Ελλαδα

Το σχέδιο της κυβέρνησης για τα τέλη κυκλοφορίας

Τι αλλάζει, ποιοι θα πληρώσουν πιο πολλά και ποιοι λιγότερα 

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά τα τελευταία δέκα χρόνια και μειώσεις για τα παλαιότερα ΙΧ προβλέπει σχέδιο της κυβέρνησης, το οποίο πρόκειται να παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες. Μια πρόγευση έδωσε ήδη ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, ο οποίος υποσχέθηκε, πάντως, ότι τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017 «θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά». Στόχος, όπως είπε, είναι να μεταφερθούν επιβαρύνσεις από παλαιά ΙΧ με πολύ χαμηλή πλέον εμπορική αξία σε νεότερα και ακριβά αυτοκίνητα. «Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα ώστε ο κόσμος να πάρει πίσω τις πινακίδες ή να μην κατατεθούν άλλες», πρόσθεσε.

Οι βασικές αλλαγές

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ΙΧ με μεγάλη εμπορική αξία που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από το 2011 και μετά θα έχουν σημαντικές αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας. Μικρότερες αυξήσεις θα έχουν τα ΙΧ επίσης μεγάλης εμπορικής αξίας που κυκλοφόρησαν μεταξύ 2006 και 2010.

Μικρές μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να δουν οι ιδιοκτήτες μεσαίου και μεγάλου κυβισμού ΙΧ που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2000 έως το 2005. Οι μεγαλύτερες μειώσεις θα αφορούν στα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού ΙΧ αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά πριν από το 2000. 

Επίσης, αν μειωθεί, όπως αναμένεται, το όριο για χαμηλούς ρύπους από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα στα 80 γραμμάρια, χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ που μέχρι τώρα δεν πλήρωναν τέλη, φέτος θα πληρώσουν.

Χιλιάδες τα απλήρωτα τέλη

Στο μεταξύ, όπως προκύπτει από έγγραφο που κοινοποίησε στη Βουλή ο Τρύφων Αλεξιάδης, περισσότεροι από 200.000 φορολογούμενοι δεν έχουν πληρώσει τα τέλη του 2013 και του 2014 και θα κληθούν να τα πληρώσουν τώρα μαζί με τα πρόστιμα. Προανήγγειλε, επίσης, ανάλογους ελέγχους για το 2015 και το 2016.