Κοσμος

ChatGPT, ο νέος «εχθρός» των πανεπιστημίων - Αλλαγές στην Αυστραλία υπό τον φόβο λογοκλοπής

Oι πρώτες αντιδράσεις σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ChatGPT: Το viral πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης - Oι πρώτες αντιδράσεις σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο - Αλλαγές στις εξετάσεις στην Αυστραλία υπό τον φόβο «αντιγραφής»

Τα αυστραλιανά πανεπιστήμια αναγκάστηκαν να αλλάξουν τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων και άλλων αξιολογήσεων, υπό τον φόβο ότι οι φοιτητές χρησιμοποιούν το αναδυόμενο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT για τη συγγραφή δοκιμίων.

Τα μεγαλύτερα ιδρύματα έχουν προσθέσει νέους κανόνες που αναφέρουν ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί αντιγραφή, με ορισμένους φοιτητές να έχουν ήδη συλληφθεί να χρησιμοποιούν το λογισμικό. Αλλά ένας ειδικός σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης προειδοποίησε ότι τα πανεπιστήμια βρίσκονται προ των πυλών μίας... κόντρας που δεν μπορούν ποτέ να κερδίσουν.

Ο «εχθρός», ChatGPT και οι πρώτες αντιδράσεις σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο

Το ChatGPT, το οποίο παράγει κείμενο για οποιοδήποτε θέμα ως απάντηση σε ερωτήματα που του τίθενται, ξεκίνησε τον Νοέμβριο από την OpenAI και έχει ήδη απαγορευτεί σε όλες τις συσκευές στα δημόσια σχολεία της Νέας Υόρκης λόγω ανησυχιών για τον «αρνητικό αντίκτυπο στη μάθηση των μαθητών» και την πιθανότητα λογοκλοπής.

Στο Λονδίνο, ένας ακαδημαϊκός το δοκίμασε σε μια ερώτηση εξετάσεων του 2022 και δήλωσε ότι η απάντηση της τεχνητής νοημοσύνης ήταν «συνεκτική, περιεκτική και εμμένει στα σημεία, κάτι που οι μαθητές συχνά αποτυγχάνουν να κάνουν», προσθέτοντας ότι θα πρέπει να «θέσει ένα διαφορετικό είδος εξετάσεων» ή να στερήσει από τους μαθητές την πρόσβαση στο διαδίκτυο για μελλοντικές εξετάσεις.

Αλλαγές στις εξετάσεις στην Αυστραλία υπό τον φόβο «αντιγραφής»

Στην Αυστραλία, ακαδημαϊκοί έχουν αναφέρει ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα του ChatGPT και παρόμοιων τεχνολογιών να παρακάμπτουν το λογισμικό κατά της λογοκλοπής, παρέχοντας παράλληλα γρήγορη και αξιόπιστη ακαδημαϊκή γραφή.

Η ομάδα των οκτώ κορυφαίων πανεπιστημίων δήλωσε ότι αναθεώρησε τον τρόπο με τον οποίο θα διεξάγει τις αξιολογήσεις φέτος λόγω της αναδυόμενης τεχνολογίας.

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ομάδας, Dr Matthew Brown, δήλωσε ότι τα ιδρύματά της «αντιμετωπίζουν προληπτικά» την τεχνητή νοημοσύνη μέσω της εκπαίδευσης των φοιτητών, της κατάρτισης του προσωπικού, του επανασχεδιασμού των αξιολογήσεων και των στοχευμένων τεχνολογικών και άλλων στρατηγικών ανίχνευσης λογοκλοπής.

Το πιο πρόσφατο πρωτόκολλο ακαδημαϊκής ακεραιότητας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ αναφέρει πλέον ρητά τη «δημιουργία περιεχομένου με χρήση τεχνητής νοημοσύνης» ως μορφή αντιγραφής.

Εκπρόσωπος δήλωσε ότι, ενώ έχουν παρατηρηθεί λίγες περιπτώσεις αντιγραφής και οι περιπτώσεις ήταν γενικά χαμηλού επιπέδου, το πανεπιστήμιο προετοιμάζεται για αλλαγές με τον επανασχεδιασμό των αξιολογήσεων και τη βελτίωση των στρατηγικών ανίχνευσης.

«Γνωρίζουμε επίσης ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους φοιτητές να μάθουν και θα αποτελέσει μέρος των εργαλείων που χρησιμοποιούμε στην εργασία μας στο μέλλον - γι' αυτό πρέπει να διδάξουμε στους φοιτητές μας πώς να τη χρησιμοποιούν νόμιμα», ανέφεραν.