεία: Οι αλλαγές με το πρώτο κουδούνι – Τα υγειονομικά πρωτόκολλα και οι νέοι ρόλοι

Το μήνυμα της Νίκης Κεραμέως για τη νέα σχολική χρονιά

62224-137655.jpg
Newsroom
7’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
agiasmos.jpg
© EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ/ΑΡΧΕΙΟΥ

Το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά θα ακούσουν σήμερα μαθητές και μαθήτριες σε όλη τη χώρα- Το πρωτόκολλο λειτουργίας, οι νέοι ρόλοι και όσα πρέπει να γνωρίζουν καθηγητές και γονείς.

Το πρώτο κουδούνι ηχεί και πάλι σήμερα (12/9) στα σχολεία. Με τις σάκες στην πλάτη, μικροί και μεγαλύτεροι μαθητές πέρασαν το κατώφλι των σχολικών συγκροτημάτων για τον αγιασμό· αυτή τη φορά χωρίς να κρατούν ή να φορούν υποχρεωτικά μάσκες προστασίας από τον κορωνοϊό. 1.341.985 μαθητές και μαθήτριες επιστρέφουν στις τάξεις και αναμένεται από τις πρώτες ημέρες να συναντήσουν τέσσερις σημαντικές αλλαγές, με κυριότερη την επέκταση ωραρίου του ολοήμερου σχολείου. 

«Είμαστε πανέτοιμοι (…) Δεν θα έχουμε κενά στα σχολεία», δήλωσε πριν από λίγες ώρες ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης. Μαζί με τους μαθητές στις τάξεις βρίσκονται περίπου 170.000 εκπαιδευτικοί, ανάμεσά τους και οι 25.000 νεοδιόριστοι.

Σε μία χρονιά πιο οργανωμένη από ποτέ αναφέρεται η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στο μήνυμά της για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. «Αγαπητά μας παιδιά, απευθύνομαι ιδιαίτερα σε εσάς, με την ευχή να αξιοποιήσετε όλα τα εργαλεία που έχετε στη διάθεσή σας, αλλά κυρίως τη φαντασία σας, τις ικανότητές σας, τα ταλέντα και τις κλίσεις σας, ώστε να εμπνευστείτε, να δημιουργήσετε, να χαρείτε τη σχολική χρονιά, να διδαχθείτε αλλά και να διδάξετε, αφού κι εμείς οι μεγαλύτεροι μαθαίνουμε διαρκώς από εσάς και μας κάνετε υπερήφανους», τόνισε μεταξύ άλλων η Νίκη Κεραμέως. 

Αγαπητές μαθήτριες και αγαπητοί μας μαθητές, Αγαπητοί και αγαπητές εκπαιδευτικοί, Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά...

Posted by Niki Kerameus on Sunday, September 11, 2022

Σχολεία: Χωρίς υποχρεωτικότητα για μάσκες – Τι γίνεται αν βρεθεί κρούσμα – Τι ισχύει για τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς 

Πριν από λίγες εβδομάδες η επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας αποφάσισε ότι πλέον η μάσκα προστασίας για τον κορωνοϊό στα σχολεία παύει να είναι υποχρεωτική. Σύμφωνα με το ΦΕΚ, η χρήση προστατευτικής μάσκας (απλής χειρουργικής ή υφασμάτινης με κατάλληλες προδιαγραφές) είναι προαιρετική για τους/τις μαθητές/τριες σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων. Οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και το λοιπό προσωπικό πρέπει να επιδεικνύουν ωστόσο αρνητικό τεστ.

Οι εκπαιδευτικοί, τα μέλη ΕΕΠ- ΕΒΠ, καθώς και το διοικητικό και λοιπό προσωπικό, οι οποίοι είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες, εισέρχονται στις σχολικές μονάδες, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) και στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ), όπου υπηρετούν με την επίδειξη του εν λόγω πιστοποιητικού ή βεβαίωσης. Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ- ΕΒΠ, καθώς και το διοικητικό και λοιπό προσωπικό, οι οποίοι δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες υποβάλλονται υποχρεωτικά σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο μία φορά την εβδομάδα με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID-19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) με δική τους δαπάνη.

Ο παραπάνω υποχρεωτικός εργαστηριακός διαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται μία φορά ανά σχολική εβδομάδα, πριν από την Τρίτη έως και σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) και στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ).

Εάν το αποτέλεσμα του εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.

