Κοσμος

Ιταλία: Δικαστήριο μπλόκαρε το σχέδιο για τη μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα του κόσμου

Το έργο συζητείται εδώ και μισό αιώνα

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Γέφυρα
© Pixabay / foolhouse

Ιταλία: Δικαστήριο μπλόκαρε το σχέδιο για τη μεγαλύτερη γέφυρα του κόσμου 

Η αντιπαράθεση γύρω από τη φιλόδοξη –και βαθιά διχαστική– προσπάθεια της Ρώμης να κατασκευάσει τη μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα του κόσμου στη Στενή του Μεσσήνα πήρε νέα τροπή, μετά την απόφαση ιταλικού δικαστηρίου ότι το έργο παραβιάζει ευρωπαϊκούς κανόνες για το περιβάλλον και τις δημόσιες συμβάσεις. Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει.

Το σχέδιο αφορά μια γέφυρα μήκους 3.666 μέτρων που θα συνέδεε τη Σικελία με την ηπειρωτική Ιταλία, ξεπερνώντας σε μέγεθος ακόμη και το πρότζεκτ-ορόσημο της Τουρκίας. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι ένα τέτοιο έργο θα έδινε ισχυρή αναπτυξιακή ώθηση στις ιστορικά πιο αδύναμες περιοχές του Νότου, ενώ παράλληλα θα διευκόλυνε τη μετακίνηση στρατιωτικών δυνάμεων του ΝΑΤΟ.

Ωστόσο, σε 33σέλιδη απόφασή του, που δημοσιεύθηκε αργά την Πέμπτη, το Ελεγκτικό Συνέδριο της Ιταλίας έκρινε ότι η κυβέρνηση δεν κατάφερε να αιτιολογήσει επαρκώς την παράκαμψη των σοβαρών περιβαλλοντικών ενστάσεων σχετικά με τις επιπτώσεις στις παράκτιες και θαλάσσιες ζώνες της Σικελίας και της Καλαβρίας. Το έργο συζητείται στην Ιταλία εδώ και μισό αιώνα, με τους υποστηρικτές να μιλούν για οικονομική αναγέννηση και τους επικριτές να προειδοποιούν για σπατάλη, περιβαλλοντική επιβάρυνση και αυξημένο σεισμικό ρίσκο.

Στην απόφαση τονίζεται ότι οι «λόγοι δημοσίου συμφέροντος» που επικαλείται η κυβέρνηση δεν τεκμηριώνονται από τις τεχνικές υπηρεσίες και δεν συνοδεύονται από επαρκή στοιχεία. Σημαντικές είναι και οι ενστάσεις για το κόστος: το έργο των 13,5 δισ. ευρώ έχει ξεφύγει δραματικά από τη χρηματοδότηση που προέβλεπε η σύμβαση του 2005, η οποία ήταν περισσότερο από τρεις φορές χαμηλότερη. Η μεταβολή αυτή ενδέχεται να καθιστά αναγκαίο νέο διαγωνισμό για να τηρηθεί το ευρωπαϊκό πλαίσιο.

Το κονσόρτσιουμ που έχει επιλεγεί προσωρινά για την κατασκευή, η Eurolink, αποτελείται από την ιταλική Webuild, τον ισπανικό όμιλο Sacyr και την ιαπωνική IHI. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα εξετάσει προσεκτικά την απόφαση, επιμένοντας πως όλα τα ζητήματα μπορούν να διευκρινιστούν και ότι το έργο παραμένει κορυφαία προτεραιότητα για τον υπουργό Υποδομών Ματέο Σαλβίνι, ηγετική φυσιογνωμία της ακροδεξιάς Λέγκας.

Το κονσόρτσιουμ εξέφρασε «πλήρη εμπιστοσύνη» ότι η κυβέρνηση θα καταφέρει να απαντήσει σε όλες τις ενστάσεις. Ωστόσο, εάν οι εξηγήσεις δεν κριθούν ικανοποιητικές, η Μελόνι και ο Σαλβίνι ενδέχεται να επιδιώξουν κυβερνητική απόφαση που θα παρακάμπτει τις αντιρρήσεις του δικαστηρίου — μια κίνηση που μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για νέες νομικές και συνταγματικές διαμάχες.

Πηγή: Reuters

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY