Κοσμος

To TikTok θησαυρίζει από τις δωρεές σε Σύρους πρόσφυγες

Πως εντοπίζει τους υποψήφιους χορηγούς

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
To TikTok θησαυρίζει από τις δωρεές σε Σύρους πρόσφυγες
© Pixabay

BBC: Το TikTok βγάζει κέρδος δείχνοντας ανθρώπους να εκλιπαρούν για βοήθεια

Παιδιά από τη Συρία προβάλλονται σε ζωντανή αναμετάδοση στην πλατφόρμα του ΤikTok να παρακαλούν για δωρεές όσο η εταιρία κρατάει το 70% των εσόδων, σύμφωνα με μια έρευνα του BBC. 

Το BBC πρόβαλε βίντεο που κέρδισαν πάνω από 1.000 δολάρια σε μία ώρα, αλλά αποκάλυψε ότι οι άνθρωποι στα camps έλαβαν μόνο ένα ελάχιστον ποσό γι' αυτό. Μάλιστα, η εταιρία δήλωσε ότι αυτό το είδος περιεχομένου δεν επιτρεπόταν στην συγκεκριμένη πλατφόρμα και ότι η προμήθεια από τις ψηφιακές δωρεές ήταν αισθητά μικρότερη από το 70% αυτών. Ωστόσο, είναι αξιοσημείωτο ότι αρνήθηκε να ορίσει το ακριβές ποσό. 

Στα camps στην βορειοδυτική Συρία, το BBC ανακάλυψε ότι αυτή η τάση διευκολυνόταν από τους γνωστούς «μεσάζοντες του TikTok», οι οποίοι προμήθευαν τις οικογένειες με κινητά και εξοπλισμό για να προχωρήσουν στην ζωντανή αναμετάδοση.

Για πέντε μήνες, το BBC ακολούθησε 30 λογαριασμούς στο TikTok που έκαναν ζωντανές αναμεταδόσεις από camps της Συρίας με εκτοπισμένους ανθρώπους και δημιούργησε ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή για να αφαιρεί πληροφορίες από αυτούς, δείχνοντας ότι οι θεατές συχνά προσφέρουν ψηφιακά δώρα αξίας μεγαλύτερης από 1.000 δολάρια την ώρα σε κάθε λογαριασμό. 

Οι μεσάζοντες υποστήριξαν ότι δούλευαν με πρακτορεία που συνδέονται με το TikTok στην Κίνα και τη Μέση Ανατολή, που δίνουν πρόσβαση στις οικογένειες σε λογαριασμούς στο TikTok. Αυτά τα πρακτορεία είναι κομμάτι της παγκόσμιας στρατηγικής του TikTok να προωθεί όσους κάνουν ζωντανές αναμεταδόσεις και να ενθαρρύνει τους χρήστες να περνούν περισσότερο χρόνο στην εφαρμογή. 

Από την στιγμή που ο αλγόριθμος του TikTok προωθεί περιεχόμενο με γνώμονα την γεωγραφική προέλευση του αριρθμού του χρήστη, οι μεσάζοντες δήλωσαν ότι προτιμούν να χρησιμοποιούν βρετανικές κάρτες SIM. Αυτό συμβαίνει, γιατί όπως υποστήριξαν οι χρήστες του Ηνωμένου Βασιλείου είναι πιο γενναιόδωροι.

Τα «δώρα» για τα οποία παρακαλούν οι οικογένειες είναι εικονικά, αλλά κοστίζουν στους θεατές χρήματα και μπορούν να εκταμιευτούν από την εφαρμογή ως μετρητά. Οι θεατές στέλνουν τα δώρα- που ποικίλουν από ψηφιακά τριαντάφυλλα με μικρό κόστος, μέχρι ψηφιακά λιοντάρια που κοστίζουν περίπου 500 δολάρια- προκειμένου να επιβραβεύσουν τους δημιουργούς για το περιεχόμενο. 

Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία ανέφερε: «Ανησυχούμε βαθύτατα για τις πληροφορίες και τους ισχυρισμούς που μας έφερε το BBC και έχουμε λάβει έγκαιρα και αυστηρά μέτρα. «Αυτό το είδος περιεχομένου δεν επιτρέπεται στην πλατφόρμα μας και ενισχύουμε περαιτέρω τις παγκόσμιες πολιτικές μας σχετικά με την εκμεταλλευτική επαιτεία».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