Κοσμος

Aπαγορεύτηκε διαφήμιση σοκολάτας στη Βρετανία επειδή «προωθούσε την επικίνδυνη οδήγηση»

To επίμαχο βίντεο

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Aπαγορεύτηκε διαφήμιση σοκολάτας στη Βρετανία επειδή «προωθούσε την επικίνδυνη οδήγηση»

Μια τηλεοπτική διαφήμιση για τη σοκολάτα Twix απαγορεύτηκε επειδή ενθάρρυνε την επικίνδυνη οδήγηση.

Η διαφήμιση δείχνει έναν άνδρα με μακριά μαλλιά που εμπλέκεται σε μια καταδίωξη με αυτοκίνητα και ένα ατύχημα που έχει ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητό του και ένα πανομοιότυπο, καραμελένιο αυτοκίνητο να σφηνωθούν το ένα πάνω στο άλλο, σαν μια σοκολάτα Twix.

Πέντε καταγγελίες που υποβλήθηκαν κατά της διαφήμισης ανέφεραν ότι ενθάρρυνε την επικίνδυνη οδήγηση και ήταν ανεύθυνη.

Η Mars-Wrigley, ιδιοκτήτρια της Twix, υποστήριξε ότι η διαφήμιση είχε «κινηματογραφική παρουσίαση» και διαδραματιζόταν σε έναν «παράλογο, φανταστικό και απομακρυσμένο από την πραγματικότητα κόσμο», κάτι που επιβεβαίωσε και η Clearcast, η μη κυβερνητική οργάνωση που εγκρίνει τις διαφημίσεις πριν από τη μετάδοσή τους.

Ωστόσο, η Αρχή Διαφάνειας στη Διαφήμιση (ASA) αποφάσισε ότι η διαφήμιση «δεν πρέπει να εμφανιστεί ξανά» στην τρέχουσα μορφή της, επειδή «επιδοκιμάζει την επικίνδυνη οδήγηση».

Αν και η ASA αναγνώρισε ότι τον φανταστικό χαρακτήρα της διαφήμισης, διαφώνησε με το πρώτο μισό του βίντεο, το οποίο έδειχνε οδήγηση «που φαινόταν να παραβιάζει τις νομικές απαιτήσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».

Ανέφερε ότι υπήρχε «έμφαση στην ταχύτητα», συμπεριλαμβανομένου του «γρήγορου ρυθμού και της μουσικής» στην καταδίωξη με αυτοκίνητα, επισημαίνοντας τα «ορατά σημάδια από ολίσθηση» που άφησαν στο δρόμο.

Ο γίγαντας των γλυκών, που είναι επίσης ιδιοκτήτης των M&Ms, Celebrations και Maltesers, πρόσθεσε ότι η Twix είναι γνωστή για το χιούμορ της, το οποίο αντικατοπτρίζεται στη διαφήμιση.

Η τελική σκηνή δείχνει μια μπάρα Twix να πέφτει από τις ηλιοροφές των δύο αυτοκινήτων, πριν αυτά απομακρυνθούν - με τη μπάρα να παραμένει κολλημένη - και με το σλόγκαν «δύο είναι καλύτερα από ένα».

Από την πλευρά της, η Clearcast δήλωσε στην ASA ότι το στυλ του βίντεο καθιστούσε σαφές ότι δεν προοριζόταν να μιμηθεί ούτε υπονοούσε ότι «η ασφαλής οδήγηση είναι βαρετή».

Στην απόφασή της, η ASA ανέφερε ότι ζήτησε από τη Mars «να μην συγχωρεί ή ενθαρρύνει την ανεύθυνη οδήγηση που ενδέχεται να παραβιάζει τις νομικές απαιτήσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στις διαφημίσεις της».

Πηγή: BBC