Ελλαδα

Το σχολικό ταξίδι από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο

Κάποια από τα καλύτερα σχολεία και ό,τι χρειάζεται κανείς μέχρι τα 18 του

A.V. Team
ΤΕΥΧΟΣ 692
14’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Εκπαιδευτήρια Δούκα
Με τη φιλοσοφία «το κάθε παιδί είναι μοναδικό»

© Andres Urena on Unsplash

Με μια εκπαιδευτική πορεία που ξεπερνά τα 100 χρόνια και με σύνθημα την ισορροπία ανάμεσα στην παράδοση και την πρόοδο, τα Εκπαιδευτήρια Δούκα σχεδιάζουν και υλοποιούν διαρκώς εκπαιδευτικές καινοτομίες διαμορφώνοντας ένα σχολείο δημιουργικό, ευχάριστο, χρήσιμο και αποτελεσματικό. Η εξατομικευμένη μάθηση αποτελεί μια μαθητοκεντρική και βιωματική διδασκαλία με έναυσμα τα ενδιαφέροντα των παιδιών που εστιάζει στην ανακάλυψη της γνώσης, τον πειραματισμό, την αξιολόγηση της πληροφορίας και την καλλιέργεια κριτικής σκέψης. Οι μαθητές βιώνουν ευχάριστα τη σχολική πραγματικότητα, λαμβάνουν γνώσεις, καλλιεργούν δεξιότητες και αποκτούν αξίες αναπτύσσοντας μια ισορροπημένη και ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

Στο νηπιαγωγείο

  • Οικογενειακό περιβάλλον όπου το κάθε παιδί συμμετέχει σε εποικοδομητικές μαθησιακές εμπειρίες.
  • Εξατομικευμένη αντιμετώπιση και διδασκαλία
  • Ενισχυμένα Αγγλικά με 10 διδακτικές ώρες εβδομαδιαία
  • Κολύμβηση στο κλειστό κολυμβητήριο
  • Φυσική Αγωγή με εξειδικευμένους καθηγητές φυσικής αγωγής
  • Εντοπισμός και την αντιμετώπιση της έλλειψης κινητικού συντονισμού με το πρόγραμμα «Εν κινήσει»
  • Πρόγραμμα υγείας, ευεξίας και άθλησης «Εν Σώματι»
  • Μουσική και Μουσικοκινητική Αγωγή
  • Αρθρωτικός και φωνολογικός έλεγχος καθώς και παρακολούθηση γραφοκινητικών δεξιοτήτων από Παιδοψυχολόγο-Λογοθεραπεύτρια
  • Ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων μέσα από το πρόγραμμα «Στάση Ζωής» με έμφαση στα ανθρώπινα δικαιώματα, τον πολιτισμό, τον εθελοντισμό, το περιβάλλον και την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
  • Ενίσχυση και τόνωση της διαφορετικότητας με μια γιορτή αφιερωμένη σε κάθε παιδί, τη «ΜοναΔΙΚΗ του Ημέρα»
  • Διαθεματική προσέγγιση των γνωστικών αντικειμένων
  • Ανάπτυξη της λογικομαθηματικής σκέψης μέσα από το παιχνίδι, των δεξιοτήτων γραφής και ανάγνωσης με ευχάριστες δράσεις και των γνώσεων πληροφορικής μέσα από δραστηριότητες που περιλαμβάνουν πρώιμες εντολές κώδικα
  • Γνωριμία με τις Καλές Τέχνες και πολλά καλλιτεχνικά ρεύματα, παλαιότερα και σύγχρονα μέσα από βιωματικές δραστηριότητες
  • Πλούσιο πρόγραμμα απογευματινών δραστηριοτήτων με μεσημεριανό φαγητό

