- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Βρυξέλλες: Σχέδιο €345 δισ. για να μειωθούν έως και 8 ώρες τα διεθνή σιδηροδρομικά ταξίδια
Παρά τις δεσμεύσεις από το 2020 για τη χρήση των υπερταχειών έως το 2030, η πρόοδος παραμένει περιορισμένη
Βρυξέλλες: Σχέδιο €345 δισ. για να μειωθούν έως και 8 ώρες τα διεθνή σιδηροδρομικά ταξίδια
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε ένα νέο, φιλόδοξο σχέδιο συνολικού ύψους 345 δισ. ευρώ, με στόχο τη δραστική μείωση του χρόνου ταξιδιών μεταξύ ευρωπαϊκών πόλεων μέσω ενός εκτεταμένου δικτύου υπερταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης.
Σύμφωνα με τον Επίτροπο Μεταφορών, Απόστολο Τζιτζικώστα, το σχέδιο προβλέπει ότι έως το 2040 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις θα συνδέονται με σιδηρόδρομο που θα κινούνται με ταχύτητες τουλάχιστον 200 χλμ./ώρα. Όπως σημείωσε, «αν προσφέρουμε στους πολίτες μια γρήγορη και ασφαλή εναλλακτική, θα επιλέξουν το τρένο έναντι οποιουδήποτε άλλου μέσου».
Παρά τις δεσμεύσεις της ΕΕ από το 2020 να διπλασιάσει τη χρήση των υπερταχειών έως το 2030, η πρόοδος παραμένει περιορισμένη: το 2023 η αύξηση έφτασε μόλις το 17% σε σχέση με το 2015. Η Επιτροπή αναγνωρίζει ότι η Ευρώπη παραμένει «κατακερματισμένη», με την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη να εμφανίζει τις μεγαλύτερες ελλείψεις σε διασυνοριακές γραμμές.
Ένα ακόμη εμπόδιο είναι η δυσκολία αγοράς ενιαίου εισιτηρίου για ταξίδι που περιλαμβάνει διαφορετικούς παρόχους. Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι το 2026 θα φέρει νομοθεσία που θα υποχρεώνει τις εταιρείες να μοιράζονται δεδομένα, ώστε οι επιβάτες να μπορούν να κλείνουν ένα ενιαίο εισιτήριο για όλη τη διαδρομή.
Η χρηματοδότηση των 345 δισ. ευρώ αναμένεται να προέλθει από ευρωπαϊκούς πόρους, εθνικά κονδύλια και ιδιωτικές επενδύσεις. Η Κομισιόν προτείνει μάλιστα διπλασιασμό των ευρωπαϊκών κονδυλίων για τις μεταφορές στο επόμενο επταετές δημοσιονομικό πλαίσιο (2028–2034).
Οι επιφυλάξεις πάντως παραμένουν. Ο αναλυτής ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών πολιτικών, Jon Worth, χαρακτήρισε το σχέδιο «λίστα ευχών» χωρίς επαρκείς διευκρινίσεις για το πώς θα υλοποιηθεί.
Το ζητούμενο είναι αν η Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που θα ανταγωνιστεί πραγματικά τις αερομεταφορές — και αν θα καταφέρει να μη μείνει πίσω από την Κίνα, που ήδη λειτουργεί υπερταχείες με ταχύτητες πάνω από 350 χλμ./ώρα.
Πηγή: FT
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Συναγερμός στις ιρλανδικές αρχές
Σε δύσκολη θέση ο πρωθυπουργός της χώρας
Τα έγγραφα δείχνουν ότι η Χαμάς επιδίωξε να εκμεταλλευτεί το έργο των ΜΚΟ για στρατιωτικούς σκοπούς
«Πρόκειται για τεράστιο λάθος», δήλωσε ο συνιδρυτής της Microsoft
«Don't look back in anger», προέτρεψε o Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ
Kαρπός σχέσης του με τη Σβετλάνα Κριβονογκίχ, πρώην καθαρίστρια
Με αφορμή μια δήλωση του αρμόδιου υπουργού
Mεγάλη έρευνα που αφορά συνολικά 13 ονομαστά brands
Συνάντηση του ρώσου προέδρου με τον ινδό πρωθυπουργό, Ναρέντρα Μόντι
1,8 εκατομμύρια άνθρωποι λαμβάνουν τη βασική εισοδηματική στήριξη
Οι Dauvergne εκτρέφουν περίπου 350.000 σαλιγκάρια τον χρόνο
Η επίθεση οδήγησε τελικά στον θάνατο της Ντον Στέρτζες, μητέρας τριών παιδιών
Η γραπτή δήλωσή της μετά τις κατηγορίες για διαφθορά και απάτη
Τα ίχνη του άνδρα χάθηκαν πριν από δύο εβδομάδες
Τι αναφέρει στο ντοκιμαντέρ του Netflix, Sean Combs: The Reckoning
«Πλήρη διαφάνεια» δηλώνει η υπεράσπιση εν μέσω έρευνας της ΕΕ
Η χώρα έχει σήμερα υπό τον έλεγχό της σχεδόν το 20% της ουκρανική επικράτειας
Το προφίλ του νέου επικεφαλής
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.