Κοσμος

Αεροπορική εταιρεία θα λανσάρει AI για τον καθορισμό τιμών στα εισιτήρια

Τι σημαίνει αυτό για τους ταξιδιώτες

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Αεροπορική εταιρεία θα λανσάρει AI για τον καθορισμό τιμών στα εισιτήρια 

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αλλάζει ήδη τον τρόπο που ζούμε και ολοένα και επεκτείνεται. Η Delta Airlines γίνεται μία από τις πρώτες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες που ανακοινώνει δημόσια τη χρήση AI για την τιμολόγηση των εισιτηρίων της.

Η εταιρεία με έδρα την Ατλάντα σχεδιάζει να επεκτείνει σταδιακά αυτήν την τεχνολογία. Το φθινόπωρο του 2024, είχε ήδη ξεκινήσει πιλοτικά σε ποσοστό 1% των πτήσεών της, όπου οι τιμές διαμορφώνονταν με βάση το ποσό που κάθε πελάτης ήταν διατεθειμένος να πληρώσει.

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα της περασμένης εβδομάδας, η Delta ανακοίνωσε ότι θα δοκιμάσει την τεχνολογία καθορισμού τιμών εισιτηρίων για περίπου 18 έως 24 μήνες, ώστε να διαπιστώσει αν είναι επιτυχημένη — και αν αποδώσει, όλα δείχνουν πως η αεροπορική εταιρεία σκοπεύει να την καθιερώσει μόνιμα.

Ο πρόεδρος της εταιρείας, Γκλεν Χάουενσταϊν, δήλωσε: «Πρόκειται για πλήρη αναδιάρθρωση της στρατηγικής τιμολόγησης — θέλουμε να μπούμε στο μυαλό του καταναλωτή και να του προσφέρουμε αυτό που του ταιριάζει, την κατάλληλη στιγμή, στη σωστή τιμή.»

Η Delta συνεργάζεται με την ισραηλινή εταιρεία Fetcherr, η οποία χρησιμοποιεί αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης για να αναλύει δισεκατομμύρια δεδομένα και να προβλέπει ποια τιμή είναι πιθανότερο να αποδεχτεί ο κάθε επιβάτης.

Η Delta Airlines διανύει μια από τις πιο δυναμικές χρονιές της. Για έβδομη συνεχόμενη χρονιά, αναδείχθηκε η κορυφαία αεροπορική εταιρεία των ΗΠΑ, ενώ σύμφωνα με το The Points Guy, κατακτά και τον τίτλο της πιο αξιόπιστης όσον αφορά την ακρίβεια αναχωρήσεων.

Ωστόσο, παρά τα θετικά, η εισαγωγή τεχνητής νοημοσύνης στην τιμολόγηση των εισιτηρίων έχει δημιουργήσει επιφυλάξεις. Αν και η Delta ισχυρίζεται ότι η τεχνολογία αυτή θα ωφελήσει τους πελάτες προσφέροντας εξατομικευμένες τιμές, αρκετοί εκφράζουν ανησυχίες για πιθανή έλλειψη διαφάνειας και άδικες διαφορές τιμών ανάμεσα σε επιβάτες της ίδιας πτήσης.

Τι σημαίνει αυτό για τους επιβάτες;

  • Εξατομίκευση: Οι τιμές μπορεί να προσαρμόζονται ανάλογα με τη συμπεριφορά κράτησης, τη ζήτηση και τις συνήθειες του πελάτη.
  • Δυναμική τιμολόγηση: Οι τιμές ενδέχεται να αλλάζουν πιο γρήγορα και συχνά, ανάλογα με τα δεδομένα της αγοράς.
  • Έλλειψη διαφάνειας;: Δύο άτομα στην ίδια πτήση μπορεί να πληρώσουν πολύ διαφορετικές τιμές, κάτι που ίσως δημιουργήσει ανησυχίες για δικαιοσύνη.
  • Πιθανά οφέλη: Για τους ευέλικτους ταξιδιώτες, το AI ίσως προσφέρει φθηνότερες επιλογές σε ώρες και ημερομηνίες με λιγότερη ζήτηση.