Στο Δημοτικό

  • Ενισχυμένα Αγγλικά με καθημερινή διδασκαλία Αγγλικών ως ξένης γλώσσας σε διαφορετικά επίπεδα ικανοτήτων
  • Διδασκαλία μαθημάτων στα Αγγλικά: Arts & Crafts, Digital Skills (Coding & Robotics), Literature, Music, Music & Theatrical Studies κλπ.
  • Διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας από τη Γ’ Δημοτικού (Γαλλικά – Γερμανικά)
  • Μεθοδολογία Μελέτης με χρήσιμες τεχνικές μελέτης για την αυτόνομη διαχείριση της σχολικής εργασίας στο σπίτι
  • Project-Based Learning - δυναμική μεθοδολογία που δίνει έμφαση στην έρευνα μέσα από το σχεδιασμό και την υλοποίηση εργασιών.
  • Presentation Skills – δεξιότητες παρουσίασης μέσα από «έξυπνα» εργαλεία και τεχνικές, ενισχύουν την ανάπτυξη του προφορικού λόγου και των διαφορετικών τρόπων παρουσιάσεων.
  • «1:1 Computing» - «1 Υπολογιστής ανά μαθητή» - Με την αξιοποίηση του Μαθητικού Υπολογιστή ως επικουρικού εργαλείου από τη Δ’ Δημοτικού μέχρι το Λύκειο, οι μαθητές αποκτούν πολλαπλές αναπαραστάσεις και ενισχύουν το κίνητρό τους για μάθηση μέσα από διαδραστικά εκπαιδευτικά βιβλία με πλούσιο ψηφιακό υλικό.
  • Μέντορας, ο εκπαιδευτικός που ενισχύει την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση του παιδιού, συμβουλεύοντας και καθοδηγώντας το να σχεδιάσει και να υλοποιήσει τους προσωπικούς του στόχους - ακαδημαϊκούς, κοινωνικούς και συναισθηματικούς.
  • Ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων μέσα από το πρόγραμμα «Στάση Ζωής» με έμφαση στα ανθρώπινα δικαιώματα, τον πολιτισμό, τον εθελοντισμό, το περιβάλλον και την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
  • Ενισχυμένο πρόγραμμα φυσικής αγωγής με κολύμβηση και εκμάθηση ομαδικών αθλημάτων
  • Πρόγραμμα υγείας, ευεξίας και άθλησης «Εν Σώματι»
  • Έμφαση στα Εικαστικά, το Θέατρο και τη Μουσική Παιδεία
  • Όμιλοι δραστηριοτήτων με ποικίλα αντικείμενα και ερεθίσματα για τον εντοπισμό ταλέντων και κλίσεων
  • Υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες
  • Ενεργός συμμετοχή της Ψυχολόγου Δημοτικού σε δράσεις κοινωνικο-συναισθηματικού περιεχομένου
  • Απογευματινή μελέτη σε μικρές ομάδες μαθητών για την προετοιμασία των μαθημάτων της επόμενης ημέρας
  • Πλούσιο πρόγραμμα απογευματινών δραστηριοτήτων με αθλητισμό, σκάκι, coding & robotics, μουσική, εικαστικά κλπ.

Στο Γυμνάσιο

  • Πιστοποίηση σε Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά - οργανωμένο πρόγραμμα, συστηματική προετοιμασία για όλα τα διπλώματα γλωσσομάθειας στο σχολείο, χωρίς ιδιαίτερα στο σπίτι, σε εξειδικευμένα τμήματα.
  • Επιπλέον διδασκαλία στα Αγγλικά μαθημάτων όπως: Μουσική, Πληροφορική, STEM, κλπ.
  • Project-Based Learning & Presentation Skills - σύγχρονη μεθοδολογία υλοποίησης projects και διδασκαλία των δεξιοτήτων παρουσίασης, που απαιτούνται για την ομαλή μετάβαση στη φοιτητική και επαγγελματική ζωή.
  • Πιστοποιήσεις από διεθνώς αναγνωρισμένους φορείς όπως: Assessment & Qualifications Alliance, Student Leadership Accreditation, Academic Board of Royal School of Music κλπ. που ενισχύουν τις αιτήσεις των μαθητών στα καλύτερα Πανεπιστήμια του εξωτερικού.
  • Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας από τη Γ’ Γυμνασίου με εξειδικευμένες συμβούλους, ειδικά ψυχομετρικά τεστ και εξατομικευμένες συμβουλές
  • Καθηγητής Μέντορας για εξατομικευμένη στοχοθεσία, καθοδήγηση και συζήτηση ακαδημαϊκών, κοινωνικών και συναισθηματικών στόχων.
  • Καθηγητής Σύμβουλος για τον συντονισμό των δράσεων σε κάθε τάξη
  • Μεθοδολογία Μελέτης για την καλύτερη οργάνωση της μελέτης στο σπίτι με βάση τεχνικές αυτόνομης μάθησης
  • «1:1 Computing» - «1 Υπολογιστής ανά μαθητή» - Με την αξιοποίηση του Μαθητικού Υπολογιστή ως επικουρικού εργαλείου στο Γυμνάσιο, ενισχύεται η μάθηση μέσα από διαδραστικά εκπαιδευτικά βιβλία με πλούσιο ψηφιακό υλικό.
  • Μορφωτικές επισκέψεις με σαφή στόχο και στοχευμένη προετοιμασία, εποικοδομητική συμμετοχή κατά τη διάρκεια της επίσκεψης και δράσεις ανατροφοδότησης μετά την επίσκεψη
  • Ενισχυμένο πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής με διοργάνωση τουρνουά από τους ίδιους τους μαθητές σε πολλά αθλήματα
  • Εν Σώματι – πρόγραμμα υγείας, ευεξίας και άθλησης
  • «Δεν καπνίζω, γυμνάζομαι», πρόγραμμα πρόληψης των βλαβερών συνεπειών του καπνίσματος με ενεργό συμμετοχή των μαθητών
  • «Στάση Ζωής», πρόγραμμα κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης με έμφαση στα ανθρώπινα δικαιώματα, τον πολιτισμό, τον εθελοντισμό, το περιβάλλον και την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
  • Συμμετοχή σε διαγωνισμούς και δράσεις όπως Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός Οικολογικής Μετακίνησης “Ecomobility”, Διαγωνισμός Debate “Model United Nations”, Διαγωνισμοί Νεανικής Επιχειρηματικότητας, Ρομποτικής, Ρητορικής, Ελληνικής και Αμερικανικής Μαθηματικής Εταιρείας, Εταιρείας Ελλήνων Φυσικών, Πληροφορικής, κλπ.
  • Όμιλοι και Ομάδες όπως Math Club, Όμιλοι Δημοσιογραφίας, Εικαστικών, Digital Technology, Προγραμματισμού, Ρομποτικής, Θεάτρου κλπ.

