- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Γιατί να κλέψει κανείς το Λούβρο;
Όταν οι διαρρήκτες εισέβαλαν στο Λούβρο την Κυριακή, μάλλον δεν είχαν στο μυαλό τους τις μεγάλες καλλιτεχνικές συλλογές ή τα αγάλματα του μουσείου. Σύμφωνα με ειδικούς στο έγκλημα τέχνης, το κίνητρο ήταν πιο «γήινο»: πολύτιμοι λίθοι και μέταλλα που μπορούν να αποσπαστούν και να πουληθούν.
H τιάρα της βασίλισσας Ορτάνς, για παράδειγμα, περιλάμβανε 24 ζαφείρια από την Κεϋλάνη και 1.083 διαμάντια, που θα μπορούσαν να διοχετευθούν μεμονωμένα στην αγορά, ενώ ο χρυσός να λιώσει και να πουληθεί. «Δεν πρόκειται για έγκλημα τέχνης αλλά για κλοπή εμπορεύματος», σχολίασε ο Βέρνον Ράπλεϊ, πρώην επικεφαλής της μονάδας εγκλημάτων τέχνης της Σκότλαντ Γιαρντ.
Παρότι οι κίνδυνοι είναι μεγαλύτεροι όταν στοχεύει κανείς το Λούβρο, τα κέρδη από την ποσότητα των κοσμημάτων που εκτίθενται είναι επίσης υψηλά, τόνισε ο Τζέιμς Ράτκλιφ του Art Loss Register. Οι δράστες εγκατέλειψαν τελικά την προσπάθεια να πάρουν το στέμμα της αυτοκράτειρας Ευγενίας, με 2.490 διαμάντια και 56 σμαράγδια, όταν παρεμβλήθηκαν οι φύλακες.
Ορισμένοι ειδικοί πάντως αμφισβητούν ότι το πραγματικό κίνητρο ήταν η «εξόρυξη» πολύτιμων λίθων, αφού τα μικρά διαμάντια είναι εύκολα ανιχνεύσιμα. Άλλοι εκτιμούν πως τα πετράδια θα καταλήξουν εκτός Ευρώπης για ανακοπή και μεταπώληση.
Το φαινόμενο δεν είναι νέο. Στη Γερμανία κλάπηκε το 2017 το χρυσό «Big Maple Leaf» από το Μουσείο Μπόντε στο Βερολίνο, ενώ το 2019 ληστές άρπαξαν από το Blenheim Palace μια… χρυσή τουαλέτα του Μαουρίτσιο Κατελάν. Στη Γαλλία, τον Σεπτέμβριο, στόχος έγινε το Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, με λεία χρυσά ψήγματα αξίας περίπου 700.000 δολαρίων.
Ο Ολλανδός ειδικός Άρθουρ Μπραντ τόνισε ότι η κλοπή στο Λούβρο θα λειτουργήσει ως σοκ: «Αν μπορούν να ληστέψουν το Λούβρο, τότε κανένα μουσείο δεν είναι ασφαλές».
Οι Γάλλοι πολιτικοί ήδη μιλούν για κενά ασφαλείας, με τους ειδικούς να υπενθυμίζουν ότι τα μουσεία πρέπει να ισορροπούν ανάμεσα στην ελεύθερη πρόσβαση των επισκεπτών και την προστασία των θησαυρών τους. Όπως είπε ο Ράτκλιφ: «Θα μπορούσαν να χτίσουν έναν τοίχο αντί για τα παράθυρα, αλλά τότε ποιος θα ήθελε να επισκέπτεται ένα μουσείο που μοιάζει με χρηματοκιβώτιο;».
Πηγή: The New York Times