- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Τον δρόμο για την εγκατάσταση συσκευών POS στα ταξί ανοίγει τροπολογία η οποία κατατέθηκε στη Βουλή
Τον δρόμο για την εγκατάσταση συσκευών POS στα ταξί ανοίγει τροπολογία, η οποία κατατέθηκε στη Βουλή, μέσα στο νομοσχέδιο για την Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων.
Όπως προβλέπεται, πλέον ο καταναλωτής θα καταβάλει το κόμιστρο στον οδηγό ταξί και όχι στον διαμεσολαβητή και την εφαρμογή του (παραδείγματος χάριν, την Uber ή την Taxibeat).
Αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε ραγδαία αύξηση των ταξί με συσκευή POS, τα οποία είχαν εξαιρεθεί από την υποχρεωτική εγκατάσταση συσκευών για πληρωμή με κάρτα.
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα οι χρήστες των εφαρμογών για τα ταξί πλήρωναν με την κάρτα τους για μία διαδρομή στις εταιρείες. Ο οδηγός ταξί δε χρειαζόταν να έχει POS, αφού η εταιρεία κατέθετε στη συνέχεια το ποσό (μετά την κράτηση της προμήθειας) στον τραπεζικό του λογαριασμό.
Τώρα, όμως, ειδικά όσοι συνεργάζονται με εταιρείες, όπως η Uber και η Beat, θα χρειαστεί να βάλουν συσκευή POS για να συνεχίσουν να συνεργάζονται με αυτές τις εταιρείες.
Σκληρή κόντρα ανάμεσα σε Beat και Λυμπερόπουλο
Η τροπολογία έγινε η αφορμή για να ξεσπάσει σκληρή κόντρα ανάμεσα Beat και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ).
Η ΠΟΕΙΤΑ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία εξηγεί ότι με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία.
«Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση», αναφέρει η ομοσπονδία των ταξί.
Την αντίδραση της BEAT προκάλεσε η χθεσινή ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων σχετικά με την τροπολογία η οποία προβλέπει ότι πλέον οι πληρωμές με κάρτα στα ταξί θα γίνονται με POS.
O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Beat, Νίκος Δρανδάκης, σε ανάρτησή του στο facebook, σχολίασε λέγοντας χαρακτηριστικά: «Μην παίρνετε σοβαρά τα ρεπορτάζ Λυμπερόπουλου».
Η εταιρεία με ανακοίνωσή της διευκρινίζει:
«Η ΒΕΑΤ από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της κινείται με γνώμονα την καινοτομία, τη νομιμότητα και τη διαφάνεια και, μάλιστα, έδωσε από νωρίς τη δυνατότητα στους πολίτες να μπορούν με ταχύτητα, αξιοπιστία και ασφάλεια να απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, πληρώνοντας για διαδρομές ταξί με την πιστωτική ή τη χρεωστική τους κάρτα.
Για αυτόν τον λόγο η ΒΕΑΤ θεωρεί ευπρόσδεκτη τη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, η οποία δεν επιφέρει απολύτως καμία αλλαγή στη χρήση πλαστικού χρήματος για τις συναλλαγές ανάμεσα στους επιβάτες που επιλέγουν τη ΒΕΑΤ για να βρουν ταξί και τους αυτοκινητιστές που συνεργάζονται μαζί της.
Η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (τροποποίηση της παραγράφου 9 του άρθρου 12 του Ν.4530/2018) δεν έχει καμία επίπτωση στις δραστηριότητές της BEAT στην Ελλάδα. Αντιθέτως, παραθέτει διευκρινίσεις επί διαδικαστικών θεμάτων που επιβεβαιώνουν ακριβώς τον τρόπο λειτουργίας της ΒΕΑΤ σε πλήρη συμμόρφωση με την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή φορολογική νομοθεσία και τη νομοθεσία για τις υπηρεσίες πληρωμών- και δεν επιφέρει καμία άμεση αλλαγή ούτε στις σχέσεις της με τους συνεργαζόμενους αυτοκινητιστές, αλλά ούτε και στις νόμιμες υποχρεώσεις τους.
Είμαστε βέβαιοι ότι οποιαδήποτε άλλη αναφορά προς την αντίθετη κατεύθυνση δεν μπορεί παρά να είναι εσφαλμένη ερμηνεία του νόμου.
Η ΒΕΑΤ εφαρμόζει με συνέπεια τους νόμους της χώρας και θα συνεχίσει να δίνει διέξοδο στους αυτοκινητιστές των ταξί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές τους, ακόμα και εάν αυτοί δεν διαθέτουν POS, σε απόλυτη συμμόρφωση με τη νομοθεσία».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εκτιμάται ότι αποκόμισε από παράνομες δραστηριότητες πάνω από 100 εκατ. ευρώ
Η θλιβερή βεβαιότητα σε όλους ότι για ακόμη μία φορά η αρχική απόφαση δεν θα ίσχυε
Το βίντεο που δείχνει τη στιγμή της σφοδρής σύγκρουσης
Σκαρφαλωμένη μέσα σε σπηλιά - Στο σημείο αποκαλούμενο ως «Το μάτι του Θεού»
Ο τρίτος μέσα σε λίγες ώρες - Έγινε ιδιαίτερα αισθητός στη Βόρεια Ελλάδα
Τα δυσάρεστα γεγονότα που συνδέθηκαν με την Παρασκευή και ο φόβος για τον αριθμό 13
Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου
Στο πλαίσιο εορταστικών εκδηλώσεων που διοργανώνονται στον δήμο
Οι προγνώσεις των μετεωρολόγων για το νέο κύμα κακοκαιρίας
Ποιες κατηγορίες αντιμετωπίζουν
«Οι πραγματικοί ήρωες είναι τα παιδιά αυτά που μάχονται καθημερινά»
Ο 67χρονος πήγε στο νοσοκομείο για μία επέμβαση ρουτίνας και άφησε την τελευταία του πνοή στη ΜΕΘ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.