Στο Λύκειο

  • Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας από εξειδικευμένες συμβούλους του Συμβουλευτικού Τμήματος Επαγγελματικού Προσανατολισμού που δίνουν απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα για τις επαγγελματικές κατευθύνσεις και αποφάσεις.
  • Ημέρα Επαγγελματικής Ενημέρωσης για την παροχή εστιασμένων πληροφοριών από καταξιωμένους επαγγελματίες και επιστήμονες σε όλους τους γνωστικούς και επιστημονικούς τομείς ενδιαφέροντος των μαθητών.
  • Ενισχυμένο πρόγραμμα στο Γενικό Λύκειο με περισσότερες ώρες στα μαθήματα κατεύθυνσης ήδη από την Α’ Λυκείου και στοχευμένη προετοιμασία
  • PRE-IB - Προπαρασκευαστικό Τμήμα για το International Baccalaureate στην Α’ Λυκείου παράλληλα με τα μαθήματα του Γενικού Λυκείου, με δυνατότητα πιστοποίησης IGCSE στα τρία μαθήματα του PRE-IB (αγγλικά, μαθηματικά και μάθημα επιλογής)
  • International Baccalaureate σε ολιγομελή τμήματα, με ολοκληρωμένη καθοδήγηση από tutors, πλήρη υποστήριξη στην υποβολή αιτήσεων στα ξένα πανεπιστήμια, συστηματικά και οργανωμένα study periods και δυνατότητα internships.
  • GCE για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Μεγάλης Βρετανίας με ολοκληρωμένη προετοιμασία για τα A Levels από εξειδικευμένη ομάδα καθηγητών GCE που και πιστοποιήσεις από τον αναγνωρισμένο φορέα Edexcel. Εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου χάρη στην παρακολούθηση του πρωινού προγράμματος στο Γενικό Λύκειο και των απογευματινών μαθημάτων GCE
  • BTEC Foundation in Art & Design με στόχο την προετοιμασία για εισαγωγή σε βρετανικά Πανεπιστήμια στον τομέα του ART & Design (Architecture, Fashion, Graphics, Animation, Film, Photography κλπ.) μέσα από προγράμματα Full & Part-Time και με παράλληλη εξατομικευμένη υποστήριξη στην προετοιμασία portfolios και αιτήσεων στα Πανεπιστήμια.
  • University Placement Center με εξατομικευμένη καθοδήγηση και παρακολούθηση των αιτήσεων προς πανεπιστήμια Μ. Βρετανίας, Γαλλίας, Γερμανίας, Ολλανδίας, ΗΠΑ, Καναδά, Κύπρου κλπ.
  • Συστηματική προετοιμασία για πιστοποιήσεις IGCSE, IELTS και SAT
  • Καθηγητής Μέντορας για στοχευμένη στοχοθεσία με βάση το προσωπικό πλάνο του κάθε μαθητή
  • «Στάση Ζωής», πρόγραμμα κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης με έμφαση στα ανθρώπινα δικαιώματα, τον εθελοντισμό, το περιβάλλον, τον πολιτισμό και την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
  • Υποστήριξη μαθητών μέσα από το πρόγραμμα Μεθοδολογίας Μελέτης για τη διαχείριση του χρόνου και του άγχους των εξετάσεων.
  • «1:1 Computing» - «1 Υπολογιστής ανά μαθητή» - η αξιοποίηση του Μαθητικού Υπολογιστή ως επικουρικού εργαλείου στο Λύκειο μέσα από διαδραστικά εκπαιδευτικά βιβλία με πλούσιο ψηφιακό υλικό.
  • Πλούσιο πρόγραμμα πολιτιστικών δράσεων με επιφανείς προσκεκλημένους από τον κόσμο των γραμμάτων, των τεχνών και των επιστημών.
  • Διοργάνωση μαθητικών συνεδρίων γύρω από ποικίλα πολιτιστικά θέματα

Μεσογείων 151, Μαρούσι, 2106186000, www.doukas.gr


Pierce - Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδας

Pierce - Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδας

Tο Γυμνάσιο και Λύκειο-ΙΒ του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος ξεκίνησε την εκπαιδευτική του πορεία το 1875 στη Σμύρνη ως σχολείο θηλέων και έως σήμερα προσφέρει με συνέπεια και ευθύνη ολοκληρωμένη εκπαίδευση (holistic education), με αποστολή να προετοιμάσει κατάλληλα τους μαθητές του ώστε να εξελιχθούν ως ευαισθητοποιημένοι και δημιουργικοί πολίτες του κόσμου. Οι απόφοιτοι του Pierce διακρίνονται στις πανελλήνιες με σημαντικές διακρίσεις, με τους αριστούχους του να είναι τριπλάσιοι από τον εθνικό μέσο όρο. Ταυτόχρονα, το Σχολείο προσφέρει το πρόγραμμα ΙΒ (Διεθνές Απολυτήριο), για τους νέους που προσανατολίζονται σε σπουδές σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ποσοστό των αποφοίτων του ΙΒ που γίνονται δεκτοί σε ονομαστά πανεπιστήμια του εξωτερικού αγγίζει το 100%. Παράλληλα, το Pierce διαθέτει ένα ευρύ πρόγραμμα υποτροφιών και οικονομικής στήριξης για να προσφέρει ακόμα περισσότερες ευκαιρίες στους νέους, ανεξαρτήτως των οικονομικών τους δυνατοτήτων. Αλλά ας τα δούμε αναλυτικά.