Τα βήματα σε περίπτωση που κάποιος εμφανίσει συμπτώματα

Εάν ένας/μία μαθητής/τρια εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με λοίμωξη COVID-19, εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται η σχολική μονάδα με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων. Εάν ο/η μαθητής/τρια βρίσκεται στη σχολική μονάδα, λαμβάνουν χώρα εκ μέρους του υπευθύνου COVID-19 της σχολικής μονάδας τα παρακάτω:

  • Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του/της μαθητή/τριας.
  • Απομόνωση του/της μαθητή/τριας σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας.
  • Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής από τον/την μαθητή/τρια και το/τα άτομο/α που το φροντίζουν.
  • Χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας από το προσωπικό (μάσκα, γάντια, και σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών ή αναπνευστικών εκκρίσεων- ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου).
  • Επιμελής καθαρισμός του χώρου και εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες μετά την αναχώρηση του/ της μαθητή/τριας με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας.
  • Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία των γονέων/κηδεμόνων και σε συνεργασία με αυτούς. Εφόσον, σύμφωνα με την αξιολόγηση αυτή, ο/η μαθητής/τρια χαρακτηριστεί ως ύποπτο κρούσμα COVID-19 συστήνεται η διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID-19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR).
  • Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο/η μαθητής/τρια παραμένει σε απομόνωση κατ' οίκον, ενώ η σχολική μονάδα συνεχίζει τη λειτουργία της.
  • Εάν η ιατρική αξιολόγηση που έγινε σε συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι δεν προκύπτουν ενδείξεις λοίμωξης COVID-19, τότε ο/η μαθητής/τρια μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο όταν τα συμπτώματα υφεθούν ή παρέλθει τυχόν άλλο, πέρα από COVID-19, πρόβλημα υγείας, χωρίς να είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.
  • Εάν από την ιατρική αξιολόγηση προκύπτει ότι ο/η μαθητής/τρια είναι ύποπτο κρούσμα συστήνεται η διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR).

Τι θα συμβεί σε περίπτωση θετικού κρούσματος

Ο γονέας/κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ή ο/η εκπαιδευτικός, μέλος ΕΕΠ-ΕΒΠ ή μέλος του λοιπού προσωπικού ενημερώνει τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 της σχολικής μονάδας για το θετικό αποτέλεσμα του διαγνωστικού τεστ για COVID-19.

Ο/Η μαθητής/τρια και το μέλος του προσωπικού που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 πρέπει να απομακρυνθεί από το σχολείο και να παραμείνει σε απομόνωση για πέντε ημέρες από την ημέρα του θετικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου. Κατά τη διάρκεια της απομόνωσης, ο/η μαθητής/τρια ή το μέλος του προσωπικού με επιβεβαιωμένο COVID-19 πρέπει να απέχει και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες (πχ φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, αθλητισμός). Ως ημέρα 0 θεωρείται η ημέρα λήψης της θετικής εργαστηριακής διάγνωσης.

Παιδιά με τα σακίδιά τους πρώτη ημέρα στο σχολείο
Αγιασμός σε σχολείο © Eurokinissi-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Σχολεία: Ολοήμερο έως τις 17:30 – Τι πρέπει να ξέρουν οι γονείς

Σήμερα Δευτέρα (12/9) είναι η τελευταία ημέρα κατά την οποία οι γονείς θα μπορούν να κάνουν τις αιτήσεις τους για τη φοίτηση των παιδιών τους στο Ολοήμερο Σχολείο, που πλέον θα σχολάει στις 17:30. 

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπ. Παιδείας, το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα περιλαμβάνει αναβαθμισμένο περιεχόμενο, μέσω δραστηριοτήτων όπως εκπαιδευτική ρομποτική, πειράματα, ρητορική τέχνη, ασφαλής και δημιουργική πλοήγηση στο Διαδίκτυο, αθλητισμός, παραδοσιακοί ή μοντέρνοι χοροί, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων. Επίσης, προβλέπεται επιπλέον χρόνος για μάθηση, μελέτη και παιχνίδι στο σχολείο.

Οι μαθητές/τριες γίνονται δεκτοί/ές χωρίς κανένα κριτήριο εγγραφής.

Το αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου για το σχολικό έτος 2022-23 θα εφαρμοστεί στο 50% των τμημάτων νηπιαγωγείων και δημοτικών που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, δηλαδή σε περίπου 5.000 τμήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια. Για την επιλογή των σχολικών μονάδων ελήφθησαν υπόψη κριτήρια όπως το μαθητικό δυναμικό του σχολείου, ο αριθμός των μαθητών/τριών που φοιτούν ήδη σε ολοήμερο και ο αριθμός των λειτουργούντων ολοήμερων τμημάτων.

