Ποιος φυλάει το Μετρό: Υπογράφουν μία σύμβαση ανά διήμερο
Στα 4.280.409 ευρώ ο λογαριασμός - Στα χαρτιά οι εξαγγελίες για αντικατάσταση των security με ειδικούς φρουρούς της ΕΛ.ΑΣ.
Πλήθος ερωτημάτων προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) έχει επιλέξει για πάνω από 1,5 χρόνο να φυλάσσονται οι εγκαταστάσεις σε Μετρό, Τραμ και Ηλεκτρικό.
Υιοθετώντας την πρακτική των βραχύβιων συμβάσεων με συγκεκριμένες ιδιωτικές εταιρείες security, η διοίκηση έχει υπογράψει 177 συμβάσεις συνολικού κόστους 4.280.409 ευρώ από τα τέλη Οκτωβρίου 2017 έως και τις αρχές Νοεμβρίου 2018. Πρακτικά, υπογράφει μία σύμβαση ανά 2.06 ημέρες, με τον μέσο όρο ανά σύμβαση να ανέρχεται σε 24.126 ευρώ, σύμφωνα με ρεπορτάζ στην εφημερίδα τα «Νέα».
Ενδεικτικό της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στη φύλαξη συρμών, αποβάθρων, κτιρίων και αμαξοστασίων είναι ότι στις 29 Οκτωβρίου αναρτήθηκαν στη Διαύγεια 8 αποφάσεις, συνολικού κόστους 97.650 ευρώ. Επιπλέον, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ έχει διαθέσει επιπλέον 1,5 εκατ. ευρώ σε αντίστοιχες συμβάσεις μόνο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017 (έως τις 23 Μαρτίου), όταν για προηγούμενες ετήσιες συμβάσεις το κόστος δεν ξεπερνούσε τα 750.000 ευρώ.
Ειδική έκθεση
Η κατάσταση αυτή προκάλεσε την παρέμβαση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΣ) μέσα στο 2017.
Οι έλεγχοι ολοκληρώθηκαν στις 9 Οκτωβρίου 2018 και στην ειδική έκθεση γίνεται λόγος για «παραβιάσεις του εθνικού και του ενωσιακού δικαίου περί των δημοσίων συμβάσεων».
Η ΕΑΑΔΣ εκφράζει σοβαρές αντιρρήσεις για την πρακτική των αυτοτελών διαγωνιστικών διαδικασιών, ξεκαθαρίζοντας ότι η φύλαξη είναι ένα αντικείμενο που απαιτεί «ενιαία διαχείριση». Επομένως, θα ήταν καλύτερο να υπάρξει προκήρυξη ενιαίου διεθνούς διαγωνισμού -ενδεχομένως κατά τμήματα.
Όπως επισημαίνει στην έκθεσή της, η πρακτική αυτή «εμπίπτει ουσιαστικά στην έννοια της απαγορευμένης τεχνητής κατάτμησης του αντικειμένου, η οποία και προσκρούει τόσο σε συγκεκριμένες νομοθετικές διατάξεις όσο και στις γενικές αρχές του δικαίου των δημοσίων συμβάσεων».
Έρχονται οι ειδικοί φρουροί
Κι όλα αυτά ενώ το Υπουργείο Μεταφορών, διά στόματος Χρ. Σπίρτζη, είχε εξαγγείλει τον Μάρτιο του 2017 ότι 200 ειδικοί φρουροί της ΕΛ.ΑΣ. θα αναλάβουν τη φύλαξη κτιρίων, σταθμών, γραμμών και αμαξοστασίων του Μετρό, Ηλεκτρικού και Τραμ.
Απώτερος σκοπός ήταν η εξοικονόμηση 4 εκατ. ευρώ. Μόνο που η εξαγγελία αυτή παραμένει στα χαρτιά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η πρόγνωση για τις επόμενες ημέρες
Νεκρός ανασύρθηκε ο οδηγός του οχήματος που συγκρούστηκε με την αμαξοστοιχία 1635 Θεσσαλονίκης – Σερρών.
Σε ποιες περιοχές αναμένεται να χιονίσει
Η ανακοίνωση του επιχειρηματία
Τι ώρα θα αναχωρήσουν οι τελευταίοι συρμοί
Πότε θα λυθεί το πρόβλημα έκδοσης καρτών - Η ενημέρωση από τον Χρήστο Σταϊκούρα
Τι διαπιστώθηκε στο πλαίσιο ελέγχου - Η ενημέρωση προς τους καταναλωτές
Τι γυρεύουν οι άνθρωποι των καναλιών από αυτό το πλάσμα; Γιατί το τι γυρεύει η ίδια εύκολα το εντοπίζει κανείς...
«Το ρήγμα έχει ενεργοποιηθεί εδώ και περίπου πέντε μήνες»
Εκτιμάται ότι αποκόμισε από παράνομες δραστηριότητες πάνω από 100 εκατ. ευρώ
Η θλιβερή βεβαιότητα σε όλους ότι για ακόμη μία φορά η αρχική απόφαση δεν θα ίσχυε
Το βίντεο που δείχνει τη στιγμή της σφοδρής σύγκρουσης
Σκαρφαλωμένη μέσα σε σπηλιά - Στο σημείο αποκαλούμενο ως «Το μάτι του Θεού»
Ο τρίτος μέσα σε λίγες ώρες - Έγινε ιδιαίτερα αισθητός στη Βόρεια Ελλάδα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.