Διακρίσεις στις πανελλήνιες και σε πανεπιστήμια του εξωτερικού
Οι απόφοιτοι του Pierce διακρίνονται στις πανελλήνιες με σημαντικές διακρίσεις, με τους αριστούχους του να είναι τριπλάσιοι από τον εθνικό μέσο όρο. Ταυτόχρονα, το Σχολείο προσφέρει το πρόγραμμα ΙΒ (Διεθνές Απολυτήριο), για τους νέους που προσανατολίζονται σε σπουδές σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Το ποσοστό των αποφοίτων του ΙΒ που γίνονται δεκτοί σε ονομαστά πανεπιστήμια του εξωτερικού αγγίζει το 100%.

Περισσότερες ευκαιρίες στους νέους μέσα από υποτροφίες
Το Pierce διαθέτει ένα ευρύ πρόγραμμα υποτροφιών και οικονομικής στήριξης για να προσφέρει ακόμα περισσότερες ευκαιρίες στους νέους, ανεξαρτήτως των οικονομικών τους δυνατοτήτων. Για το 2018-19, το Σχολείο το πρόγραμμα ανέρχεται σε 1,3 εκ. ευρώ. Ταυτόχρονα, το Σχολείο προάγει την αριστεία προσφέροντας κάθε χρόνο 40 ακαδημαϊκές, αθλητικές και μουσικές και άλλες υποτροφίες.

To Pierce «Επιχειρηματικό Σχολείο της Χρονιάς» για το 2018: Mία διάκριση από το Junior Achievement Europe
Το Pierce παρουσιάζει πλούσια δράση στους τομείς της καινοτομίας και της μαθητικής επιχειρηματικότητας και επενδύει συστηματικά σε αυτούς. Μάλιστα, κέρδισε τον τίτλο «The Entrepreneurial School of the Year» για το 2018 από το Junior Achievement Europe – τον πανευρωπαϊκό θεσμό που προωθεί τη μαθητική επιχειρηματικότητα. Το Pierce συμμετέχει, με μεγάλη επιτυχία ήδη από το 2011, στα προγράμματα του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ/Junior Achievement Greece) και ιδιαίτερα στο απαιτητικό πρόγραμμα της Εικονικής Επιχείρησης. Μέσα από το πρόγραμμα, οι μαθητές ιδρύουν και λειτουργούν μια μαθητική επιχείρηση, με οδηγό τις καινοτόμες ιδέες τους και τελικό στόχο την παραγωγή και τη διάθεση πρωτότυπων αγαθών και υπηρεσιών και τη δημιουργία αλυσίδων αξίας. Στο διάστημα 2011-18, μαθητές του Pierce, στο πλαίσιο του απογευματινού Ομίλου Junior Achievement Club, δημιούργησαν 9 μαθητικές επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων οι πιο πρόσφατες: Υγειοκράτης (2014), Youthelp (2015), BUDGEE (2016), Wheels of Travel (2017), ECOWITCH και i-ZEN Flow Meter (2018). Αυτές οι μαθητικές προσπάθειες κέρδισαν πολλές διακρίσεις, όπως: Βραβείο Καινοτομίας, Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας, Οικονομίας και Κοινωνικής Καινοτομίας ενώ, ταυτόχρονα, πολλοί μαθητές μας κέρδισαν υποτροφίες για το Θερινό Σχολείο Επιχειρηματικότητας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας. Σε αυτές τις μαθητικές επιχειρήσεις συμμετείχαν συνολικά περισσότερα από 150 παιδιά του Σχολείου, πολλά από τα οποία κατέκτησαν, επίσης, το Entrepreneurial Skills Pass (ESP), μια πανευρωπαϊκή πιστοποίηση επιχειρηματικών δεξιοτήτων για μαθητές Λυκείου.

Pierce MakerSpace: το νέο εργαστήριο καινοτομίας στο Pierce
Το πρόσφατο απόκτημα του Pierce εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο και είναι το εργαστήριο καινοτομίας Pierce MakerSpace. O νέος πολυχώρος θα επιτρέψει στους μαθητές όλων των τάξεων να πειραματιστούν στην πράξη με νέες καινοτόμες ιδέες και κατασκευές τόσο ατομικά, όσο και ομαδικά. Διαθέτει 16 αυτόνομους σταθμούς εργασίας, περισσότερα από 190 εργαλεία ενώ πολύ σύντομα αναμένεται να αποκτήσει και ανεξάρτητο χώρο εξοπλισμένο με υπολογιστές και 3D εκτυπωτές, ώστε ο σχεδιασμός να αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας κατασκευής.