Αναλυτικά τα σχολεία με επέκταση Ολοήμερου έως τις 17:30

Σχολεία – Νέοι όροι: Τι είναι οι εκπαιδευτικοί όμιλοι, ο μέντορας και ο ενδοσχολικός συντονιστής

Νέοι όροι εντάσσονται από σήμερα (12/9) στα σχολεία της χώρας, για την «αυτονομία, τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου», όπως σημειώνουν στις αποφάσεις τους η Νίκη Κεραμέως και η Ζέττα Μακρή.

Οι εκπαιδευτικοί όμιλοι, ο μέντορας και ο ενδοσχολικός συντονιστής καθιερώνονται από τη νέα σχολική χρονιά, στο πλαίσιο της αναβάθμισης στην εκπαίδευση που επιχειρεί το Υπουργείο Παιδείας. 

Σχολεία - Τι είναι οι εκπαιδευτικοί όμιλοι

Οι Διευθυντές/ντριες των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να συγκροτούν εκπαιδευτικούς ομίλους, μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος. Οι όμιλοι μπορούν να προσφέρουν αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία με αντικείμενα σχετιζόμενα, μεταξύ άλλων, με τον αθλητισμό, τα ομαδικά αθλήματα, τους παραδοσιακούς ή μοντέρνους χορούς, τη χοροκινητική έκφραση, τις εικαστικές τέχνες, τις χειροτεχνίες και κατασκευές, την εκμάθηση μουσικών οργάνων, την εκπαιδευτική ρομποτική, τα παραδοσιακά παιχνίδια, τις επιστημονικές κατασκευές - πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο, τη διαπολιτισμική παιδεία, την πολιτειότητα και πολιτότητα, τον εθελοντισμό, την παιδική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία εφημερίδας. Μπορούν, επιπλέον, να δραστηριοποιούνται στην οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, κοινωνικών-βιωματικών και περιβαλλοντικών δράσεων, τη συγκρότηση χορωδίας, θεατρικής ομάδας και μαθητικής ορχήστρας.

Τα θέματα των ομίλων προτείνονται με την έναρξη του σχολικού έτους και το αργότερο μέχρι την 25η Σεπτεμβρίου, η λειτουργία τους αρχίζει στις 15 Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται δύο εβδομάδες πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Μπορούν να προσφέρονται σε μαθητές/τριες μίας ή περισσότερων τάξεων και κάθε μαθητής/τρια μπορεί να συμμετέχει σε έναν ή δύο ομίλους, με συστηματική παρακολούθηση, εκπόνηση εργασιών ή άλλου έργου και λαμβάνει βεβαίωση επιτυχούς συμμετοχής.

Σχολεία - Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας στις σχολικές μονάδες 

Σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια εισάγεται ο θεσμός του Παιδαγωγικού Συμβούλου - Μέντορα. O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου. Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας συμβάλλει στην προαγωγή των επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευόμενου και την επίλυση προβλημάτων, κατευθύνει, πληροφορεί, εξηγεί, παραινεί, συμβουλεύει, προτρέπει και ενθαρρύνει τον νέο συνάδελφό του, σε άμεση συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης.

Σχολεία - Ενδοσχολικός Συντονιστής

Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων) είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συντονίζουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης. Διοικητικά τελούν υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και παιδαγωγικά βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης, ανάλογα με τη φύση των θεμάτων που ανακύπτουν και καθίστανται αρμοδίως αντικείμενο ενασχόλησής τους. Επιπλέον, συνεπικουρούν τον/τη Διευθυντή/ντρια και τον/την Υποδιευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας στο έργο τους, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

Σχολεία: Δεν παίρνουν απαλλαγή οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι μαθητές

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αποσαφήνισε πριν από λίγες ημέρες ότι δεν μπορεί να δίνεται η δυνατότητα απαλλαγής από τα Θρησκευτικά σε χριστιανούς ορθόδοξους μαθητές, σύμφωνα με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Όπως εξήγησε η υπουργός, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα μπορεί να λέει ότι υπάρχει η δυνατότητα να δίνεται η απαλλαγή στον οποιονδήποτε, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, ωστόσο «το ΣτΕ, το οποίο είναι το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της χώρας, έχει βγάλει τέσσερις αποφάσεις, στις οποίες λέει ξεκάθαρα ότι η απαλλαγή μπορεί να δίνεται μόνο τους άθεους και σε αυτούς από άλλα θρησκεύματα. Δεν μπορεί να δίνεται σε όσους είναι χριστιανοί ορθόδοξοι» συμπληρώνοντας ότι η πολιτεία οφείλει να συμμορφωθεί με το ανώτατο δικαστήριο της χώρας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