Κοσμος

Αυστραλία: Ξεκίνησε η διαφημιστική εκστρατεία για την απαγόρευση των social media στους εφήβους

Με βασικό σλόγκαν «για το καλό των παιδιών μας»

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Αυστραλία: Ξεκίνησε η διαφημιστική εκστρατεία για την απαγόρευση των social media στους εφήβους - Με βασικό σλόγκαν «για το καλό των παιδιών μας»

Η Αυστραλία ετοιμάζεται να λανσάρει μια διαφημιστική εκστρατεία πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, με στόχο την προώθηση της παγκόσμιας πρωτοποριακής απαγόρευσης πρόσβασης των ανηλίκων κάτω των 16 ετών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που θα τεθεί σε ισχύ στις 10 Δεκεμβρίου 2025. Με τίτλο «Για το καλό του» και προϋπολογισμό 14 εκατ. δολαρίων Αυστραλίας (7,8 εκατ. ευρώ), η εκστρατεία θα περιλαμβάνει τηλεοπτικά σποτ, πινακίδες στους δρόμους, αλλά και – ειρωνικά – προβολή στα ίδια τα social media, όπως ανέφερε η υπουργός Επικοινωνιών Ανίκα Γουέλς. Στόχος, σύμφωνα με την ίδια, είναι να ενημερωθεί το κοινό για τις αλλαγές και να ενθαρρυνθούν οι γονείς να συζητήσουν με τα παιδιά τους για τη νέα πραγματικότητα.

Στο 45 δευτερολέπτων τηλεοπτικό σποτ, εμφανίζονται παιδιά απορροφημένα στα κινητά τους, ενώ η φωνή του αφηγητή αναφέρει: «Για το καλό της Κίρστι, της Λούσι, του Νόα… για το καλό της ευημερίας τους». Το μήνυμα κορυφώνεται με την ανακοίνωση ότι «όσοι είναι κάτω των 16 ετών δεν θα μπορούν πλέον να αποκτούν λογαριασμό στα social media», παρουσιάζοντας τη ρύθμιση ως μέτρο προστασίας των νέων στο διαδίκτυο. Η κυβέρνηση του Άντονι Αλμπανέζι επισημαίνει ότι η υπερβολική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζει την ψυχική υγεία, προωθεί στρεβλά πρότυπα, ενισχύει την παραπληροφόρηση και διευκολύνει τον διαδικτυακό εκφοβισμό.

Παρά την κοινωνική στήριξη του μέτρου, οι τεχνολογικοί κολοσσοί έχουν εκφράσει σοβαρές αντιρρήσεις. Εκπρόσωποι του YouTube χαρακτήρισαν τη νέα νομοθεσία «δύσκολη στην εφαρμογή» και προειδοποίησαν για «ακούσιες συνέπειες», αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγής στη δικαιοσύνη. Η υπουργός Επικοινωνιών τόνισε ότι θα έχει συνάντηση με στελέχη της Meta, του TikTok και του Snapchat, προκειμένου να ξεκαθαρίσει τις υποχρεώσεις των εταιρειών και να διασφαλίσει ότι η απαγόρευση θα εφαρμοστεί «πλήρως και χωρίς καθυστερήσεις».