Όμιλος Ρομποτικής
Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι δραστηριότητα που, με όραμα την τεχνολογική καινοτομία, βοηθά τους μαθητές να ανακαλύψουν ταλέντα και δεξιότητες, να εργάζονται ομαδοσυνεργατικά και να εξοικειώνονται με την τεχνολογία, τους αυτοματισμούς και τη ρομποτική. Τελικός στόχος του ομίλου είναι η προετοιμασία των μαθητών για τη συμμετοχή τους στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής (wrohellas.gr)που γίνεται κάθε χρόνο με συμμετοχή σχολείων από όλη την Ελλάδα. Στη σχολική χρονιά 2017-18, η ομάδα Rest in PC’s που αποτελείτο από μαθητές της Β΄ Λυκείου και μέλη του Ομίλου Ρομποτικής του Pierce κατέκτησαν την 1η θέση στον τελικό του Διαγωνισμού της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO™ 2018 και θα εκπροσώπησαν το Pierce και την Ελλάδα στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής τον Νοέμβριο του 2018 στην Ταϊλάνδη. Η Ομάδα «Rest in PCs», υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Πληροφορικής κ. Φώτη Κατσοχρήστου, κατέκτησαν την 4η θέση στον κόσμο με τη Μονάδα Υδροπονικής Καλλιέργειας.

Απογευματινοί όμιλοι
Στο Pierce λειτουργούν όμιλοι και κατά τη διάρκεια του Απογευματινού προγράμματος. Οι απογευματινοί όμιλοι της φετινής χρονιάς είναι οι εξής:

  1. Όμιλος Φωτογραφίας
  2. Forensics
  3. Junior Achievement Club
  4. Diamond Challenge Club
  5. Ελληνική Ρητορική
  6. Ελληνικός Θεατρικός Όμιλος
  7. Ημέρες Τέχνης
  8. Όμιλος Ρομποτικής
  9. Σχολική Ορχήστρα
  10. Σχολική Χορωδία

Γραβιάς 6, Αγία Παρασκευή, 2106009800, www.pierce.gr


Εκπαιδευτικός Οργανισμός “La Salle”
Μια διεθνής εκπαιδευτική παρουσία

Τέσσερα ιστορικά εκπαιδευτήρια συγκροτούν τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό “La Salle Ελλάδας”, ο οποίος με συνέπεια, επί 130 χρόνια, παρέχει στη χώρα μας παιδεία υψηλής ποιότητας, σε παιδιά και σε νέους:

  1. «Saint-Paul - Δελασάλ», στον Πειραιά και στον Άλιμο
  2. Κολέγιο «ΔΕΛΑΣΑΛ», στη Θεσσαλονίκη
  3. Εκπαιδευτήρια Δελασάλ, στη Σύρο
  4. Ελληνογαλλική Σχολή Ουρσουλινών, στο Μαρούσι και στο Ψυχικό

Τα εκπαιδευτήρια αυτά, στα οποία φοιτούν περισσότεροι από 2.600 μαθητές και μαθήτριες και διδάσκουν 300 εκπαιδευτικοί, προσφέρουν ένα πρόγραμμα ολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, το οποίο στηρίζεται:

  • στην αξιοποίηση και χρήση των νέων τεχνολογιών, εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων σπουδών, μεθόδων διδασκαλίας και παιδαγωγικής,
  • στη διαδραστική μάθηση σε ψηφιακές τάξεις,
  • στην ενισχυμένη διδασκαλία της γαλλικής και αγγλικής γλώσσας,
  • στη συμμετοχή των μαθητών σε διεθνή προγράμματα, σε ελληνικούς, ευρωπαϊκούς, παγκόσμιους διαγωνισμούς, εκδηλώσεις, ποικίλες δραστηριότητες, εκπαιδευτικές ανταλλαγές με άλλα λασαλιανά σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού,
  • στην ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα κοινωνικά, περιβαλλοντικά με τη λειτουργία ομάδων εθελοντισμού και φιλανθρωπικών δράσεων,
  • στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών στη σχολική καθημερινότητα με ταυτόχρονη καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους,
  • στη συνεχή επιμόρφωση του εκπαιδευτικού, διοικητικού και υπαλληλικού προσωπικού,
  • στη στενή συνεργασία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας (διευθύνσεις, σύλλογοι διδασκόντων, μαθητές) με τους Συλλόγους Γονέων και Αποφοίτων.

Τα σχολεία του Οργανισμού “La Salle Ελλάδας” είναι μέλη του Παγκόσμιου Εκπαιδευτικού Οργανισμού “La Salle”, ο οποίος αποτελεί τον μεγαλύτερο Εκπαιδευτικό Οργανισμό παγκοσμίως, με ένα δίκτυο 1.000 εκπαιδευτηρίων, σε 80 χώρες και στις 5 ηπείρους της γης. Πρόκειται για εκπαιδευτικές μονάδες όλων των βαθμίδων, από παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, γενικά, τεχνολογικά και επαγγελματικά λύκεια μέχρι και πανεπιστήμια. Περισσότεροι από 90.000 εκπαιδευτικοί προσφέρουν τις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές τους υπηρεσίες σε 1.000.000 και πλέον παιδιά, εφήβους και νέους, όποιες κι αν είναι οι θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, οι πολιτιστικές τους καταβολές ή η γλώσσα που μιλούν.

