- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Αλυσίδα καφέ στο Βερολίνο δέχθηκε επιθέσεις με μπογιές στα καταστήματά της επειδή πουλά φθηνό καπουτσίνο - Οι έντονες αντιδράσεις και η στάση των ανταγωνιστών
Έντονη συζήτηση έχει προκαλέσει στο Βερολίνο η ραγδαία άνοδος της αλυσίδας καφέ Life Among People (LAP Coffee), η οποία μέσα σε μόλις έναν χρόνο έχει εξαπλωθεί σε Βερολίνο, Αμβούργο και Μόναχο, φτάνοντας τα 24 καταστήματα. Η LAP προσφέρει καφέ σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές –καπουτσίνο στα 2,5 ευρώ και εσπρέσο στο 1,5 ευρώ– σε μια πόλη όπου η τιμή μπορεί να αγγίξει ακόμη και τα 6 ευρώ.
Η πολιτική αυτή έχει προσελκύσει πλήθος πελατών, αλλά ταυτόχρονα έχει πυροδοτήσει ανησυχίες στον κλάδο της εστίασης, καθώς μικρές επιχειρήσεις διαμαρτύρονται για μείωση της περατζάδας. Στα τέλη Οκτωβρίου, τέσσερα καταστήματα της αλυσίδας στο Βερολίνο δέχθηκαν επιθέσεις με κόκκινη μπογιά, γεγονός που ανέδειξε ακόμη περισσότερο την ένταση γύρω από τη δραστηριότητά της.
Παράλληλα, μια ανώνυμη ιστοσελίδα, η «lapcoffeescheiße», φιλοξενεί καταγγελίες για πρακτικές της εταιρείας, από εργασιακά ζητήματα μέχρι υποτιθέμενη επιθετική χρήση δεδομένων πελατών. Αν και δεν έχει εντοπιστεί σύνδεση με τις επιθέσεις, η καμπάνια έχει ενισχύσει τις συζητήσεις για τον ρόλο της LAP στην τοπική αγορά.
Κάποιοι επιχειρηματίες, όπως ο Φίλιπ Ράιχελ του Isla Coffee, προειδοποιούν ότι η επιθετική τιμολογιακή πολιτική της αλυσίδας μπορεί να αποδυναμώσει τα ανεξάρτητα καφέ, ειδικά σε πολυσύχναστες συνοικίες όπως το Μίτε και το Πρεντσλάουερ Μπεργκ. Άλλοι, όμως, θεωρούν ότι ο ανταγωνισμός είναι φυσιολογικό μέρος της αγοράς και ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να διατηρούν τη μοναδικότητά τους.
Ο συνιδρυτής της LAP, Ραλφ Χάγκε, υποστηρίζει πως η εταιρεία δεν στηρίζεται από μεγάλες τεχνολογικές επιχειρήσεις ούτε επιδιώκει μονοπωλιακές πρακτικές.
Μιλώντας στο Euronews, δήλωσε πως ο στόχος είναι η παροχή «καλού καφέ σε δίκαιη τιμή» και πως η ευρεία παρουσία της αλυσίδας απλώς ενισχύει την κίνηση στην πόλη. Επισήμανε επίσης συνεργασίες με δημοτικές υπηρεσίες για την τοποθέτηση περισσότερων κάδων απορριμμάτων σε περιοχές όπου λειτουργεί η LAP, απαντώντας στις περιβαλλοντικές ανησυχίες.
Παρά τις αντιδράσεις, υπογράμμισε ότι οι 24 επιχειρήσεις της αλυσίδας αποτελούν μόλις ένα μικρό κομμάτι σε μια αγορά με εκατοντάδες καφέ, τονίζοντας: «Η LAP απευθύνεται σε όσους θέλουν έναν ποιοτικό καφέ γρήγορα και οικονομικά».