Ελλαδα

Μπλόκο του ΣτΕ στην πριμοδότηση αθλητών για εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ

Τι λέει το Συμβούλιο για τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
athlites.jpg
eurokinissi

Αντισυνταγματική κρίθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας η εισαγωγή των διακριθέντων αθλητών σε σχολές των ΑΕΙ και ΤΕΙ της προτίμησής τους καθ’ υπέρβαση του προβλεπόμενου αριθμού εισακτέων

Αναφέρουν οι σύμβουλοι Επικρατείας ότι η σχετική ρύθμιση αντίκεινται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της ορθολογικής οργανώσεως της παρεχομένης εκπαιδεύσεως , σε συνδυασμό με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας μέτρου/σκοπού, κατά το μέρος που προβλέπουν:

α) την πριμοδότηση αθλητών ακόμα και για επιτυχίες σε αθλητικούς αγώνες ήσσονος σημασίας,
β) την καθ’ υπέρβαση εισαγωγή αθλητών στις Ανώτατες Σχολές στο δυσανάλογα υψηλό ποσοστό του 4,5% των προβλεφθεισών θέσεων, το οποίο παρίσταται αυθαίρετο   και
γ) την εισαγωγή διακριθέντος αθλητή σε Σχολή της προτίμησής του, εφόσον συγκεντρώσει αριθμό μορίων τουλάχιστον ίσο με το 90% του αριθμού των μορίων του τελευταίου εισαχθέντος στη συγκεκριμένη Σχολή στο ίδιο ακαδημαϊκό έτος, μετά την προσαύξηση του συνόλου των μορίων του από τις αθλητικές του διακρίσεις.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης το δημόσιο συμφέρον υπερακοντίζεται καθώς περιορίζεται η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των υποψηφίων φοιτητών που δεν είναι αθλητές.

Μάλιστα, το δικαστήριο υποχρεώνει το υπουργείο Παιδείας να εγγράψει ως υπεράριθμο  στην Ιατρική Σχολή υποψήφιο των Πανελλαδικών εξετάσεων 2016-2017 ο οποίος δεν εισήχθη, καθώς την θέση του κατέλαβε συνυποψήφιός του αθλητής με λιγότερα μόρια από εκείνον.

Παράλληλα, με την ίδια απόφαση η Ολομέλεια έκρινε ότι δεν συνάδουν με την αρχή της αξιοκρατίας οι νομοθετικές  διατάξεις  κατά το μέρος που παραλείπουν να προβλέψουν διακριτές θέσεις κατά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, κ.λπ.).

Η Ολομέλεια του ΣτΕ, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο επιβαλλόμενος   προφορικός τρόπος εξέτασης των υποψηφίων με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες διαπιστώνονται κατόπιν σχετικής διαγνώσεως από τα αρμόδια όργανα, συνιστά τρόπο εξέτασης προσαρμοσμένο στις ανάγκες των υποψηφίων, ώστε να καθίσταται αντικειμενικώς δυνατή η επίδοσή τους στις εξετάσεις με ίσους όρους προς τους υπόλοιπους υποψηφίους και να τους παρέχεται ισότιμα η  δυνατότητα πρόσβασης στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα.

 


 



 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