www.saintpaul-delasalle.gr


Εκπαιδευτήρια ΠΑΛΛΑΔΙΟ
STEM μέσα από τα μάτια των παιδιών

Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί μιλούν τα τελευταία χρόνια για τις καινοτόμες δράσεις των σχολείων, όπως η Ρομποτική και ο Προγραμματισμός, τα πρωτότυπα πειράματα Φυσικής και Χημείας, οι τρισδιάστατες εκτυπώσεις, αλλά και για τα εργαλεία τoυ άμεσου μέλλοντος, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και οι εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Όλα αυτά, συνδυάζονται με τη μεθοδολογία S.T.E.M. (Science, Technology, Engineering, Maths), σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί δε μιλούν θεωρητικά για τις Φυσικές Επιστήμες, ούτε απλώς παρουσιάζουν πειράματα. Περισσότερο από ποτέ, δίνουν στα παιδιά τα εργαλεία για να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους, την αγάπη για την έρευνα αλλά και για να μάθουν να χρησιμοποιούν ορθά και αποδοτικά τα νέα τεχνολογικά μέσα.

Πώς προέκυψε αυτή η τάση; Είναι μόδα ή ανάγκη; «Όταν οι σημερινοί μαθητές δραστηριοποιηθούν στην αγορά, σκεφτείτε πόσο διαφορετικά θα είναι τα πράγματα. Ο κόσμος αλλάζει αυτή τη στιγμή, η επιστήμη προοδεύει, η παραγωγή διαφοροποιείται», απαντά ο Ξενοφώντας Καράμαλης, εκπαιδευτικός και μέλος τη Διοίκησης των Εκπαιδευτηρίων ΠΑΛΛΑΔΙΟ και συνεχίζει: «Σήμερα υπάρχουν επαγγέλματα που δεν γνωρίζαμε πριν από δέκα χρόνια. Ας φανταστούμε τον κόσμο την εποχή που τα σημερινά παιδιά θα εργάζονται. Μπορούμε;»

Η ερώτηση αλλάζει λοιπόν: μπορεί το σχολείο να μείνει στάσιμο; Όχι, αν θέλει να προετοιμάσει τα παιδιά για τον κόσμο που θα συναντήσουν, για τις νέες προκλήσεις και ευκαιρίες. Αυτή η απλή διαπίστωση ωθεί τις αναζητήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και τελικά εξελίσσει τα σχολεία.

Για τους παραπάνω λόγους, στο σχολείο του 21ου αιώνα, τα Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας - Πληροφορικής αναβαθμίζονται. Εξοπλίζονται με σύγχρονα εργαλεία και δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά να δημιουργήσουν και να εμπνευστούν. Εξίσου σημαντικό, τα ενθαρρύνουν να πάρουν μέρος σε προγράμματα και διαγωνισμούς που διευρύνουν τους ορίζοντές τους. Έτσι, μαθαίνουν να εκθέτουν τις ιδέες και τη δουλειά τους στο κοινό.

«Οι μαθητές δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις Φυσικές Επιστήμες και τη Μηχανική όταν καταπιάνονται με την επίλυση πραγματικών προβλημάτων, όπως είναι ο προγραμματισμός και ο σχεδιασμός ενός πειράματος, η κατασκευή ενός υδροπονικού συστήματος, ενός F1 μοντέλου κλπ.» δηλώνει ο Σωτήρης Καπρούλιας, υπεύθυνος του εργαστηρίου SAT-Lab των Εκπαιδευτηρίων ΠΑΛΛΑΔΙΟ.

Έτσι, τα παιδιά κερδίζουν εμπειρίες και γνώσεις συμμετέχοντας σε προγράμματα, όπως το Astro Pi Mission Zero (πρόγραμμα Coding), μελετώντας τη λειτουργία ενός συστήματος Υδροπονικής (Hydroponics), σχεδιάζοντας και εκτυπώνοντας τρισδιάστατα μοντέλα στους 3D Printers του Εργαστηρίου Τεχνολογίας, παίρνοντας μέρος σε διαγωνισμούς όπως το F1 in schools (σχεδιασμός-κατασκευή αγωνιστικού αυτοκινήτου), και το First Lego League (κατασκευή-προγραμματισμός ρομπότ, παρουσίαση project).

Η προσέγγιση STEM, λοιπόν, αποτελεί το κλειδί, για την απόκτηση των απαραίτητων εφοδίων για τον 21ο αιώνα είναι. Αποδίδει αυτή η μέθοδος; Τι πιστεύουν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές;

«Οι μαθητές που συμμετέχουν στα προγράμματα STEM νιώθουν ότι κάνουν κάτι που θα τους χρησιμεύσει πραγματικά στη ζωή τους και αισθάνονται πιο έτοιμοι για τις δουλειές του μέλλοντος» υπογραμμίζει ο κ. Καπρούλιας.

Το ζητούμενο για την εκπαιδευτική κοινότητα, είναι το κατά πόσον αυτές οι δράσεις δεν αποτελούν απλά ωραίες ιδέες που ανανεώνουν το ενδιαφέρον των παιδιών, αλλά κάτι σημαντικότερο: καλλιεργούν απαραίτητες δεξιότητες για το μέλλον. Συμβαίνει αυτό; Την απάντηση δίνουν οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες, συμμετέχοντας ακόμα και στην έρευνα για τα αποτελέσματα των νέων μεθόδων διδασκαλίας, μέσα από την οποία κερδίζουν γνώσεις στατιστικής και μαθαίνουν να χρησιμοποιούν εργαλεία παρουσίασης και ανάλυσης.

