Ελλαδα

Σοκαριστικός ο απολογισμός των τροχαίων στην Ελλάδα μόνο στο α' εξάμηνο του 2016

Σε μία διαχρονική «μάστιγα» που ταλανίζει τη χώρα μας αναδεικνύονται τα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα.

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Σε ένα διαχρονικό πρόβλημα που ταλανίζει την Ελλάδα αναδεικνύονται τα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα.

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2016, 378 άτομα έχασαν τη ζωή τους, 441 τραυματίστηκαν σοβαρά και 6.191 ελαφρά, σε όλη τη χώρα.

Είναι χαρακτηριστικό πως στην Αττική, μόνο τον Ιανουάριο του 2017, έχασαν τη ζωή τους 17 άτομα, 14 τραυματίστηκαν σοβαρά και 417 ελαφρά σε 364 τροχαία.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διευθυντής της Τροχαίας Αττικής, Νικόλαος Σπανουδάκης αναφέρθηκε στα τροχαία ατυχήματα που λαμβάνουν χώρα στη χώρα μας.

«Πιστεύω, ότι όλα ξεκινούν από τον παράγοντα άνθρωπο και την αντίληψη που έχουμε για την οδική ασφάλεια. Από εκεί πηγάζουν όλες οι οδηγικές συμπεριφορές, καλές ή κακές» σημειώνει μεταξύ άλλων σχετικά ο κ. Σπανουδάκης και υπογραμμίζει ότι η αλλαγή αντίληψης μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στη μείωση των τροχαίων.

 

«Η αλλαγή αντίληψης για την οδική ασφάλεια θα οδηγήσει σε καλύτερα αποτελέσματα και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Θεωρούμε και το υποστηρίζουμε εδώ και πολλά χρόνια, ότι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι ένα σύνθετο ζήτημα και γι' αυτό χρειάζεται να το δούμε από όλες τις πλευρές του. Οι τροποποιήσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι σχετικά πρόσφατες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν επιδέχεται και περαιτέρω βελτιώσεις» προσθέτει ο ίδιος.

 

Ο τομέας που θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα, σύμφωνα με τον κ. Σπανουδάκη, «είναι η νοοτροπία και η υπευθυνότητα του κάθε συμμετέχοντα στην κυκλοφορία, οδηγού, πεζού, επιβάτη, ώστε μέσα από αυτές να σημειωθεί η μεγαλύτερη βελτίωση στον τομέα της πρόληψης. Εάν δεν υπάρχει ατομική ευθύνη και ευαισθητοποίηση, τότε δεν θα μπορούμε να προσδοκούμε θεαματικά αποτελέσματα στην αύξηση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας».

 

Ποιες είναι όμως οι κυριότερες αιτίες των θανατηφόρων τροχαίων; Σύμφωνα με τα πανελλαδικά στοιχεία της Τροχαίας για το πρώτο εξάμηνο του 2016, προηγείται η απόσπαση της προσοχής του οδηγού με 24 περιστατικά, ενώ ακολουθούν η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα με 22, περιστατικά που σχετίζονται με πεζούς 16, παραβίαση προτεραιότητας 12, υπερβολική ταχύτητα 8, αίτια σχετικά με τους δρόμους και τον καιρό 8, αντικανονικό προσπέρασμα 4, παραβίαση σηματοδότη 4, ενώ άλλα 108 αίτια σχετίζονται με τους οδηγούς.

Όσον αφορά στις ηλικίες των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας για το 2015, οπότε έχασαν τη ζωή τους συνολικά 789 άτομα, οι περισσότεροι ήταν μεγαλύτεροι των 55 ετών σε 291 περιστατικά. Ακολουθούν οι ηλικίες 26-35 ετών σε 126 περιστατικά, 36-45 ετών σε 122 περιστατικά, 18-25 ετών σε 117 περιστατικά, 46-55 ετών σε 108 περιστατικά και 0-17 ετών σε 25 περιστατικά.

Τι σημαίνει όμως οδηγώ με ασφάλεια;

 

Οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

-Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κ.Ο.Κ

-Δεν οδηγώ όταν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά 

-Σέβομαι τα όρια ταχύτητας 

-Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα 

-Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη 

-Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα 

-Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς και στα άτομα με ειδικές ανάγκες 

-Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων 

-Φορώ πάντοτε ζώνη ασφαλείας 

-Τοποθετώ τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και τους φορώ 

ζώνη ασφαλείας 

-Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φοράω πάντα κράνος

-Πριν ξεκινήσω για ταξίδι ελέγχω το όχημα που θα οδηγήσω