- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Σοκολάτα Ντούμπαι: Όλος ο κόσμος πλέον πουλάει σοκολάτες
Καθώς μια νέα τάση στη σοκολάτα κατακτά τον κόσμο, αμερικανικές εταιρείες όπως η Shake Shack και η Crumbl έδρασαν γρήγορα για να εκμεταλλευτούν τη συνεχιζόμενη δημοτικότητά της με περιορισμένες εκδόσεις, ενώ άλλοι παρασκευάστες σοκολάτας δημιούργησαν δεκάδες απομιμήσεις που πωλούνται στα Target, Costco, Amazon και τώρα στο Trader Joe's.
Η ιδέα για τη «σοκολάτα Ντουμπάι» γεννήθηκε για πρώτη φορά το 2021 από τις ορέξεις της ιδρύτριας και διευθύνουσας συμβούλου της Fix Dessert Chocolatier, Sarah Hamouda, όπως είπε η ίδια στο CNBC. Οι αυθεντικές σοκολάτες είναι γεμισμένες με ένα μείγμα κρέμας φιστικιού, ψιλοκομμένο φύλλο κρούστας και ταχίνι.
«Το μόνο που είχα στο μυαλό μου ήταν ότι ήθελα να δημιουργήσω αυτή τη σοκολάτα που είναι ουσιαστικά ένα επιδόρπιο τυλιγμένο σε σοκολάτα, αλλά μοιάζει και έχει την υφή μιας σοκολάτας», είπε η Hamouda.
Τον Δεκέμβριο του 2023, οι σοκολάτες έγιναν viral στα κοινωνικά μέσα. «Αντί να λαμβάνουμε μία παραγγελία την εβδομάδα, αρχίσαμε να λαμβάνουμε 10, 15 παραγγελίες», είπε. «Ήταν συναρπαστικό, αλλά ήταν και σαν, ξέρεις, ω Θεέ μου, πώς γίνεται αυτό;»
Οι σοκολάτες διατίθενται μόνο στο Ντουμπάι και διανέμονται δύο φορές την ημέρα από την τοπική υπηρεσία παράδοσης Deliveroo. Διατίθενται περιοδικά στο κατάστημα Duty-Free του Διεθνούς Αεροδρομίου του Ντουμπάι, το οποίο ανέφερε ότι τον Απρίλιο πωλήθηκαν πάνω από 1,2 εκατομμύρια σοκολάτες, με έσοδα 22 εκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεν συμμετέχουν στη διεθνή συνθήκη για τα εμπορικά σήματα που θα εξασφάλιζε την προστασία του ονόματος της σοκολάτας του Ντουμπάι, γεγονός που διευκολύνει οποιαδήποτε εταιρεία να κατασκευάσει απομίμηση της σοκολάτας.
Ο κατασκευαστής σοκολάτας Lindt, ο οποίος σημείωσε κέρδη 6,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το σύνολο του οικονομικού έτους 2024, πούλησε μια μπάρα περιορισμένης έκδοσης τον Δεκέμβριο του 2024 και δήλωσε ότι αναπτύσσει μια νέα συνταγή σοκολάτας Ντουμπάι «σε απάντηση στην τεράστια ζήτηση».
Η Shake Shack λάνσαρε τον Απρίλιο ένα μιλκσέικ περιορισμένης έκδοσης με τις γεύσεις. Η Crumbl εργάζεται πάνω σε ένα παράγωγο προϊόν με γεύση μπράουνι. Η Starbucks δεν δημιούργησε επίσημο προϊόν, αλλά προώθησε την ιδέα ενός πελάτη για ένα ρόφημα εμπνευσμένο από τη σοκολάτα του Ντουμπάι, το οποίο, όπως δήλωσε αργότερα, αύξησε τις πωλήσεις μεταξύ των καταναλωτών της Γενιάς Z.
Η Nuts Factory, ένα κατάστημα αποξηραμένων φρούτων και ξηρών καρπών με έδρα τη Νέα Υόρκη, ισχυρίζεται ότι ήταν η πρώτη εταιρεία που έφτιαξε ένα αντίγραφο της μπάρας στην πόλη. Κυκλοφόρησε τον Ιούλιο, αφού δοκίμασε διαφορετικές εκδοχές σε λίγες μόνο ημέρες, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Din Allall. Οι μπάρες είναι χειροποίητες και το καλοκαίρι έπρεπε να επιβληθεί όριο μιας μπάρας ανά πελάτη στα καταστήματα.
«Οι άνθρωποι άρχισαν να τηλεφωνούν ασταμάτητα. Δεν μπορούσαμε να καλύψουμε τη ζήτηση και αναποδογυρίσαμε τον κόσμο για να βεβαιωθούμε ότι θα την καλύψουμε. Και νομίζω ότι τώρα είμαστε σε καλή κατάσταση», είπε.
Μέχρι στιγμής, η τάση διαρκεί 18 μήνες και οι εταιρείες συνεχίζουν. Η Trader Joe's μόλις κυκλοφόρησε την πιο φθηνή απομίμηση της σοκολάτας του Ντουμπάι, με τιμή 3,99 δολάρια ανά μπάρα.
Είναι πολύ νωρίς για να εντοπιστούν συνδυασμοί γεύσεων «σοκολάτας του Ντουμπάι» στα μενού των εστιατορίων, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων τροφίμων Technomic, αλλά οι συνδυασμοί σοκολάτας και φιστικιού στα μενού των εστιατορίων αυξήθηκαν κατά 22,3% μεταξύ του τέταρτου τριμήνου του 2023 και της ίδιας περιόδου του 2024, και αυξήθηκαν κατά 5,9% το προηγούμενο έτος.