Κοσμος

Από τον Τζο Ρόγκαν στο TikTok και από το X στο Threads - 54% των Αμερικανών ενημερώνονται πλέον από τα Social Media

Τι έδειξε νέα έρευνα που πραγματοποίησε Ινστιτούτο στις ΗΠΑ

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Τεστοστερόνη, αγάπη μου
Ο Τζο Ρόγκαν © YouTube

Από τον Τζο Ρόγκαν στο TikTok και από το X στο Threads - 54% των Αμερικανών ενημερώνονται πλέον από τα Social Media - Τι έδειξε νέα έρευνα που πραγματοποίησε Ινστιτούτο στις ΗΠΑ

Περισσότεροι από τους μισούς πολίτες (54%) ενημερώνονται πλέον μέσω των Social Media όπως το Facebook, το X (πρώην Twitter) και το YouTube, ξεπερνώντας την τηλεόραση (50%) και τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες και εφαρμογές (48%), σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Reuters. Η στροφή προς τα social media και την ενημέρωση μέσω προσωπικοτήτων δεν αφορά μόνο τις ΗΠΑ, αλλά εκεί οι αλλαγές φαίνεται να συντελούνται ταχύτερα και με μεγαλύτερη επίδραση.

Ο podcaster Τζο Ρόγκαν ήταν η πιο συχνά εμφανιζόμενη προσωπικότητα, καθώς το 22% του πληθυσμού δήλωσε ότι είδε μέσα στην τελευταία εβδομάδα κάποιο νέο ή σχόλιό του. Η άνοδος της «ειδησεογραφίας μέσω προσωπικοτήτων» και των βίντεο στα social media αποτελεί σοβαρή πρόκληση για τα παραδοσιακά μέσα, τονίζει ο συγγραφέας της έκθεσης, Νικ Νιούμαν.

Η έρευνα καταγράφει επίσης το φαινόμενο αρκετοί πολιτικοί –ιδίως λαϊκιστές– να αποφεύγουν τις παραδοσιακές συνεντεύξεις και να προτιμούν φιλοξενούμενοι σε φιλικά κανάλια ή influencers που δεν τους ασκούν κριτική, ενώ αρκετοί εξ αυτών σχετίζονται με τη διασπορά ψευδών ειδήσεων. Παρά τη δημοφιλία τους, σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες παγκοσμίως (47%) θεωρούν τους influencers και τις διαδικτυακές προσωπικότητες βασική πηγή παραπληροφόρησης – σε ισοδύναμο επίπεδο με τους πολιτικούς.

Η χρήση του X για ενημέρωση είτε παραμένει σταθερή είτε αυξάνεται, με τις ΗΠΑ να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη άνοδο. Από τότε που ο Έλον Μασκ ανέλαβε την πλατφόρμα (2022), αυξήθηκε σημαντικά το δεξιόστροφο κοινό – ιδιαίτερα στους νέους άνδρες – ενώ οι πιο προοδευτικοί χρήστες απομακρύνθηκαν. Αντίθετα, εναλλακτικά δίκτυα όπως το Threads, το Bluesky και το Mastodon έχουν περιορισμένη διείσδυση (κάτω από 2%). Παράλληλα, το TikTok είναι το κοινωνικό δίκτυο με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ως πηγή ειδήσεων (17% παγκοσμίως), ενώ η χρήση AI chatbots για ενημέρωση αυξάνεται, ιδίως στους κάτω των 25. Ωστόσο, οι περισσότεροι εκφράζουν ανησυχίες πως η τεχνητή νοημοσύνη θα μειώσει τη διαφάνεια και την αξιοπιστία των ειδήσεων.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY