Ελλαδα

Λογαριασμοί ρεύματος: Παραπλανητικές διαφημίσεις από παρόχους - Το τελεσίγραφο ΡΑΕ

Πότε εκπνέει η προθεσμία για τις αλλαγές - Πώς επιλέγουμε πάροχο

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Προθεσμία από τη ΡΑΕ να αποσύρουν τις παραπλανητικές διαφημίσεις για το ρεύμα - Μέχρι πότε πρέπει να κάνουν αλλαγές οι πάροχοι. Τι να προσέξουν οι καταναλωτές.

Προθεσμία μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα (8/08) έδωσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) στους προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος που δεν έχουν ακόμα προσαρμόσει τις διαφημιστικές τους καταχωρήσεις, ώστε να σταματήσουν οι παραπλανητικές αναφορές που έχουν εντοπιστεί, διαφορετικά θα προχωρήσει στην δημοσιοποίηση των επωνυμιών τους.

Η ΡΑΕ ανακοίνωσε σήμερα ότι ολοκληρώνει τον έλεγχο στις διαφημιστικές καταχωρήσεις για διαφαινόμενες καταχρηστικές πρακτικές Προμηθευτών Ηλεκτρικής Ενέργειας, οι οποίες δύνανται να παραπλανούν τους καταναλωτές σε σχέση με την επιδότηση που παρέχεται από την Πολιτεία μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης.

Όπως διαπιστώθηκε από τον έλεγχο, οι προμηθευτές έχουν αναλάβει ενέργειες για τη συμμόρφωση της διαφημιστικής τους στρατηγικής προς τις απαιτήσεις διαφάνειας, σαφήνειας και αποφυγής πρόκλησης παραπλανητικών εντυπώσεων. «Ωστόσο, τονίζει η Αρχή, σε τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις προμηθευτών, διαφαίνεται ότι η εμπορική επικοινωνία των προϊόντων τους ελέγχεται περαιτέρω υπό το πρίσμα της παραπλάνησης των καταναλωτών και του αθέμιτου ανταγωνισμού, κατά παράβαση του κείμενου πλαισίου. Στους εν λόγω προμηθευτές, η Αρχή απηύθυνε σήμερα επιστολή, με την οποία επεσήμανε τις συγκεκριμένες προβληματικές περιπτώσεις διαφημίσεων και έταξε αυστηρή προθεσμία για την υποβολή, έως τη Δευτέρα 8 Αυγούστου 2022 και ώρα 11:00, των καταλλήλως αναμορφωμένων καταχωρήσεων, βάσει κατευθύνσεων που θα αποσταλούν εντός της ημέρας σε όλους τους Προμηθευτές».

Τονίζει τέλος ότι θα αναρτήσει στην ιστοσελίδα της τα στοιχεία των προμηθευτών που δεν απέσυραν - αναθεώρησαν την εμπορική τους πολιτική την Τρίτη στις 11:00, όπως και όσων δεν γνωστοποίησαν εμπρόθεσμα τον τρόπο συμμόρφωσής τους προς τις υποχρεώσεις τους.

Λογαριασμοί ρεύματος: Πώς επιλέγουμε πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας - Τι να προσέξετε

Με μια σειρά σημαντικών αλλαγών στη λιανική αγορά ενέργειας να έχουν τεθεί σε ισχύ από την 1η Αυγούστου 2022 (ανεστάλη η ρήτρα αναπροσαρμογής, μηνιαίο πάγιο έως 5 ευρώ, απαγόρευση χορήγησης έκπτωσης που συνδέεται με τη χονδρεμπορική αγορά), ο εκπρόσωπος του νέου ΙΝΚΑ (Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος), Παναγιώτης Γεωργιάδης, παρουσίασε τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές, όταν επιλέγουν πάροχο. Αναλυτικά:

  1. Πάροχοι ρεύματος παρουσιάζουν ως «έκπτωση» την κρατική επιχορήγηση, προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες.
  2. Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας χρεώνουν μηνιαίο πάγιο που ξεπερνά τα 5 ευρώ και φθάνει ακόμα και τα 8 ευρώ. Η πρακτική αυτή είναι παράνομη και υπόκειται στον νόμο Προστασίας του Καταναλωτή. Ο καταναλωτής μπορεί να προχωρήσει σε καταγγελία, προκειμένου να αναλάβει στη συνέχεια η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
  3. Πάροχοι ρεύματος προσφέρουν χαμηλές ανταγωνιστικές χρεώσεις, αλλά με υψηλό πάγιο.
  4. Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας χρεώνουν χαμηλό πάγιο για συγκεκριμένους μήνες αλλά όχι όμως για όλη τη χρονική διάρκεια της σύμβασης.
  5. Πάροχοι ρεύματος προχωρούν σε προσφορές, συνδέοντας την τιμή της κιλοβατώρας με την κατανάλωση. Σε περίπτωση που το νοικοκυριό ή η επιχείρηση ξεπεράσει το όριο, τότε επιβαρύνονται για το σύνολο της κατανάλωσης που έκαναν με την υψηλότερη χρέωση.

«Οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να παρασύρονται από τους πηγαίους μεγάλους τίτλους που προβάλλουν οι πάροχοι ενέργειας για να τους προσελκύσουν» ξεκαθάρισε επίσης.