Τα παιδιά της ομάδας Στατιστικής Ανάλυσης του σχολείου, με την καθοδήγηση του καθηγητή Μαθηματικών, κ. Τάσου Παπαθανασίου, ανέλαβαν να διεξάγουν την έρευνα. Σχεδίασαν το ερωτηματολόγιο και καθοδήγησαν τους συμμαθητές τους, ώστε να το συμπληρώσουν ανώνυμα και ηλεκτρονικά. Στο τέλος, συγκέντρωσαν και παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα τμήμα της οποία δημοσιεύουμε παρακάτω:

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα παιδιά θεωρούν πως η εφαρμογή τεχνικών STEM έχει βελτιώσει τη μαθησιακή τους εμπειρία και τους έχει δώσει νέες δεξιότητες. Συγκεκριμένα:

  • Οι ερωτηθέντες απάντησαν πως η ένταξη του Coding στη διδασκαλία είχε θετικό πρόσημο για τους ίδιους (74%).
  • Οι μαθητές πιστεύουν πως η προσέγγιση STEM ενισχύει σημαντικά την κατανόηση του θεωρητικού κομματιού των εμπλεκομένων μαθημάτων (82%).
  • Στην πλειοψηφία τους (60%), οι μαθητές συμφωνούν στο ενδεχόμενο διεύρυνσης του ωραρίου τους (60%).
  • Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών δήλωσε πως η αξιοποίηση τεχνολογικών εποπτικών μέσων αυξάνει το ενδιαφέρον τους για το μάθημα (86%).
  • Οι μαθητές φαίνεται να εκτιμούν ότι το Eργαστήριο SATLab ευνοεί την αξιοποίηση καινοτόμων και αποδοτικών μεθόδων διδασκαλίας (78%).
  • Σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων θεωρεί πως η εμπλοκή τους με το Coding και μάθημα τύπου STEM τους κινητοποιεί ως προς τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς θετικών επιστημών, ρομποτικής κ.ά. (74%).

Χρησιμοποιώντας τα λόγια των μαθητών...

«Με τις κατασκευές και τα πειράματα που κάνουμε μαθαίνουμε… παίζοντας!», Ασπασία, μαθήτρια Δημοτικού

«Στο μάθημα του STEM μαθαίνουμε με ευχάριστο τρόπο!», Αλέξης, μαθητής Δημοτικού

«Αντιλαμβανόμαστε πώς λειτουργούν τα πράγματα γύρω μας και συνεργαζόμαστε για την επίτευξη ενός κοινού στόχου», Ιωάννα, μαθήτρια Γυμνασίου

«Χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό του Εργαστηρίου, πειραματιζόμαστε, κάνουμε κατασκευές και μαθαίνουμε μέσα από αυτές για τις φυσικές επιστήμες, τη μηχανική και την τεχνολογία», Κωνσταντίνος, μαθητής Γυμνασίου.

28η Οκτωβρίου 11, Χέρωμα, Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη, 2108979459, www.palladio.edu.gr


Μουσείο των Ηρακλειδών
Για την επιστήμη, την τέχνη και τα μαθηματικά

Το Μουσείο των Ηρακλειδών στο Θησείο ιδρύθηκε το 2004 από το ζεύγος Πωλ και Μπελίντας Φυρού. Εκτείνεται σε δυο κτίρια, στην Ηρακλειδών 16 και Αποστόλου Παύλου 37. Στην πρώτη δεκαετία της λειτουργίας του το μουσείο εστίασε στις καλλιτεχνικές δράσεις και διοργάνωσε εκθέσεις με έργα σπουδαίων καλλιτεχνών, όπως οι M.C. Escher, Vasarely, Carol Wax, C. Xenakis, Luther, Scavullo, Toulouse-Lautrec, Degas, Munch, LeWitt κ.ά. Ταυτόχρονα πληθώρα πολιτιστικών δράσεων επέτρεπαν στους επισκέπτες να έρθουν σε επαφή με την οπτική κάθε δημιουργού.

Σήμερα το Μουσείο των Ηρακλειδών έχει μετεξελιχθεί σε διαδραστικό κέντρο εκλαΐκευσης της επιστήμης και σε τεχνολογικό Μουσείο. Εστιάζει στην αρχαιότητα, με έμφαση στα επιτεύγματα των Αρχαίων Ελλήνων. Βασιζόμενο στη φιλοσοφία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που το ίδιο καθιέρωσε, στο τρίπτυχο δηλαδή Επιστήμη, Τέχνη και Μαθηματικά, συνεχίζει να προσφέρει σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και ενήλικες πρωτότυπα εκπαιδευτικά προγράμματα με αφορμή και έμπνευση τη μόνιμη έκθεσή του «ΕΥΡΗΚΑ, Επιστήμη, Τέχνη και Τεχνολογία των Αρχαίων Ελλήνων».

