Ελλαδα

Πήγα στο κατάστημα να αλλάξω ένα προϊόν και αρνήθηκαν. Σωστό ή λάθος;

Ερωτήσεις που σε «τρώνε» και οι απαντήσεις τους από την ΓΓΚ

Τάνια Δελή
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Τώρα που έρχονται γιορτές καλό είναι να γνωρίζουμε τι συμβουλεύει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (ΓΓΚ) σχετικά με τις αλλαγές προϊόντων.

Αγόρασα ένα προϊόν. Πήγα στο κατάστημα να το αλλάξω και μου είπαν πως δεν γίνονται αλλαγές.

Δικαίωμα επιστροφής του προϊόντος αναγνωρίζεται από το νόμο μόνο σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος. Επομένως, εφόσον το προϊόν δεν είναι ελαττωματικό, εναπόκειται στην πολιτική του καταστήματος.

Αγόρασα ένα προϊόν (ρούχο) και πλήρωσα €30. Στη συνέχεια θέλησα να το αλλάξω αλλά στο κατάστημα υπολόγισαν την αξία του προϊόντος αυτού σε 12 ευρώ γιατί αυτή ήταν η τρέχουσα τιμή λόγω των εκπτώσεων. Είναι σωστό;

Οι αλλαγές στην περίοδο των εκπτώσεων, γίνονται βάσει της πάγιας εμπορικής πρακτικής του κάθε καταστήματος, σύμφωνα με τους κανόνες υγιούς ανταγωνισμού και των συναλλακτικών ηθών. Επομένως, η τιμή βάσει της οποίας θα γίνει η αλλαγή σε περίοδο εκπτώσεων, ελλείψει συγκεκριμένης νομοθετικής ρύθμισης, εναπόκειται στην πολιτική του κάθε καταστήματος. 

Αγόρασα ένα ελαττωματικό προϊόν. Πήγα στο κατάστημα να το αλλάξω και μου είπαν πως δεν το αλλάζουν και δεν επιστρέφουν και τα χρήματα.

Σε περίπτωση προμήθειας καινούριων προϊόντων με μακρά διάρκεια ζωής είναι υποχρεωτική η παροχή εγγύησης. Σε περίπτωση εμφάνισης ελαττώματος κατά τη διάρκεια της εγγύησης ο προμηθευτής υποχρεούται να επισκευάσει το προϊόν. Σε περίπτωση άρνησης ή σημαντικής καθυστέρησης επισκευής ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την αντικατάσταση με νέο ίσης αξίας και ποιότητας ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν και να ζητήσει τα χρήματά του πίσω (άρθρο 5 παρ. 5 Ν.2251/1994). Συνεπώς, σε περίπτωση άρνησης ή σημαντικής καθυστέρησης στην επισκευή μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία για μη τήρηση εγγύησης στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς. 

Παράλληλα, έναντι του πωλητή έχετε και τα δικαιώματά σας από τη σύμβαση πώλησης (άρθρα 540 επ. Αστικού Κώδικα) και μπορείτε να αξιώσετε διόρθωση, αντικατάσταση, αποζημίωση, μείωση του τιμήματος ή να υπαναχωρήσετε από τη σύμβαση, εντός δύο ετών από την αγορά, προσφεύγοντας στα αστικά δικαστήρια.