O δήμος του Mάργκεϊτ δεν αγαπά το γκράφιτι του Banksy
Αφαιρέθηκε ο καταψύκτης από το έργο για την ενδοοικογενειακή βία
Banksy: O δήμος του Mάργκεϊτ δεν αγαπά το γκράφιτί του
Η νέα τοιχογραφία του Banksy για τον Άγιο Βαλεντίνο έμεινε ημιτελής, με εντολή του δημοτικού συμβουλίου της πόλης Μάργκεϊτ της Αγγλίας αφού δεν βρίσκεται στη θέση του πλέον ο καταψύκτης που ολοκλήρωνε την εικαστική παρέμβασή του.
Το έργο street art εμφανίστηκε στην παραθαλάσσια βρετανική πόλη το βράδυ της Κυριακής. Μαρτυρίες από πολίτες αναφέρουν ότι ένα βαν εμφανίστηκε αργά το βράδυ στο σημείο και την επόμενη μέρα το γκράφιτι ήταν εκεί.
«Ο καταψύκτης βρίσκεται σε αποθηκευτικό χώρο και θα μεταφερθεί ξανά στο σημείο, αφότου βεβαιωθεί ότι είναι ασφαλές για το κοινό. Θα επικοινωνήσουμε επίσης με τον ιδιοκτήτη του κτιρίου για να συζητήσουμε τις επιλογές που έχουμε για να διατηρήσουμε το έργο τέχνης».
Το σκεπτικό πίσω από την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ήταν ότι μπορεί το γκράφιτι να φιλοτεχνήθηκε σε τοίχο ιδιωτική κατοικίας, αλλά ο καταψύκτης βρισκόταν σε δημόσιο χώρο και «έπρεπε να απομακρυνθεί για λόγους ασφαλείας».
Thanet District Council’s impeccable timing. Chest freezer lying around for weeks. Banksy incorporates it in artwork revealed this morning. Hours later council removes it. pic.twitter.com/HB13EFM0dh
— Follow The Money🇺🇦#FBPE #FBPPR #GTTO (@uknowhoyour) February 14, 2023
Χτες, ανήμερα της γιορτής των ερωτευμένων, ο Bansky επιβεβαίωσε ότι το έργο τέχνης είναι δικό του και αποκάλυψε το όνομά του: «Η μάσκαρα της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου».
Στην τοιχογραφία φαίνεται μια νοικοκυρά της δεκαετίας του 1950 με πρησμένο μάτι και χαμένο δόντι, η οποία κλείνει έναν άνδρα σε έναν καταψύκτη, σε ένα σαφές μήνυμα για την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας και της βίας κατά των γυναικών.
Με κάθε νέα του εικαστική παρέμβαση, με κάθε καινούργια προβοκατόρικη αλληγορία που αποτυπώνεται αιφνιδιαστικά στον ιστό της πόλης, ο αινιγματικός, ερμητικός και λακωνικός όσο κανείς σύγχρονός του καλλιτέχνης, ο πολιτικός ακτιβιστής της street art συνεχίζει εδώ και πάνω από 30 χρόνια να συνδυάζει τέχνη και πολιτική στον καμβά του δρόμου.