Κοσμος

Πώς μια 30χρονη εξαπάτησε την JP Morgan αποσπώντας 175 εκατ. δολάρια

Είχε ιδρύσει startup για την παροχή βοήθειας σε φοιτητές

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

JP Morgan: Πώς μια 30χρονη εξαπάτησε τον τραπεζικό κολοσσό αποσπώντας 175 εκατ. δολάρια 

Η JPMorgan Chase έκλεισε την Πέμπτη τον ιστότοπο μιας πλατφόρμας οικονομικής βοήθειας για κολέγια, για την οποία πλήρωσε 175 εκατομμύρια δολάρια, και μηνύει την 30χρονη ιδρύτρια για την κατασκευή σχεδόν 4 εκατομμυρίων ψεύτικων λογαριασμών χρηστών, τους οποίους χρησιμοποίησε για να δελεάσει την τράπεζα στα μέσα του 2021.

Η εταιρεία «Frank» ιδρύθηκε από την Τσάρλι Τζάβις το 2016 προσφέροντας λογισμικό για να βοηθήσει τους νέους Αμερικανούς να αποκτήσουν οικονομική βοήθεια σε αυτό που η ίδια αποκαλούσε «ένα Amazon για την τριτοβάθμια εκπαίδευση». 

Η JPMorgan διαφήμισε τη συμφωνία του Σεπτεμβρίου 2021 ότι θα της έδινε την «ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα οικονομικού σχεδιασμού για κολέγια» που χρησιμοποιείται από πάνω από 5 εκατομμύρια φοιτητές σε 6.000 ιδρύματα.

Μήνες μετά το κλείσιμο της συναλλαγής, η JPMorgan λέει ότι ανακάλυψε τους κατασκευασμένους λογαριασμούς μετά την αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε μια παρτίδα 400.000 πελατών της Frank - με περίπου το 70% αυτών να επιστρέφει, σύμφωνα με αγωγή που κατατέθηκε τον Δεκέμβριο στο περιφερειακό δικαστήριο των ΗΠΑ στο Delaware, αναφέρει το CNBC.

Η αγωγή αναφέρει ότι η Τζάβις προώθησε στην τράπεζα πάνω από 4 εκατομμύρια χρήστες είχαν εγγραφεί για να χρησιμοποιήσουν το Frank και να υποβάλουν αίτηση για ομοσπονδιακή βοήθεια.

Όταν η τράπεζα ζήτησε αποδείξεις κατά τη διάρκεια της δέουσας επιμέλειας, η Τζάβις φέρεται να κατασκεύασε έναν τεράστιο κατάλογο «ψεύτικων πελατών - έναν κατάλογο με ονόματα, διευθύνσεις, ημερομηνίες γέννησης και άλλες προσωπικές πληροφορίες για 4,265 εκατομμύρια φοιτητές που δεν υπήρχαν στην πραγματικότητα».

Στην πραγματικότητα, η Frank είχε τότε λιγότερους από 300.000 λογαριασμούς πελατών, σύμφωνα με την αγωγή.