- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Τα δύο σοβαρά λάθη της Πυροσβεστικής που οδήγησαν στην τραγωδία στο Μάτι
Δεν θεωρούσε το Μάτι επικίνδυνη περιοχή - Δεν είχε σχέδιο για δυτικούς ανέμους
Πρωτοφανή λάθη της Πυροσβεστικής στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της για το Μάτι, βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας, «Τα Νέα» στο πολυσέλιδο Σχέδιο Αντιμετώπισης Δασικών Πυρκαγιών της Πυροσβεστικής για το 2018 αναφέρεται ότι στην Αττική δεν φυσούν ποτέ δυτικοί άνεμοι, δηλαδή αυτοί που ώθησαν το πύρινο μέτωπο στο Μάτι, και συνεπώς δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος απ’ αυτούς.
Το εντελώς λανθασμένο αυτό συμπέρασμα/διαπίστωση, ωστόσο, οδήγησε στην τραγωδία της 23ης Ιουλίου και στον θάνατο 91 ατόμων.
Πάντως, από τα μέχρι τώρα στοιχεία προκύπτει ότι η Πυροσβεστική βασίστηκε στο εσφαλμένο αυτό ανεμολόγιο και θεώρησαν οι αρμόδιοι ότι δεν υπήρχε κανένα ενδεχόμενο μια πυρκαγιά που ξεκινά από την Καλλιτεχνούπολη ότι θα μπορούσε να κινηθεί προς την παραλία του Ματιού και της Ραφήνας. Αλλά τελικά αυτό ήταν που συνέβη λόγω των ισχυρών δυτικών ανέμων που φύσηξαν στο σημείο εκεί την ημέρα και έτσι χάθηκε πολύτιμος χρόνος στην ενημέρωση των πολιτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κάτοικοι της περιοχής έχουν ήδη αναφέρει ότι αιφνιδιάστηκαν από την πυρκαγιά στο Μάτι γιατί δεν υπάρχουν συχνά δυτικοί άνεμοι στην περιοχή και οι πυρκαγιές που εκδηλώνονται στην Πεντέλη συνήθως κινούνται παράλληλα με τη θάλασσα. Αυτή η θολή αντίληψη των πολιτών για την πορεία των ανέμων φαίνεται ότι καθόρισε και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Πυροσβεστικής με τα γνωστά ολέθρια αποτελέσματα.
Η δεύτερη σοβαρή παράλειψη
Στον ίδιο επιχειρησιακό σχεδιασμό προκύπτει και δεύτερη σοβαρή παράλειψη της Πυροσβεστικής εκτός από τους δυτικούς ανέμους, καθώς το Μάτι δεν αναφέρεται πουθενά ως σημείο της Αττικής με άναρχη δόμηση και «μείξη» δάσους με οικιστικό ιστό, από το οποίο μπορεί να προκύψουν κίνδυνοι για τους πολίτες σε περίπτωση δασικής πυρκαγιάς.
Ειδικότερα, στο έγγραφο της Πυροσβεστικής υπάρχουν 38 περιοχές στην Αττική και στα πέριξ που μπορεί να διατρέξουν τους συγκεκριμένους κινδύνους, όπως η Κιάφα, το Πουρνάρι, το Καραούλι και η Τζαβερδέλλα, αλλά πουθενά το Μάτι και η ευρύτερη περιοχή της Ραφήνας και της Νέας Μάκρης, που κατέκαψε η φωτιά.
Βάσει όλων των παραπάνω, ο πρώην ανώτατος αξιωματικός της Πυροσβεστικής Αδριανός Γκουρμπάτσης, τεχνικός σύμβουλος των οικογενειών των θυμάτων, θα αναζητήσει όλες τις επίσημες καταγραφές του συστήματος δασοπυρόσβεσης, το γεωγραφικό στίγμα κίνησης των οχημάτων αλλά και των εναερίων μέσων και όλα τα δεδομένα από τις επιλογές των ανώτατων αξιωματούχων, προκειμένου να προσδιοριστούν τα λάθη που έγιναν τις κρίσιμες ώρες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ισχυρή καταιγίδα πλήττει αυτή την ώρα την πόλη
«Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες από τα πρωτόκολλα διαδικασίες»
Πτώση της θερμοκρασίας από το απόγευμα του Σαββάτου
«Δεν υπάρχουν χυδαίες λέξεις» σχολίασε ο καθηγητής
Αύριο θα φωτίσει τον ουρανό
Μετά από σφοδρή σύγκρουση δύο οχημάτων
Ανοιχτά τα εμπορικά αύριο Κυριακή
Όσα συζητήθηκαν στα πάνελ σε video, highlights και εικόνες
Ποια φαγητά ξεχώρισαν
Τα νέα στοιχεία - μαρτυρίες που έφερε στο φως η εκπομπή της Αγγελικής Νικολούλη
Η πρόγνωση για τις επόμενες ημέρες
Νεκρός ανασύρθηκε ο οδηγός του οχήματος που συγκρούστηκε με την αμαξοστοιχία 1635 Θεσσαλονίκης – Σερρών.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.