Ελλαδα

Fake news ο εξοβελισμός της τέχνης από τα σχολεία

Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας: Καμία αλλαγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι είναι «ψευδείς» οι ειδήσεις περί κατάργησης των μαθημάτων των καλλιτεχνικών και της μουσικής στα σχολεία.

Για «ψευδείς ειδήσεις», σχετικά με την φημολογούμενη κατάργηση των μαθημάτων των καλλιτεχνικών και της μουσικής από τα σχολεία, κάνει λόγο το υπουργείο Παιδείας, με σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά στο δημοτικό, το υπουργείο επισημαίνει ότι δεν επήλθε καμία αλλαγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Όπως ενημέρωσε, ισχύουν τα εξής: «Σύμφωνα με τον Νόμο 4692, ΦΕΚ Α΄ 111/12.6.2020, τα Εικαστικά (Καλλιτεχνικά) διδάσκονται 2 ώρες εβδομαδιαίως στις Α΄ & Β΄ τάξεις Δημοτικού Σχολείου και 1 ώρα εβδομαδιαίως στις υπόλοιπες τάξεις, ενώ η Μουσική διδάσκεται 1 ώρα εβδομαδιαίως σε κάθε τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Αυτά ακριβώς ίσχυαν και μέχρι τώρα με το ΠΔ 79/2017, ΦΕΚ Α΄ 109/1.8.2017. Επιπλέον, διδάσκεται 1 ώρα εβδομαδιαίως η Θεατρική Αγωγή, στις Α', Β' Γ' και Δ' τάξεις του Δημοτικού».

Ως προς το γυμνάσιο, το υπουργείο επισημαίνει ότι ούτε εκεί επήλθε κάποια αλλαγή. «Στην ΥΑ 72323/Δ2, ΦΕΚ Β΄ 2265/12.6.2020, ορίζεται ότι και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου οι μαθητές διδάσκονται 1 ώρα εβδομαδιαίως το μάθημα της Μουσικής και 1 ώρα εβδομαδιαίως το μάθημα των Καλλιτεχνικών, όπως ίσχυε και μέχρι τώρα με την ΥΑ 93381/Δ2, ΦΕΚ Β΄ 1640/09.06.2016», αναφέρει.

Για το ωρολόγιο πρόγραμμα του λυκείου, το υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι «η Μουσική και τα Καλλιτεχνικά υπήρχαν ως μάθημα επιλογής στην Α΄ Λυκείου, όπου, σύμφωνα με την ΥΑ 139454/Δ2, ΦΕΚ Β΄ 3807/04.09.2018, οι μαθητές μπορούσαν να παρακολουθήσουν ένα μάθημα επιλογής, το οποίο διδασκόταν 2 ώρες εβδομαδιαίως. Είχε παρατηρηθεί όμως χαμηλή συμμετοχή σε αυτό (στα εικαστικά και τη μουσική αθροιστικά, το έτος 2018-2019, συμμετείχε το 7,9% των μαθητών της Α' Λυκείου, 9% το έτος 2019-2020), και σποραδικότητα στη διδασκαλία των μαθημάτων αυτών, τα οποία δεν μπορούσαν να υπηρετήσουν το σκοπό τους. Προτάχθηκε η εισαγωγή στο υποχρεωτικό πρόγραμμα των Αγγλικών, ενισχύθηκαν η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή, δόθηκε η δυνατότητα δεύτερης ξένης γλώσσας. Εν ολίγοις, αντικαταστάθηκαν μαθήματα που δεν λάμβαναν χώρα παρά σε περιορισμένο βαθμό από μαθήματα ενταγμένα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα τα οποία παρακολουθούνται από όλους τους μαθητές».

Τέλος, σχετικά με τη Γ' Λυκείου, και το θέμα της διδασκαλίας του σχεδίου, το υπουργείο αναφέρει ότι «θίγεται ευρύτερα το ζήτημα της διδασκαλίας πανελλαδικώς εξεταζόμενων ειδικών μαθημάτων, και κυρίως ιταλικά, ισπανικά, αρμονία, έλεγχος μουσικών και ακουστικών ικανοτήτων, μουσική αντίληψη και γνώση, μουσική εκτέλεση και ερμηνεία, κανένα από τα οποία δε διδάσκεται στη Γ' τάξη Γενικού Λυκείου. Εν προκειμένω, υπήρχε πάλι πολύ χαμηλή συμμετοχή των μαθητών, παραδείγματος χάρη το Γραμμικό Σχέδιο το έτος 2019-2020 επέλεξαν και παρακολούθησαν μόλις 4 στους 100 μαθητές. Στις προθέσεις του Υπουργείου είναι να εξετάσει συνολικά το ζήτημα της διδασκαλίας των ειδικών πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