Ελλαδα

Παυλόπουλος: Επιβεβλημένη η επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα

«Χωρίς τα Γλυπτά ο Παρθενώνας είναι βαριά λαβωμένος από μιαν ιερόσυλη πράξη βανδαλισμού και λεηλασίας»

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος κήρυξε την έναρξη του διεθνούς συνεδρίου με θέμα: «Τα γλυπτά του Παρθενώνος 200 χρόνια από την ιδιοποίησή τους από το Βρετανικό Μουσείο», σήμερα στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας απηύθυνε χαιρετισμό, συγχαίροντας τις Διεθνείς Επιτροπές για το έργο τους, το οποίο συντείνει στην «ευόδωση του κοινού μεγάλου μας στόχου: Του επαναπατρισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα και της επάνοδου τους στην εστία τους, σ’ αυτό το μοναδικό Μνημείο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς».

«O αγώνας αυτός συνδέεται αρρήκτως με την ικανοποίηση ενός καθ’ όλα δίκαιου αιτήματος το οποίο οφείλουμε να υπηρετούμε όλοι μας ανεξαρτήτως εθνικότητας, δοθέντος ότι, κατ’ ουσίαν, πρόκειται για αίτημα της Ανθρωπότητας αφού αφορά τον πυρήνα της Πολιτιστικής της Κληρονομιάς», ανέφερε ο κος. Παυλόπουλος.

«Είναι παγκοσμίως αποδεκτό ότι τα Γλυπτά αυτά ανήκουν, δικαιωματικώς και πολιτισμικώς, στον Παρθενώνα και τα Μνημεία του», προσέθεσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.  «Και τούτο διότι χωρίς τα Γλυπτά αυτά ο Παρθενώνας, βαριά λαβωμένος από μιαν ιερόσυλη πράξη βανδαλισμού και λεηλασίας».

Στη συνέχεια της ομιλίας του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ανέδειξε την παγκόσμια πολιτισμική εμβέλεια του Παρθενώνα, αναπαράγοντας ορισμένα τμήματα από την ομιλία  του Αντρέ Μαλρώ, στις 28 Μαΐου 1959, όταν εκπροσώπησε τη Γαλλική Κυβέρνηση κατά την πρώτη φωταγώγηση της Ακρόπολης, αναφέροντας ότι ο Παρθενώνας «συμπυκνώνει την ουσία του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού, ως συστατικού στοιχείου του διαχρονικού Παγκόσμιου Πολιτισμού».

«Η αιτία για την οποία αγωνιζόμαστε είναι θεσμικώς δίκαιη και ηθικώς επιβεβλημένη, στο όνομα της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς» ανέφερε κλείνοντας, ενώ ζήτησε η εναρκτήρια τελετή του Συνεδρίου να αφιερωθεί στη μνήμη της Μελίνας Μερκούρη, «η οποία είναι και θα είναι, ως τον τελικό επαναπατρισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα, η Ηγερία της προσπάθειάς μας και η Εστιάδα του Μουσείου της Ακρόπολης».