- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ευρωκοινοβούλιο: Υπέρ της απαγόρευσης του όρου «veggie-burger»
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε την Τετάρτη τροπολογία που απαγορεύει τη χρήση του όρου «veggie-burger» και περιορίζει την ονομασία τροφίμων όπως «steak», «escalope» και «sausage» αποκλειστικά σε προϊόντα που περιέχουν κρέας. Η πρόταση εντάσσεται σε νομοθετικό πακέτο που αποσκοπεί στην ενίσχυση της διαπραγματευτικής ισχύος των αγροτών απέναντι στις μεγάλες εταιρείες της διατροφικής αλυσίδας.
Η ψηφοφορία στο Ευρωκοινοβούλιο κατέληξε με 355 ψήφους υπέρ και 247 κατά, ανοίγοντας τον δρόμο για διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο Ευρωκοινοβούλιο, τα κράτη-μέλη και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το τελικό κείμενο της ρύθμισης θα προκύψει από αυτές τις διαβουλεύσεις, αλλά η πρόθεση της Ευρωβουλής είναι σαφής: όροι όπως «veggie-burger» ή «vegan sausage» δεν θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται σε φυτικά προϊόντα.
Η «λίστα κρέατος» περιλαμβάνει επίσης τους όρους «hamburger», «egg yolk» και «egg white». Αντίστοιχες ρυθμίσεις ισχύουν ήδη για τα γαλακτοκομικά: οι όροι γάλα, βούτυρο, γιαούρτι και τυρί επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται μόνο για προϊόντα που παράγονται από εκκρίσεις μαστικών αδένων, με αποτέλεσμα το λεγόμενο «oat milk» να πωλείται ως «oat drink».
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 οι ευρωβουλευτές είχαν απορρίψει αντίστοιχη πρόταση, αφήνοντας τότε ελεύθερη τη χρήση όρων σχετικών με το κρέας για τα φυτικά υποκατάστατα. Η νέα στάση αποτυπώνει την εντεινόμενη πίεση από τον αγροτικό τομέα, ο οποίος υποστηρίζει ότι η αγορά φυτικών προϊόντων δημιουργεί παραπλάνηση στους καταναλωτές και ασκεί αθέμιτο ανταγωνισμό στους κτηνοτρόφους.
Η απόφαση προκαλεί ήδη αντιδράσεις από εταιρείες φυτικών τροφίμων και περιβαλλοντικές οργανώσεις, που τονίζουν ότι η ορολογία «veggie-burger» έχει εδραιωθεί στη συνείδηση των καταναλωτών και η απαγόρευσή της θα δημιουργήσει σύγχυση και περιττούς περιορισμούς στην αγορά.
Πηγή: Reuters