Κοσμος

Κωνσταντινούπολη: Νέες αποκαλύψεις για τον θάνατο της 4μελούς οικογένειας

Γιατί αποποιούνται τις ευθύνες οι εμπλεκόμενοι - Τι αναφέρουν οι εργαζόμενοι στην εταιρεία απεντόμωσης

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Κωνσταντινούπολη: Αποκαλύψεις για τον θάνατο της 4μελούς οικογένειας

Στο πλαίσιο της έρευνας για τον θάνατο τεσσάρων μελών μιας οικογένειας που έχασαν τη ζωή τους στις 13 Νοεμβρίου 2025  σε ξενοδοχείο στο Φατίχ στην Κωνσταντινούπολη, ήρθαν στο φως οι καταθέσεις των υπόπτων.

Η οικογένεια είχε πάει για διακοπές στην Πόλη από τη Γερμανία στις 9 Νοεμβρίου και βρέθηκε νεκρή λίγες ημέρες αργότερα, γεγονός που κινητοποίησε εισαγγελική έρευνα. Παράλληλα, το Ιατροδικαστικό Ινστιτούτο ανακοίνωσε ότι τα πρώτα ευρήματα δείχνουν πως o θάνατος της οικογένειας προήλθε από χημικές ουσίες στο ξενοδοχείο.

Το χημικό που χρησιμοποιήθηκε για την απεντόμωση θεωρείται πως περιείχε φωσφίνη αλουμινίου, μια ουσία ιδιαίτερα επικίνδυνη, που μπορεί να προκαλέσει θανατηφόρα δηλητηρίαση ακόμη και με ελάχιστη εισπνοή.

Χωρίς πιστοποιήσεις για εργασίες απεντόμωσης η εταιρεία που ανέλαβε τον καθαρισμό του δωματίου

Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας απεντόμωσης DSS, Ζεκή Κ., κατέθεσε πως η εταιρεία λειτουργεί ως “home office” και ότι ούτε ο ίδιος ούτε ο εργαζόμενός του, Ντογάν Τζ., έχουν πιστοποιήσεις για εργασίες απεντόμωσης. Δήλωσε ότι το προσωπικό του χρησιμοποιεί τα σκευάσματα Alfasc και Cypermetrin, αλλά δεν γνωρίζει την προέλευσή τους. Πρόσθεσε πως στις 11 Νοεμβρίου έστειλε τον Ντογάν Τζ. σε ένα ξενοδοχείο που είχε αναφέρει πρόβλημα με έντομα, χωρίς να γνωρίζει καν ποιο ήταν το ξενοδοχείο, και υποστήριξε ότι δεν φέρει καμία ευθύνη.

Ο εργαζόμενος που πραγματοποίησε την απεντόμωση, Ντογάν Τζ., δήλωσε ότι εργάζεται στην εταιρεία μόλις 2–3 μήνες και ότι είχε ξανακάνει απεντόμωση στο ίδιο ξενοδοχείο τον Αύγουστο. Ανέφερε ότι στις 11 Νοεμβρίου χρησιμοποίησε τα ίδια εντομοκτόνα, τα οποία ψέκασε μέσα στο δωμάτιο, σφραγίζοντας πόρτα και εξαερισμό με ταινία. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, σφράγισε την πόρτα και αποχώρησε, τονίζοντας επίσης ότι δεν διαθέτει καμία σχετική πιστοποίηση και ότι θεωρεί πως δεν έχει ευθύνη για το περιστατικό.

Ο υπεύθυνος του ξενοδοχείου Harbour Suits, Χακάν Ο., ο οποίος έχει αναλάβει τη διεύθυνση πριν από 5–6 μήνες, δήλωσε ότι λόγω προβλημάτων υγείας απέχει από το ξενοδοχείο τους τελευταίους τρεις μήνες και ότι τη λειτουργία του χειρίζεται ο συνεργάτης του, Χαλίλ Ντ. Σύμφωνα με την κατάθεσή του, ο Χαλίλ Ντ. τον ενημέρωσε για παράπονα σχετικά με έντομα στις 10 Νοεμβρίου και, κατόπιν εντολής του, κάλεσε την ίδια εταιρεία με την οποία είχαν συνεργαστεί και τον Αύγουστο χωρίς προβλήματα. Ο Χακάν Ο. υποστήριξε ότι η διαδικασία προβλέπει να παραμένει το δωμάτιο κλειστό για 2–3 ημέρες μετά την απεντόμωση και ότι ο ίδιος και το προσωπικό του δεν φέρουν ευθύνη, ενώ παραδέχτηκε πως δεν είχε ελέγξει αν η εταιρεία διαθέτει πιστοποιήσεις.

Το χρονικό της τραγωδίας

Το περιστατικό συνέβη στις 12 Νοεμβρίου, στο ξενοδοχείο όπου διέμενε η οικογένεια Böcek, που είχε έρθει από τη Γερμανία. Το ζευγάρι, Servet και Çiğdem Böcek, μαζί με τα παιδιά τους Kadir Muhammet και Masal, ξεκίνησαν τη διαμονή τους στο ξενοδοχείο του Φατίχ. Κατά τη διάρκεια της νύχτας, η μητέρα βρήκε την κόρη της ακίνητη. Ασθενοφόρο και αστυνομία κλήθηκαν στο ξενοδοχείο. Η Masal πέθανε στο νοσοκομείο, ενώ λίγο αργότερα ο αδερφός της, Kadir Muhammet, υπέκυψε. Δύο μέρες αργότερα, η μητέρα Çiğdem πέθανε, ενώ ο πατέρας Servet, που είχε νοσηλευτεί με υποψία τροφικής δηλητηρίασης, πέθανε την προηγούμενη μέρα παρά τις προσπάθειες των γιατρών.

Με πληροφορίες από CCN Turk