Ελλαδα

Διεθνής διαγωνισμός για το υποθαλάσσιο καλώδιο σύνδεσης Πελοποννήσου – Κρήτης

Η ολοκλήρωση του σχεδίου αναμένεται εντός του 2020

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Στη γραμμή αφετηρίας εισήλθε χθες ένα έργο υποδομής κομβικής σημασίας για την εθνική οικονομία, η διασύνδεση της Κρήτης με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ), με τη δημοσιοποίηση των τευχών δημοπράτησης για τους διαγωνισμούς για την κατασκευή του υποθαλάσσιου καλωδίου που θα συνδέσει την Πελοπόννησο με την Κρήτη τους δυο τερματικούς σταθμούς.

Αυτό σημειώνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την οποία υπενθυμίζεται ότι η πρώτη φάση της διασύνδεσης της Κρήτης, έργο συνολικού προϋπολογισμού 324 εκατ. ευρώ, που σχεδιάζεται να συγχρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-20, θα υλοποιηθεί από τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ).

Μάλιστα, όπως υπογραμμίζεται, ο ΑΔΜΗΕ υπό το νέο ιδιοκτησιακό του καθεστώς (με δημόσιο έλεγχο και την State Grid Corporation of China ως στρατηγικό επενδυτή) επιτάχυνε σημαντικά τις διαδικασίες.

 Όπως αναφέρει το υπουργείο, η ολοκλήρωση του σχεδίου, που αναμένεται εντός του 2020, όχι μόνο θα συνδράμει αποφασιστικά στην ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της Κρήτης, αλλά και θα οδηγήσει σε μεγάλη ελάφρυνση των καταναλωτών όλης της χώρας από τις χρεώσεις Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) που, λόγω της μη διασύνδεσης της Κρήτης, επιβαρύνονται κατά μέσο όρο με 300 εκατ. ευρώ ετησίως.

Ο ΑΔΜΗΕ προκηρύσσει διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό, με τη χρήση ηλεκτρονικού πλειστηριασμού για το έργο «Μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος υποβρυχίων και υπογείων καλωδίων δυο κυκλωμάτων για τη διασύνδεση της Κρήτης με το ΕΣΜΗΕ». Το κριτήριο ανάθεσης θα είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, με βάση αποκλειστικά τη χαμηλότερη τιμή. Το έργο έχει «σπάσει» σε τρία τμήματα, με στόχο την προώθηση του ανταγωνισμού και την επίτευξη των βέλτιστων οικονομικών και τεχνικών όρων για το κάθε τμήμα. Ξεχωριστός διαγωνισμός θα διενεργηθεί για την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού στη νοτιοανατολική Πελοπόννησο και την επέκταση του υφιστάμενου υποσταθμού στην περιοχή των Χανίων.