Κοσμος

Συντριβή αεροσκάφους στην Κίνα: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα αίτια

Έχασε ύψος 8.000 μέτρων σε τρία λεπτά

Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Συντριβή αεροσκάφους στην Κίνα με 132 επιβαίνοντες - Οι εκτιμήσεις των εμπειρογνωμόνων για τα αίτια.

Αεροσκάφος Boeing 737 της China Eastern Airlines που μετέφερε 132 άτομα συνετρίβη στην νοτιοδυτική Κίνα. Το αεροπορικό δυστύχημα θα είναι ενδεχομένως το φονικότερο από το 1994 στην Κίνα, όπου η αεροπορική ασφάλεια έχει βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό.

Το αεροσκάφος έχασε την επαφή καθώς πετούσε επάνω από τη πόλη Γουτζού, στην ορεινή περιοχή του Γκουανγκσί, ανακοίνωσε η κινεζική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (CAAC), χωρίς να δώσει στην δημοσιότητα απολογισμό των θυμάτων.

«Επιβεβαιώθηκε ότι η πτήση συνετρίβη», αναφέρεται σε σύντομη ανακοίνωση της υπηρεσίας, η οποία διευκρινίζει ότι «ομάδα εργασίας» έσπευσε στην περιοχή του δυστυχήματος. Το αεροσκάφος μετέφερε 123 επιβάτες και εννεαμελές πλήρωμα.

Ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ δήλωσε «σοκαρισμένος» μετά το δυστύχημα, μετέδωσε η κρατική κινεζική τηλεόραση CCTV. Και σε μία ασυνήθιστη εν θερμώ αντίδραση, ο ισχυρός άνδρας του Πεκίνου ζήτησε την εξακρίβωση το συντομότερο δυνατόν των αιτίων της συντριβής.

Σύμφωνα με τα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης, η πτήση MU5735 της China Eastern Airlines είχε απογειωθεί στις 13.00 τοπική ώρα από το Κουνμίνγκ με κατεύθυνση την Καντόνα, σε απόσταση 1.300 χιλιομέτρων.

Το αεροσκάφος έγινε κομμάτια, αφού προσέκρουσε σε βουνοπλαγιά, δήλωσε κάτοικος της περιοχής.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο FlightRadar24, το αεροσκάφος έχασε σε διάστημα 3 λεπτών ύψος 26.000 ποδών (7.925 m) πριν εξαφανισθεί από τα ραντάρ στις 14.22 τοπική ώρα.

Πού οφείλεται η πτώση του αεροσκάφους στην Κίνα – Οι εκτιμήσεις των ειδικών

Ο Άρθουρ Ρόου, ειδικός συνεργάτης στο κέντρο απόδοσης και λειτουργικότητας αεριοστρόβιλων για μηχανική πρόωσης στο Πανεπιστήμιο του Cranfield, μίλησε στη DailyMail και ανέλυσε τους λόγους, για τους οποίους, πιθανόν, να έπεσε το αεροσκάφος.

«Κατά πάσα πιθανότητα χάθηκε ο έλεγχος του αεροσκάφους, πιθανώς επειδή πέταγε σε μεγάλο ύψος με χαμηλή ταχύτητα αέρα (στολάρισμα/stall). Ως συνήθως υπάρχουν πολλές πιθανές αιτίες για την πτώση ενός αεροπλάνου. Μία από αυτές είναι το να μην ανταποκρίνονται οι επιφάνειες ελέγχου του πίσω μέρους. Ίσως να οφείλεται και σε έναν ακατάλληλο συνδυασμό ρυθμίσεων του αυτόματου πιλότου», τονίζει ο Άρθουρ Ρόου.

Διάγραμμα για το πώς μπορεί να συνετρίβη το αεροπλάνο στην Κίνα © Daily Mail

Επισημαίνει, ωστόσο, ότι ο ίδιος δεν είναι εξοικειωμένος με τις λειτουργίες του συγκεκριμένου μοντέλου, Boeing 737, για να μπορέσει να προβλέψει ακριβώς τις πιθανές δυσλειτουργίες.

Ο καθηγητής Bharath Ganapathisubramani, από το τμήμα μηχανικών και φυσικών επιστημών του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον ανέφερε: «Έχοντας εξετάσει το δυστύχημα και μετά από συζήτηση με συναδέλφους, πιστεύουμε ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη και να κάνουμε εικασίες για πιθανές αιτίες. Αν βρεθεί σε καλή κατάσταση το “μαύρο κουτί” τότε θα μπορούμε να μάθουμε περισσότερα μέσα σε λίγους μήνες, ώστε να δοθεί μια οριστική απάντηση στο τι προκάλεσε την τραγωδία».

Boeing 737-Κίνα: Βίντεο από τη στιγμή της πτώσης του αεροσκάφους

Βίντεο ντοκουμέντο που μεταδίδουν ΜΜΕ της Κίνας δείχνει το αεροσκάφος να πέφτει σε δασική περιοχή.

Συντριβή αεροσκάφους στην Κίνα – Νέο πλήγμα για την Boeing

Τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι σχετικά σπάνια την Κίνα, όπου οι αεροπορικές μεταφορές έχουν σημαντικά αναπτυχθεί κατά τις τελευταίες δεκαετίες και όπου τα μέτρα ασφαλείας είναι αυστηρά.

Το τελευταίο σοβαρό αεροπορικό δυστύχημα σημειώθηκε τον Αύγουστο 2010, όταν πτήση της Henan Airlines συνετρίβη στην βορειοανατολική Κίνα προκαλώντας τον θάνατο 40 ανθρώπων.

Ο βαρύτερος απολογισμός ανήκει στην συντριβή, το 1994, ενός Tupolev 154 της China Northwest Airlines λίγο μετά την απογείωση από την Σιάν στην βόρεια Κίνα, με συνέπεια τον θάνατο 160 επιβαινόντων.

Πολλοί κινέζοι επιβάτες χάθηκαν επίσης τον Μάρτιο 2014 κατά την αινιγματική εξαφάνιση της πτήσης MH370 της Malaysian Airlines με προορισμό το Πεκίνο.

Η σημερινή καταστροφή αποτελεί νέο σκληρό πλήγμα για την Boeing στην Κίνα. Τον Μάρτιο 2019, η Κίνα ήταν η πρώτη χώρα στον κόσμο που έδωσε εντολή στις αεροπορικές της εταιρείες να σταματήσουν τις πτήσεις των 737 MAX για λόγους ασφαλείας.

Το μέτρο είχε ληφθεί έπειτα από δύο δυστυχήματα με 737 MAX στο εξωτερικό, με 346 νεκρούς.

Τρία χρόνια αργότερα, η κινεζική ρυθμιστική αρχή ήρε τελικά τον περασμένο Δεκέμβριο την απαγόρευση πτήσης των Boeing 737 MAX. Δεν είναι γνωστό αν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν επαναλάβει τις εμπορικές πτήσεις στην Κίνα. Η απόφαση για την άρση της απαγόρευσης ήταν πολύ σημαντική για την Boeing, καθώς η Κίνα αποτελεί σημαντική αγορά για την εταιρεία.

Η κινεζική ρυθμιστική αρχή είχε θέσει ως όρο για την επιστροφή του 737 MAX στους κινέζικούς ουρανούς την πραγματοποίηση τεχνικών τροποποιήσεων για την εγγύηση της ασφάλειας των πτήσεων.

Η Κίνα ήταν η τελευταία μεγάλη χώρα που ήρε την απαγόρευση πτήσεων του 737 MAX.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις