Ελλαδα

Γραμμή 4 του Μετρό: Πού θα στηθούν τα εργοτάξια

Τα χαρακτηριστικά της νέας Γραμμής

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Μετρό
Μετρό © EUROKINNISSI/ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Γραμμή 4 του Μετρό: Ξεκινούν οι εργασίες - Πού θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια.

Ξεκινά μέσα στον επόμενο μήνα η λειτουργία των νέων εργοταξίων της γραμμής 4 του MετρόΑπό τον Ιούνιο αναμένεται να δούμε εργοτάξια στα Εξάρχεια, στο Κολωνάκι, στην Κατεχάκη και στο άλσος Βεΐκου. Παράλληλα, προετοιμάζεται η επέκταση κατά μήκος της λεωφόρου Κηφισίας μέχρι τα Πευκάκια, όπου θα ενώνεται με τη γραμμή 1.

Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, «επί της ουσίας μιλάμε για το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας, το οποίο όταν ολοκληρωθεί, θα αλλάζει την ίδια τη ζωή μας στην Αθήνα».

Το υπουργείο έχει θέσει σε προτεραιότητα την κατασκευή του τμήματος από το άλσος Βεΐκου έως τον Περισσό, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ανταπόκριση με τον ηλεκτρικό.

 

Τα χαρακτηριστικά της Γραμμής 4 του Μετρό

Η Γραμμή 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» του Μετρό έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).

Αναμένεται επίσης να αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό (κυρίως ο σταθμός του Συντάγματος) από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού.

Διευκολύνεται η πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσεις, όπως τα Δικαστήρια, Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ.
Αυξάνεται δε η δικτύωση των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δυο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Συνολικά εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.

Στη λεωφόρο Βεΐκου το μεγαλύτερο εργοτάξιο

Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, το μεγαλύτερο εργοτάξιο της γραμμής 4 του μετρό θα στηθεί επί της λεωφόρου Βεΐκου, περίπου στο ύψος του κλειστού γυμναστηρίου του δήμου. Έτσι, το ρεύμα από Γαλάτσι προς ΟΑΚΑ αναμένεται να κλείσει εντελώς σε μήκος περίπου 250 μέτρων, με την κυκλοφορία και των δύο ρευμάτων να εκτρέπεται στο έτερο ρεύμα της Βεΐκου και στους γύρω δρόμους.

Με τη μέθοδο του ανοιχτού ορύγματος θα κατασκευαστούν μόλις τέσσερις από τους 15 σταθμούς: στο Κολωνάκι (κάτω από την πλατεία), στην Κυψέλη (στην πλατεία Κανάρη) και–πιο περιορισμένα– στο Γουδί (στο πάρκο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Γεωργίου Παπανδρέου και Λοχαγού Σπηλιωτόπουλου) και στην Πανεπιστημιούπολη.

Στο Γουδί αναμένεται να υπάρξουν αρκετά εκτεταμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις γύρω από τον νέο σταθμό (στη συμβολή της λεωφόρου Γ. Παπανδρέου με την οδό Λοχαγού Σπηλιωτόπουλου).

Όσον αφορά στους υπόλοιπους σταθμούς:

  • Στο Αλσος Βεΐκου (στη συμβολή των οδών Βεΐκου και Τραλλέων) θα ανοιχθούν δύο ορύγματα εκατέρωθεν της λεωφόρου Βεΐκου, κάτω από την οποία θα κατασκευαστεί ο σταθμός.
  • Στο Γαλάτσι, τα μηχανήματα θα εισέλθουν από όρυγμα στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας (προέκταση της Βεΐκου) και Πρωτοπαπαδάκη (προέκταση της Γαλατσίου).
  • Στην Ελικώνος, το όρυγμα θα δημιουργηθεί στο παρκάκι που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος.
  • Στα Δικαστήρια, το όρυγμα θα δημιουργηθεί στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη. Στόχος είναι να μη διαταραχθεί η κυκλοφορία στην Ευελπίδων.
  • Στην Αλεξάνδρας τα μηχανήματα θα εισέλθουν στο υπέδαφος από ένα μικρό παρκάκι στη συμβολή της οδού Μουστοξύδη με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Η κυκλοφορία στη λεωφόρο δεν πρόκειται να τροποποιηθεί.
  • Στα Εξάρχεια για την κατασκευή του σταθμού θα καταληφθεί το μεγαλύτερο μέρος της πλατείας και ένα τμήμα της οδού Θεμιστοκλέους. 
  • Στην Ακαδημία, το όρυγμα θα ανοιχθεί στον πεζόδρομο της οδού Μασσαλίας, δίπλα στο κτίριο της Νομικής. Θα ανοιχθούν επίσης δύο φρέατα (με μικρή κατάληψη χώρου) στη συμβολή της Ακαδημίας με τη Σίνα και τη Ρήγα Φεραίου.
  • Στον «Ευαγγελισμό» τα μηχανήματα θα εισέλθουν στο υπέδαφος από το παρκάκι της οδού Ριζάρη, δίπλα στον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3.
  • Στην Καισαριανή, το όρυγμα θα ανοιχτεί στο παρκάκι στη συμβολή των λεωφόρων Εθνικής Αντιστάσεως και Βασ. Αλεξάνδρου. Ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από τη λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως.
  • Στα Ιλίσια, ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από την οδό Ινδού, ενώ τα μηχανήματα θα εισέλθουν από όρυγμα στην πλατεία Αόρνου.
  • Στου Ζωγράφου, ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από την οδό Γ΄ Ορεινής Ταξιαρχίας και το όρυγμα θα δημιουργηθεί σε παρκάκι επί της λεωφόρου Παπάγου.
  • Τέλος, το σημείο εισόδου του έτερου μετροπόντικα θα είναι σε πάρκινγκ, πίσω από τον σταθμό Κατεχάκη, οπότε δεν θα υπάρχει ιδιαίτερη όχληση στην κυκλοφορία.

Η Γραμμή 4 σε αριθμούς:

  • 13 χλμ μήκος
  • 15 νέοι σταθμοί: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή
  • 9 ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.
  • 2 επίσταθμοι, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
  • 1 νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο ΚΕΛ θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
  • Προμήθεια 20 συρμών

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