- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Το «όνειρο» του καινούργιου αυτοκινήτου γίνεται πολυτέλεια για τους Αμερικανούς
Το κόστος αγοράς αυτοκινήτου στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει εκτοξευθεί σε επίπεδα που καθιστούν την ιδιοκτησία νέου οχήματος άπιαστο στόχο για πολλούς οδηγούς. Σύμφωνα με στοιχεία της Kelley Blue Book, τον Σεπτέμβριο η μέση τιμή καινούργιου αυτοκινήτου έφτασε τα 50.080 δολάρια, σημειώνοντας ιστορικό υψηλό.
Η αύξηση τιμών συνοδεύεται από μια ανησυχητική τάση: όλο και περισσότεροι καταναλωτές μεταφέρουν το χρέος από το προηγούμενο αυτοκινήτο τους στο νέο δάνειο, με αποτέλεσμα να βγαίνουν από την αντιπροσωπεία «ανάποδα» – να χρωστούν δηλαδή περισσότερα από την πραγματική αξία του αυτοκινήτου τους. Το τρίτο τρίμηνο του 2025, το 28,1% των ανταλλαγών οχημάτων προς αγορά νέου αυτοκινήτου αφορούσε οδηγούς με αρνητική καθαρή αξία. Το μέσο ποσό του «upside-down loan» έφτασε τα 6.905 δολάρια, με το ένα τέταρτο των οδηγών να χρωστούν πάνω από 10.000 δολάρια.
Η εικόνα επιβαρύνεται από το γεγονός ότι σχεδόν 1 στους 5 δανειολήπτες έχει μηνιαία δόση άνω των 1.000 δολαρίων για το νέο αυτοκίνητο, ενώ και στη μεταχειρισμένη αγορά το ποσοστό αυτό αγγίζει το 6,1%, ρεκόρ για πρώτη φορά. Παράλληλα, αυξάνονται τα υπερβολικά μεγάλα δάνεια με διάρκεια 84 μηνών και άνω, τα οποία αποτελούν πλέον το 22% των χρηματοδοτούμενων αγορών.
Η μέση προκαταβολή έχει μειωθεί σε 6.020 δολάρια, το χαμηλότερο επίπεδο από το 2021, ενώ το μέσο ποσό δανεισμού ξεπερνά τα 42.600 δολάρια. Όπως σημειώνει ο αναλυτής Ιβάν Ντράρι της Edmunds, «η ιδέα του να έχεις μόνιμα μια δόση αυτοκινήτου τείνει να θεωρείται φυσιολογική».
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η κατάσταση αυτή εγκλωβίζει τους οδηγούς σε έναν φαύλο κύκλο υπερχρέωσης. Συστήνουν τη διατήρηση των οχημάτων για περισσότερα χρόνια, την έγκαιρη συντήρηση και, όπου είναι δυνατόν, την αποταμίευση μετά την εξόφληση ώστε να εξασφαλιστεί μελλοντική αγορά χωρίς νέα δάνεια.
Σε μια εποχή όπου ακόμη και τα μεταχειρισμένα κοστίζουν ακριβά και η ασφάλιση αυξάνει το συνολικό βάρος, η επιλογή «επισκευάζω αντί να αντικαθιστώ» μοιάζει πλέον πιο συμφέρουσα. Όπως παραδέχεται ο οικονομολόγος Τσάρλι Τσέσμπρο της Cox Automotive, «η ιδέα των 50.000 δολαρίων για ένα νέο αυτοκίνητο και των 1.000 δολαρίων το μήνα σε δόσεις μοιάζει εξωφρενική – κι όμως, αυτό είναι το νέο κανονικό στην αγορά».
Πηγή: Washington Post