- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων απαγόρευσε διαφημίσεις της Zara λόγω ανθυγιεινά αδύνατων μοντέλων, απαιτώντας υπεύθυνη εικόνα
Δύο διαφημίσεις της γνωστής εταιρείας μόδας Zara απαγορεύτηκαν από την Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων του Ηνωμένου Βασιλείου (ASA), επειδή παρουσίαζαν μοντέλα που έμοιαζαν «ανθυγιεινά αδύνατα».
Η ASA ανέφερε πως οι σκιές και το αυστηρό χτένισμα έκαναν το ένα μοντέλο στη διαφήμιση της Zara να δείχνει «αποστεωμένο», ενώ η πόζα και ο χαμηλός λαιμός ενός πουκαμίσου σε άλλη εικόνα αναδείκνυαν τις «εξέχουσες» κλείδες του μοντέλου.
Η Αρχή αποφάσισε πως οι συγκεκριμένες διαφημίσεις ήταν «ανεύθυνες» και δεν πρέπει να προβάλλονται ξανά στη σημερινή τους μορφή, ενώ η Zara οφείλει να διασφαλίζει ότι όλες οι εικόνες της προετοιμάζονται με υπευθυνότητα.
Η εταιρεία απέσυρε ήδη τις διαφημίσεις και ανέφερε ότι και τα δύο μοντέλα είχαν ιατρική βεβαίωση καλής υγείας κατά τη φωτογράφιση.
Οι επίμαχες διαφημίσεις εμφανίστηκαν στην εφαρμογή και τον ιστότοπο της εταιρείας, ως μέρος καρουζέλ εικόνων.
Μία από τις διαφημίσεις παρουσίαζε ένα κοντό φόρεμα, με την ASA να υποστηρίζει ότι οι σκιές χρησιμοποιήθηκαν ώστε τα πόδια του μοντέλου να φαίνονται «ιδιαίτερα λεπτά». Αναφέρθηκε επίσης ότι η θέση των χεριών και των αγκώνων του μοντέλου έκανε το σώμα της να φαίνεται «δυσανάλογο».
Η άλλη διαφήμιση αφορούσε ένα πουκάμισο, με την ASA να σημειώνει ότι η στάση του μοντέλου αναδείκνυε τις προεξέχουσες κλείδες της, κάνοντάς τες «κεντρικό στοιχείο» της εικόνας.
Η ASA εξέτασε άλλες δύο διαφημίσεις της Zara, οι οποίες δεν παραβίαζαν τους κανονισμούς. Η εταιρεία δήλωσε ότι δεν είχε λάβει άμεσα παράπονα για τις εικόνες και πως δεν είχαν γίνει επεξεργασίες πέρα από «ελάχιστες ρυθμίσεις φωτισμού και χρώματος».
Επίσης, τόνισε ότι ακολουθεί τις οδηγίες της έκθεσης Fashioning a Healthy Future (Διαμορφώνοντας ένα Υγιές Μέλλον), που εκδόθηκε το 2007 από την UK Model Health Inquiry.
Η Zara συμμορφώνεται συγκεκριμένα με τη σύσταση 3 της έκθεσης, η οποία απαιτεί από τα μοντέλα να προσκομίζουν ιατρική βεβαίωση καλής υγείας από γιατρούς με εμπειρία στις διατροφικές διαταραχές.
Παρόμοιες απαγορεύσεις σε άλλες εταιρείες
Πρόσφατα και άλλες εταιρείες είδαν διαφημίσεις τους να απαγορεύονται για παρόμοιους λόγους.
Τον Ιούλιο, η ASA απαγόρευσε διαφήμιση της Marks & Spencer, επειδή το μοντέλο έμοιαζε «ανθυγιεινά αδύνατο», τονίζοντας ότι η πόζα και η επιλογή ενδυμασίας – όπως «μεγάλα μυτερά παπούτσια» – τόνιζαν την αδυναμία της.
Νωρίτερα μέσα στο έτος, η εταιρεία Next είδε διαφήμισή της για στενά μπλε τζιν να απαγορεύεται, καθώς οι γωνίες της κάμερας τόνιζαν τα λεπτά πόδια του μοντέλου.
Η Next διαφώνησε με την απόφαση, δηλώνοντας ότι το μοντέλο, αν και αδύνατο, είχε «υγιές και γυμνασμένο σώμα».
Η απαγόρευση προκάλεσε συζητήσεις στο διαδίκτυο, με ερωτήματα για το αν θα έπρεπε να απαγορεύονται και διαφημίσεις με μοντέλα που φαίνονται ανθυγιεινά υπέρβαρα.
(Με πληροφορίες του BBC News)