Κοσμος

Σαν σήμερα 31 Μαρτίου το χτύπημα στην πτήση 351 από Ιάπωνες τρομοκράτες

Μέλη της τρομοκρατικής οργάνωσης «Γιαπωνέζικος Κόκκινος Στρατός» καταλαμβάνουν αεροπλάνο των Ιαπωνικών Αερογραμμών με 129 επιβάτες, κραδαίνοντας σπαθιά σαμουράι και μία χειροβομβίδα

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Σαν σήμερα 31 Μαρτίου το χτύπημα στην πτήση 351 - Μέλη της τρομοκρατικής οργάνωσης «Γιαπωνέζικος Κόκκινος Στρατός» καταλαμβάνουν αεροπλάνο των Ιαπωνικών Αερογραμμών με 129 επιβάτες, κραδαίνοντας σπαθιά σαμουράι και μία χειροβομβίδα

Σαν σήμερα 31 Μαρτίου του 1970, Ιάπωνες τρομοκράτες της οργάνωσης «Γιαπωνέζικος Κόκκινος Στρατός» κατέλαβαν το αεροπλάνο που εκτελούσε την πτήση 351.

Η πτήση 351 της Japan Air Lines ξεκίνησε από το αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο προς τη Φουκουόκα και η κατάληψή της από τους τρομοκράτες έμεινε στην ιστορία στα ιαπωνικά ως περιστατικό αεροπειρατείας Yodogo.

Τι συνέβη στη μοιραία πτήση 351

Περίπου 20 λεπτά μετά την απογείωση, ένας νεαρός άνδρας ονόματι Τακαμάρο Ταμίγια σηκώθηκε από τη θέση του, έβγαλε ένα κατανά και φώναξε πως το αεροπλάνο τίθεται υπό τον έλεγχό του δίνοντας, μάλιστα, εντολή στους άλλους αεροπειρατές να τραβήξουν τα όπλα τους.

Στη συνέχεια οι αεροπειρατές πήραν 129 άτομα (122 επιβάτες και επτά μέλη του πληρώματος) ως ομήρους και διέταξαν τους πιλότους να πετάξουν το αεροπλάνο στην Αβάνα της Κούβας, όπου σκόπευαν να λάβουν εκπαίδευση από κομμουνιστικές στρατιωτικές ομάδες. Στη συνέχεια, ωστόσο, οι αεροπειρατές ενημερώθηκαν ότι το αεροσκάφος, ένα Boeing 727, δεν ήταν σε θέση να πραγματοποιήσει ένα τέτοιο ταξίδι, λόγω της αδυναμίας του αεροπλάνου να χωρέσει την απαραίτητη ποσότητα καυσίμων.

Παρά την εξέλιξη αυτή, εκείνοι επέμειναν να εκτραπεί το δρομολόγιο που εκτελούσε το αεροπλάνο προς την Πιονγκγιάνγκ της Βόρειας Κορέας, αφού πρώτα σταματήσει για ανεφοδιασμό στη Φουκουόκα. Κατά την άφιξη στη Φουκουόκα, η αστυνομία έπεισε τους αεροπειρατές να απελευθερώσουν 23 από τους ομήρους τους, ενώ στους πιλότους δόθηκε ένας χάρτης της κορεατικής χερσονήσου.

Το «κόλπο» με τον χάρτη, το «μεταμφιεσμένο» αεροδρόμιο και η ανταλλαγή ομήρων

Στον χάρτη, όμως, επισυναπτόταν ακόμα ένα σημείωμα που έδινε οδηγίες στους πιλότους να συντονίσουν τους ασυρμάτους τους σε μια συγκεκριμένη συχνότητα.Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι γνώριζαν την κατάσταση, έδωσαν σκόπιμα στους πιλότους λανθασμένες οδηγίες σε μια προσπάθεια να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο Gimpo στη Σεούλ της Νότιας Κορέας, όπου είχαν μεταμφιέσει το αεροδρόμιο ως βορειοκορεατικό. Παρά το καλοστημένο αυτό κόλπο, οι αεροπειρατές κατάλαβαν γρήγορα ότι είχαν εξαπατηθεί και ο υφυπουργός Μεταφορών της Ιαπωνίας, Σιντζίρο Γιαμαμούρα, προσφέρθηκε να πάρει τη θέση των υπόλοιπων ομήρων, κάτι που οι αεροπειρατές αποδέχθηκαν. Στη συνέχεια μετέβησαν στο αεροδρόμιο Μιρίμ της Πιονγκγιάνγκ, με όμηρο πλέον τον Γιαμαμούρα, όπου παραδόθηκαν στις αρχές της Βόρειας Κορέας, οι οποίες προσέφεραν άσυλο σε όλη την ομάδα.

Χρησιμοποιώντας τη Βόρεια Κορέα ως ορμητήριο, προσπάθησαν να υποκινήσουν εξέγερση στη Νότια Κορέα και αλλού στην Ανατολική Ασία. Το αεροπλάνο που μετέφερε τον υφυπουργό Γιαμαμούρα και το υπόλοιπο πλήρωμα απελευθερώθηκε δύο ημέρες αργότερα και επέστρεψε στο αεροδρόμιο Χανέντα στις 9:39 π.μ. της 5ης Απριλίου.

Ο φερόμενος ως «εγκέφαλος» της αεροπειρατείας

Ο φερόμενος ως εγκέφαλος της αεροπειρατείας, Takaya Shiomi, καταδικάστηκε και εξέτισε σχεδόν 20 χρόνια στη φυλακή στην Ιαπωνία. Μετά την αποφυλάκισή του το 1989, αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας και αναγκάστηκε να πιάσει δουλειά ως υπάλληλος σε πάρκινγκ στο Kiyose του Τόκιο, όπου εργαζόταν μέχρι και το 2008. Συμμετείχε σε ένα κίνημα κατά των βάσεων στην Οκινάουα και σε μια αντιπυρηνική εκστρατεία, ενώ έγραψε αρκετά βιβλία που σχετίζονται με τον Κόκκινο Στρατό. Τον Απρίλιο του 2015, έβαλε υποψηφιότητα στις εκλογές της πόλης Kiyose, κάνοντας εκστρατεία σε μια πλατφόρμα κατά του Άμπε και κατά των πολιτικών της πόλης που «εκφοβίζουν» τους ηλικιωμένους. Πέθανε στις 14 Νοεμβρίου 2017 από καρδιακή ανεπάρκεια σε νοσοκομείο του Τόκιο.