Κοσμος

Η Γερμανία αντιτίθεται στο τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Tι επικαλείται το Βερολίνο

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ε.Ε:  Η Γερμανία αντιτίθεται στο τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η τελική έγκριση του σχεδίου της ΕΕ για τον τερματισμό της πώλησης νέων αυτοκινήτων και φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, υποτίθεται ότι θα ήταν μια καθαρά τυπική διαδικασία. Ωστόσο φαίνεται ότι μετατρέπεται σε δύσκολη διαδικασία που θα μπορούσε να ανατρέψει την προσπάθεια του μπλοκ να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές.

Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Φόλκερ Βίσιγνκ, αγνοώντας την εθιμοτυπική διαδικασία της ΕΕ, προειδοποίησε ότι το Βερολίνο δεν θα υποστηρίξει την τελική έγκριση της συμφωνίας, κάτια που είναι εξαιρετικά σπάνιο δεδομένου ότι το σχέδιο αυτό έχει ήδη διαπραγματευτεί με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και έχει λάβει την έγκριση τόσο από τους ευρωβουλευτές όσο και από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Στην προσπάθειά της να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 55% έως το 2030 από τα επίπεδα του 1990, η Κομισιόν έχει προτείνει τη μείωση 100% των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035, όπερ σημαίνει πως δεν θα μπορούν να πουληθούν αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης από εκείνη τη χρονιά και μετά και θα είναι όλα ηλεκτρικά.

Η Γερμανία απαιτεί από το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ να υποβάλει πρόταση για την εξαίρεση των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα ουδέτερα για το κλίμα, ενώ η Ιταλία είναι γενικά αντίθετη στην απόφαση, όπως η Πολωνία και η Ουγγαρία.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί περίπου το 5% της οικονομίας της χώρας και απασχολεί περισσότερους από 800.000 ανθρώπους. Στην Ιταλία, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεισφέρει περίπου το 8,5% στην οικονομία, απασχολώντας περίπου 250.000 ανθρώπους.

Η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δήλωσε ότι παρακολουθεί “προσεκτικά” τις συζητήσεις για την απαγόρευση και είναι πεπεισμένη ότι η νομοθετική διαδικασία θα ακολουθήσει τον δρόμο της. Ο πληθωρισμός και η τιμή των μπαταριών που αυξάνεται για πρώτη φορά τα τελευταία δέκα χρόνια, σημαίνει ότι η οικονομική προσιτότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινδυνεύει να γίνει το “μεγαλύτερο εμπόδιο” στη μετάβαση σε μηδενικές εκπομπές.