Συχνά, οργανώνει περιοδικές εκθέσεις με αναφορές στην Τέχνη και την Επιστήμη. Χαρακτηριστικές δράσεις του που απευθύνονται σε ενήλικες είναι οι αρχαιολογικές του διαλέξεις που αφορούν τον πόλεμο στην αρχαιότητα. Σε νέους και παιδιά, απευθύνονται εκπαιδευτικά προγράμματα που αναφέρονται π.χ. στην τεχνητή νοημοσύνη, τα μαθηματικά, το παιχνίδι στην αρχαιότητα.

Φιλοδοξία των ιδρυτών του Μουσείου, των επιστημονικών του συμβούλων και όλου του προσωπικού, είναι η αφύπνιση του ερευνητικού πνεύματος των νέων και η προετοιμασία τους ώστε να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις ενός κόσμου που αλλάζει γρήγορα, εκμεταλλευόμενοι τον πλούτο των μηνυμάτων που μπορεί να δώσει ένα ένδοξο παρελθόν για να δομηθεί ένα αντίστοιχο μέλλον.

Τα παιδιά τον Μάρτιο στο Μουσείο των Ηρακλειδών
Το Μάρτιο τα παιδιά μασκαρεύονται, ακούν παραμύθια, ταξιδεύουν στο χρόνο με χρονομηχανές που φτιάχνουν μόνα τους, γνωρίζουν και μαθαίνουν να ελέγχουν τα συναισθήματά τους. Έτσι, το τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μουσείο Ηρακλειδών οργάνωσε τα παρακάτω προγράμματα: Σάββατο 2/3, 11.00-12.30: Αποκριάτικο εργαστήρι αφήγησης παραμυθιών για παιδιά 5 - 10 ετών με την Ιφιγένεια Κακριδώνη - αφηγήτρια, μουσικοπαιδαγωγό (Παραμυθοκόρες). Κόστος: 7 ευρώ. Ηρακλειδών 16. Τα παιδιά να πάνε μασκαρεμένα! Κυριακές 17 & 31/3 και 14/4, 12.30-14.00: Εικαστικό Εργαστήρι για παιδιά 8 - 12 ετών, με τίτλο «Έλα να φτιάξουμε μια Χρονομηχανή!». Σχεδιασμός, Επιστημονική Επιμέλεια: There’ s A Story. (www.theresastory.org), Κόστος: 15 ευρώ/συνάντηση ή 36 ευρώ ο κύκλος των 3 συναντήσεων. Ηρακλειδών 16. Κυριακή 31/3: Κυριακές 31/3, 7/4 και 5 & 12/5, 12.30-14.00: Bιωματικό Παιχνίδι Συναισθημάτων για παιδιά 5 – 8 ετών. Εργαστήριο ψυχολογικής ενδυνάμωσης για την ανάπτυξη της συναισθηματικής ευφυίας. Κόστος: 12 ευρώ/συνάντηση, κόστος κύκλου: 40 ευρώ (Στην 4η συνάντηση που είναι η γιορτή της Μητέρας, το εργαστήρι θα είναι εορταστικό: θα απευθύνεται στο παιδί με τη μητέρα του ή έναν γονέα, η/ο οποία/ος θα συμμετέχει δωρεάν).

Ηρακλειδών 16, Θησείο, 2103461981, Αποστόλου Παύλου 37, Θησείο, 2110126486, www.herakleidon-art.gr


ΑΛΜΑΝΑΠΤΥΞΗ
Κέντρο Ανάπτυξης Λόγου Μάθησης

Δημιουργήθηκε το 2011 με σκοπό να παρέχει τη κατάλληλη στήριξη στα παιδιά, τους εφήβους και τις οικογένειές τους, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις πολύπλευρες κοινωνικές, μαθησιακές και επικοινωνιακές απαιτήσεις του περιβάλλοντός τους. Έτσι, στελεχώνεται από μια εξειδικευμένη ομάδα θεραπευτών (παιδοψυχίατρο, ψυχολόγο, παιγνιοθεραπευτή, ειδικoύς παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές) και απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους που αντιμετωπίζουν: ειδικές μαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία, δυσκολίες λόγου και ομιλίας – διαταραχές επικοινωνίας, αναπτυξιακές διαταραχές – αυτισμός (ΔΑΦ) – ψυχοκινητική καθυστέρηση, προβλήματα συμπεριφοράς – διάσπαση προσοχής – υπερκινητικότητα – μη επαρκή ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων, ψυχολογικές δυσκολίες (όπως άγχος, φοβίες, χαμηλή αυτοπεποίθηση, διαχείριση διαζυγίου, απώλειας, σχέσεις με αδέλφια), δυσκολία στη σίτιση. Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία δίνεται στη συνεργασία με τους άλλους φορείς της ψυχικής υγείας (παιδίατρο, ιατροπαιδαγωγικά κέντρα, ΚΕΔΔΥ) και της εκπαίδευσης (σχολεία, παιδικοί σταθμοί), ώστε να επιτευχθεί σταθερά και συνολικά η βελτίωση και εξάλειψη των δυσκολιών και αντίστοιχα η ανάδυση των θετικών στοιχείων της προσωπικότητας του ατόμου.

Ιασωνίδου 18, Ελληνικό, 2109639460, www.almanaptiksi.gr