Κοσμος

Βρυξέλλες: Σχέδιο €345 δισ. για να μειωθούν έως και 8 ώρες τα διεθνή σιδηροδρομικά ταξίδια

Παρά τις δεσμεύσεις από το 2020 για τη χρήση των υπερταχειών έως το 2030, η πρόοδος παραμένει περιορισμένη

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Γαλλία - Γερμανία: Παρίσι και Βερολίνο συνδέονται για πρώτη φορά στη σιδηροδρομική ιστορία με αμαξοστοιχία υψηλής ταχύτητας - Στόχος η μείωση εκπομπών άνθρακα
© EPA/Teresa Suarez

Βρυξέλλες: Σχέδιο €345 δισ. για να μειωθούν έως και 8 ώρες τα διεθνή σιδηροδρομικά ταξίδια 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε ένα νέο, φιλόδοξο σχέδιο συνολικού ύψους 345 δισ. ευρώ, με στόχο τη δραστική μείωση του χρόνου ταξιδιών μεταξύ ευρωπαϊκών πόλεων μέσω ενός εκτεταμένου δικτύου υπερταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης.

Σύμφωνα με τον Επίτροπο Μεταφορών, Απόστολο Τζιτζικώστα, το σχέδιο προβλέπει ότι έως το 2040 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις θα συνδέονται με σιδηρόδρομο που θα κινούνται με ταχύτητες τουλάχιστον 200 χλμ./ώρα. Όπως σημείωσε, «αν προσφέρουμε στους πολίτες μια γρήγορη και ασφαλή εναλλακτική, θα επιλέξουν το τρένο έναντι οποιουδήποτε άλλου μέσου».

Παρά τις δεσμεύσεις της ΕΕ από το 2020 να διπλασιάσει τη χρήση των υπερταχειών έως το 2030, η πρόοδος παραμένει περιορισμένη: το 2023 η αύξηση έφτασε μόλις το 17% σε σχέση με το 2015. Η Επιτροπή αναγνωρίζει ότι η Ευρώπη παραμένει «κατακερματισμένη», με την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη να εμφανίζει τις μεγαλύτερες ελλείψεις σε διασυνοριακές γραμμές.

Ένα ακόμη εμπόδιο είναι η δυσκολία αγοράς ενιαίου εισιτηρίου για ταξίδι που περιλαμβάνει διαφορετικούς παρόχους. Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι το 2026 θα φέρει νομοθεσία που θα υποχρεώνει τις εταιρείες να μοιράζονται δεδομένα, ώστε οι επιβάτες να μπορούν να κλείνουν ένα ενιαίο εισιτήριο για όλη τη διαδρομή.

Η χρηματοδότηση των 345 δισ. ευρώ αναμένεται να προέλθει από ευρωπαϊκούς πόρους, εθνικά κονδύλια και ιδιωτικές επενδύσεις. Η Κομισιόν προτείνει μάλιστα διπλασιασμό των ευρωπαϊκών κονδυλίων για τις μεταφορές στο επόμενο επταετές δημοσιονομικό πλαίσιο (2028–2034).

Οι επιφυλάξεις πάντως παραμένουν. Ο αναλυτής ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών πολιτικών, Jon Worth, χαρακτήρισε το σχέδιο «λίστα ευχών» χωρίς επαρκείς διευκρινίσεις για το πώς θα υλοποιηθεί.

Το ζητούμενο είναι αν η Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που θα ανταγωνιστεί πραγματικά τις αερομεταφορές — και αν θα καταφέρει να μη μείνει πίσω από την Κίνα, που ήδη λειτουργεί υπερταχείες με ταχύτητες πάνω από 350 χλμ./ώρα.

Πηγή: FT

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY