Κοσμος

Tesla: Μαζικό cancel στη Γερμανία λόγω του Μασκ

Οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων Tesla έχουν σχεδόν μειωθεί στο μισό

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Tesla: Μαζικό cancel στη Γερμανία λόγω του Μασκ

Ο Στέφαν Βέγκνερ από το διαφημιστικό πρακτορείο Scholz&Friends αποκαλεί αυτούς τους πρώτους οδηγούς της Tesla «early adopters». Ένα νέο, προοδευτικό, οικολογικά ευσυνείδητο τάργκετ γκρουπ που αρχικά ταυτίστηκε με το προϊόν Tesla, αλλά τώρα θέλει να αποστασιοποιηθεί από τον αμφιλεγόμενο Μασκ.

«Η Tesla ήταν η πρώτη εταιρεία που κατάφερε να φέρει στην αγορά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ευρεία κλίμακα, το οποίο ενθουσίασε τους ανθρώπους», εξηγεί ο Βέγκνερ. «Ακριβώς γι’ αυτό κέρδισε ένα κοινό που είναι φαν της τεχνολογίας και εκείνους που θέλουν να είναι οι πρώτοι χρήστες». Κάπως σαν το iPhone της Apple. 

Αυτό φαίνεται να αλλάζει. Από την ωμή παρέμβαση του δισεκατομμυριούχου Μασκ στο γερμανικό πολιτικό γίγνεσθαι, η ΑfD εκτινάχθηκε για πρώτη φορά σε εθνική δημοσκόπηση πάνω από το 20%. Ειδικοί χαρακτηρίζουν τις παρεμβάσεις αυτές ως «Tech Coup» (τεχνοπραξικόπημα) και κατηγορούν τον Μασκ ότι υποσκάπτει τη δημοκρατία, προωθώντας ένα παγκόσμιο δίκτυο ακροδεξιών κομμάτων. Και όπως είναι εύκολα κατανοητό, αυτό δεν αρέσει σε πολλούς πελάτες του. «Όσοι αγόρασαν ένα Tesla λόγω μιας οικολογικής πεποίθησης, τώρα αισθάνονται σίγουρα κάτι σαν "Tesla-shame" (ντροπή για την Tesla) και μπορεί να μην τολμούν καν να βγουν από το γκαράζ με το όχημά τους», εξηγεί ο Wegner στην Deutsche Welle. «Και σίγουρα θα επιλέξουν ένα διαφορετικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο την επόμενη φορά».

Tesla: μεγάλες απώλειες στη γερμανική αγορά 

Το γεγονός ότι η εταιρεία του Μασκ έχει ήδη χάσει πελάτες που είναι πρόθυμοι να αγοράσουν τα οχήματά του στη Γερμανία φαίνεται κυρίως στα στοιχεία των πωλήσεων. Οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων Tesla έχουν σχεδόν μειωθεί στο μισό, με 37.000 νέα οχήματα το 2024 σε σύγκριση με 63.000 το 2023. Το μερίδιο αγοράς στην κατηγορία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία έχει συρρικνωθεί από 12,1 σε 9,9%. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η BMW κατάφερε να εκτοπίσει τους Αμερικανούς από τη δεύτερη θέση στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων EV.

Ο ειδικός στη διαφήμιση Στέφαν Βέγκνερ αποκαλεί το αυτοκόλλητο «οπτική έκφραση της ντροπής για τα Tesla». Ο Ίλον Μασκ καλεί τον κόσμο να ψηφίσει την AfD και το προεκλογικό μανιφέστο του κόμματος λέει λίγο πολύ: Καταργήστε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. «Και αυτές οι αντιφάσεις είναι φυσικά περίεργες», λέει ο Βέγκνερ. «Για μια συγκεκριμένη ομάδα αγοραστών που τώρα απομακρύνεται από την Tesla, όπως ακριβώς απομακρύνθηκαν από την πλατφόρμα X, αυτό είναι σίγουρα ένας καθοριστικός παράγοντας και στην πραγματικότητα μια συνειδητή καταναλωτική απόφαση».

Δεν πρέπει όμως να υπερεκτιμηθεί αυτή η στάση. «Στο τέλος, οι περισσότεροι καταναλωτές δεν καταναλώνουν πολιτικά, αλλά αποφασίζουν με βάση το κόστος, την ποιότητα και τη διαθεσιμότητα και, κατά την άποψή μου, αυτό είναι πιο σημαντικό από τα πολιτικά κίνητρα», εξηγεί ο Γερμανός διαφημιστής.

Ωστόσο, μεγάλοι πελάτες ήδη απομακρύνονται από τον αμερικανικό κολοσσό. Η αλυσίδα ειδών προσωπικής υγιεινής Rossmann δήλωσε ότι δεν θα αγοράσει πλέον αυτοκίνητα Tesla εξαιτίας της «ασυμβατότητας μεταξύ των δηλώσεων του Διευθύνοντος Συμβούλου της Tesla Ίλον Μασκ και των αξιών που αντιπροσωπεύει με τα προϊόντα της». 

Όμως και πρότεροι φαν της Tesla, όπως ο Σνάιντερ, είναι αποφασισμένοι να γυρίσουν την πλάτη στα προϊόντα του Μασκ. «Αν δεν αλλάξει κάτι στην εταιρεία, δεν θα ξαναγοράσω άλλο Tesla. Παρόλο που το Model Y είναι ένα πραγματικά πολύ καλό αυτοκίνητο».

Πηγή: DW