Ελλαδα

Η «σκιώδης» εκπαίδευση στην Ελλάδα: Πόσοι μαθητές της Γ' Λυκείου παρακολουθούν φροντιστήριο

Τα στοιχεία που παρουσίασε ο ΟΟΣΑ -Σε ποια χρονιά αφορούν

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
paidia.jpg
EUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΝΤΖΙΑΡΗΣ

Αίσθηση προκαλούν τα στοιχεία που δημοσιεύονται σε έκθεση του ΟΟΣΑ με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον στην Ελλάδα» σχετικά με το ποσοστό των μαθητών που στην τελευταία τάξη  του Λυκείου παρακολουθούν είτε φροντιστήριο είτε ιδιαίτερα μαθήματα είτε και τα δύο.

Αν και η έκθεση σημειώνει ότι είναι δύσκολο να εντοπιστούν αξιόπιστα στοιχεία για τη «σκιώδη εκπαίδευση» στην Ελλάδα, αναφέρεται σε έκθεση του 2014 που έγινε σε 534 νοικοκυριά και η οποία έδειξε ότι το 99% των μαθητών της Γ' Λυκείου παρακολούθησαν είτε φροντιστήριο (54%) είτε ιδιαίτερα μαθήματα (21%) είτε και τα δύο (24%).  Όπως τονίζεται μόλις το 1% των μαθητών δεν στράφηκε στη «σκιώδη εκπαίδευση» προκειμένου να προετοιμαστεί για τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Όπως σημειώνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, για τον ΟΟΣΑ στην τρέχουσα ατζέντα των μεταρρυθμίσεων θα πρέπει να ενσωματωθεί μία χάραξη πολιτικής που θα οδηγήσει στην ενίσχυση της ποιότητας των μαθημάτων στο σχολείο, ώστε να καταπολεμηθεί η παραπαιδεία.

 «Η έκθεση θεωρεί ότι το θέμα της παραπαιδείας υπονομεύει τους εκπαιδευτικούς θεσμούς. Δεν είναι θέμα φροντιστηρίων. Το έχω πει δημόσια, το ξαναλέω. Εδώ λοιπόν θεωρούμε ότι πρέπει να προχωρήσουμε αυτή τη συζήτηση γιατί είναι μια συζήτηση που γίνεται και σε άλλες χώρες, ότι η παραπαιδεία έχει οδηγήσει στην ακύρωση των εκπαιδευτικών θεσμών. Και βεβαίως μαζί μ' αυτό έχει ενδιαφέρουσες επισημάνσεις, ακριβώς στη δική μας λογική ως προς τα θέματα των εισαγωγικών εξετάσεων για τα πανεπιστήμια, όχι μόνο πώς επηρεάζουν μ' αυτό τον εξαιρετικά αρνητικό τρόπο την καθημερινότητα των νέων ανθρώπων, αλλά ακόμη και για την αποτελεσματικότητα αυτών των εξετάσεων», τόνισε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της έκθεσης του ΟΟΣΑ ο υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου.

Από την πλευρά της η Γκαμπριέλα Ράμος (Gabriela Ramos), διευθύντρια προσωπικού του Οργανισμού και επικεφαλής της Μικτής Διευθύνουσας Επιτροπής ΟΟΣΑ-Ελλάδας, επεσήμανε ότι η παραπαιδεία στην Ελλάδα λειτουργεί περισσότερο ως ένα παράλληλο εκπαιδευτικό σύστημα και εκτίμησε ότι «θα πρέπει να αυξηθεί η ποιότητα προσφοράς των σχολικών μαθημάτων στο σχολείο για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση, όπως επίσης να υπάρχει υποστήριξη στους μαθητές που δεν έχουν τόσο υψηλές επιδόσεις με μαθήματα μετά το τέλος του σχολικού ωραρίου».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