Κοσμος

Σάλος στο Ηνωμένο Βασίλειο – Τηλεοπτικό σποτ εμφάνιζε το μαύρο δέρμα ως προβληματικό

Τι απάντησε η εταιρεία

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Σάλος στο Ηνωμένο Βασίλειο – Τηλεοπτικό σποτ εμφάνιζε το μαύρο δέρμα ως προβληματικό - Τι απάντησε η εταιρεία

Η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης του Ηνωμένου Βασιλείου (ASA) απαγόρευσε τηλεοπτική καμπάνια για αφρόλουτρο Sanex, καθώς έκρινε ότι υπονοούσε πως το μαύρο δέρμα είναι «προβληματικό» και το λευκό «ανώτερο». Η απόφαση ελήφθη μετά από δύο καταγγελίες ότι το διαφημιστικό τροφοδοτούσε αρνητικά στερεότυπα για τα πιο σκούρα χρώματα δέρματος.

Η διαφήμιση, που μεταδόθηκε τον Ιούνιο, έδειχνε μια μαύρη γυναίκα με κόκκινα σημάδια ξυσίματος και μια άλλη με σκασμένο, σαν πηλό, δέρμα, ενώ ακούγονταν φράσεις όπως «Για όσους ξύνονται μέρα και νύχτα, για όσους το δέρμα τους ξηραίνεται ακόμα και με το νερό». Στη συνέχεια, προβαλλόταν μια λευκή γυναίκα να κάνει ντους με το προϊόν, με το μήνυμα: «Δοκιμάστε το νέο Sanex skin therapy με το πατενταρισμένο σύμπλεγμα αμινοξέων. Ενυδάτωση που διαρκεί 24 ώρες». Η διαφήμιση κατέληγε με το σλόγκαν: «Η ανακούφιση μπορεί να είναι τόσο απλή όσο ένα ντους».

Η Colgate-Palmolive, ιδιοκτήτρια της Sanex, υποστήριξε ότι η καμπάνια δεν προωθούσε φυλετικά στερεότυπα, αλλά παρουσίαζε το κλασικό «πριν και μετά» για να δείξει την αποτελεσματικότητα του προϊόντος, ανεξαρτήτως χρώματος δέρματος. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Clearcast, ο οργανισμός που εγκρίνει διαφημίσεις πριν προβληθούν, υποστήριξε ότι το μήνυμα ήταν συμπεριληπτικό.

Ωστόσο, η ASA έκρινε ότι η αντιπαραβολή μαύρου και λευκού δέρματος δημιούργησε αρνητικό συμβολισμό. Όπως ανέφερε, το σποτ εμφάνιζε το μαύρο δέρμα ως «προβληματικό» και το λευκό ως «διορθωμένο» μετά τη χρήση του προϊόντος, ενισχύοντας στερεότυπα προσβλητικά και ρατσιστικά. Η ρυθμιστική αρχή απαγόρευσε την εκ νέου μετάδοσή του σε αυτή τη μορφή, ζητώντας από την εταιρεία να αποφύγει παρόμοιες εικόνες στο μέλλον.