Ελλαδα

Πώς να απαλλαγούμε από τις κακές εταιρείες κούριερ

Τώρα πια οι εταιρείες κούριερ δεν έχουν καμία δικαιολογία, αλλά αυτό δεν μοιάζει να τους δημιουργεί καμία πρεμούρα για παροχή καλύτερων υπηρεσιών

Μάνος Βουλαρίνος
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Πώς θα αποφύγουμε τις εταιρείες κούριερ που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους σε μια εποχή που ο κλάδος είναι περισσότερο αναγκαίος από ποτέ

Όταν μιλάμε για τα στραβά του «ελληνικού δημοσίου» κάνουμε ένα πολύ μεγάλο λάθος. Δίνουμε έμφαση στη λέξη «δημοσίου» ενώ στην πραγματικότητα το πρόβλημα είναι στη λέξη «ελληνικού». Αυτό το διαπιστώνει εύκολα οποιοσδήποτε έχει μια σχετική εμπειρία σε πάρε-δώσε με ιδιωτικές εταιρείες που καμιά φορά κάνουν το δημόσιο να μοιάζει με καλοκουρδισμένη μηχανή. Ακόμα ευκολότερα το διαπιστώνουν όσοι τον τελευταίο χρόνο έχουν πέσει στην ανάγκη των υπηρεσιών κούριερ. Δηλαδή σχεδόν όλοι.

Δέματα που δεν παραδίδονται, υπάλληλοι που περνούν μόνο για να κολλήσουν το αυτοκόλλητο στο θυροτηλέφωνο, προβληματική ή καθόλου επικοινωνία και μια επιμονή να λειτουργούν περισσότερο ως αποθήκες από τις οποίες παραλαμβάνεις και λιγότερο ως διανομείς που σου παραδίδουν, είναι η εκνευριστική καθημερινότητα και σε αυτό το λοκ το ντάουν. Και όλα αυτά από έναν κλάδο του οποίου οι δουλειές πάνε καλύτερα από ποτέ.

Λέω «και σε αυτό το λοκ το ντάουν» γιατί το χάλι ήταν τεράστιο και την πρώτη φορά που η μοναδική διέξοδος για κάποιες αγορές απαιτούσε τη μεσολάβηση των εταιρειών κούριερ.

Τότε η δικαιολογία των συγκεκριμένων εταιρειών είναι ότι δεν είχαν χρόνο να προετοιμαστούν, να οργανωθούν και μπλα μπλα μπλα μπλα. Mόνο που οι μήνες που πέρασαν ήταν αρκετοί και για προετοιμασία και για οργάνωση, αλλά το δεύτερο λοκ ντάουν δεν φάνηκε να αλλάζει σχεδόν τίποτα στην χαμηλή ποιότητα των υπηρεσιών που κάποιες φορές φτάνει μέχρι και την κοροϊδία.

Τώρα πια οι εταιρείες κούριερ δεν έχουν καμία δικαιολογία, αλλά αυτό δεν μοιάζει να τους δημιουργεί καμία πρεμούρα για παροχή καλύτερων υπηρεσιών. Βλέπετε, το πρόβλημα με τις εταιρείες αυτές είναι το ότι αυτοί που ταλαιπωρούνται από την απροθυμία των ιδιοκτητών τους να επενδύσουν σε καλύτερες υπηρεσίες δεν είναι αυτοί που τις επιλέγουν: εγώ αγοράζω κάτι από το x σάιτ και το σάιτ είναι που επιλέγει την εταιρεία κούριερ με την οποία θα μου το στείλει.

Οι εταιρείες κούριερ εκμεταλλεύονται αυτή την από σπόντα σχέση με τον τελικό παραλήπτη και το αποτέλεσμα είναι αυτό που λίγο ή πολύ έχουμε βιώσει όλοι: εταιρείες κούριερ που δεν παρέχουν υπηρεσίες κούριερ αλλά αποθήκευσης προϊόντων, τα οποία οι παραλήπτες πρέπει να αναζητήσουν και να μεταφέρουν μόνοι τους. Στο δεύτερο λοκ ντάουν χωρίς αστείες δικιαολογίες αλλά με τον τσαμπουκά αυτού από τον οποίο δεν μπορείς να απαλλαγείς.

Ή μήπως μπορείς;

Τα καλά νέα είναι πως δεν είναι όλες οι εταιρείες κούριερ ίδιες. Μια συζήτηση με γνωστούς και φίλους και μια περιήγηση στα μέσα της κοινωνικής της δικτύωσης μπορεί να σας δώσει μια αρκετά καλή εικόνα του ποιοι παρέχουν τις υπηρεσίες για τις οποίες πληρώνονται και ποιοι όχι. Εσείς μπορεί να μην είστε σε θέση να διαλέξετε εταιρεία κούριερ, αλλά είστε σε θέση να διαλέξετε κατάστημα ανάλογα με την εταιρεία κούριερ με την οποία συνεργάζεται. Έτσι κι αλλιώς τα περισσότερα προϊόντα πωλούνται σε πολλά καταστήματα και καθόλου κακό δεν είναι να επιλέγετε τα καταστήματα που νοιάζονται τι θα γίνει με τα προϊόντα και τους πελάτες τους και μετά την πληρωμή.

Και για να έχουν όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι μια εικόνα των συνεπών και των προς αποφυγήν εταιρειών κούριερ, καλό είναι να γράφετε τις εμπειρίες σας στα σόσιαλ τα μίντια. Προφανώς δεν είναι όλες οι «καταγγελίες» αξιόπιστες, αλλά όταν οι περισσότεροι είναι δυσαρεστημένοι από μια εταιρεία και ευχαριστημένοι από κάποια άλλη, αυτό κάτι θα σημαίνει.

Φίλες, φίλοι και οι υπόλοιποι, σε μια εποχή που οι δουλειές τους πάνε καλύτερα από ποτέ, κάποιες εταιρείες κούριερ αρνούνται να επενδύσουν ώστε να παρέχουν τις υπηρεσίες τις οποίες ισχυρίζονται ότι παρέχουν. Ας κάνουμε μια προσπάθεια να απαλλαγούμε από αυτές και ας επιβραβεύσουμε αυτές που προσπαθούν. Στο κάτω-κάτω για το δικό μας όφελος είναι. Και μπράβο μας.