Κοσμος

Κορωνοϊός: Γέμισε τις λακκούβες της πόλης με ψηφιδωτά έργα τέχνης

«Η τέχνη της λακκούβας»

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ένας καλλιτέχνης του δρόμου στο Σικάγο εμπνεύστηκε από τον κορωνοϊό και γέμισε τις λακκούβες της πόλης ψηφιδωτά.

Ο καλλιτέχνης ψηφιδωτών, Τζιμ Μπέιτσορ, πήρε μία πολύ όμορφη πρωτοβουλία και «έστρωσε» τις τρύπες στους δρόμους του Σικάγο. Ο Μπέιτσορ γέμισε τέσσερις τρύπες στο οδόστρωμα με έργα της «τέχνης της λακκούβας», όπως την ονομάζει.

Σε έναν παράδρομο κοντά στο εμβληματικό τζαζ κλαμπ, Green Mill, στο προάστιο Άπταουν, ο Μπέιτσορ δημιούργησε τέσσερα ψηφιδωτά από γυαλί και μάρμαρο μέσα στους μικρούς κρατήρες στο πεζοδρόμιο.

Πρόκειται για σύμβολα που αναδείχθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, που χτύπησε με βάναυσο τρόπο την πολιτεία του Σικάγο. Υπάρχουν ψηφιδωτά που απεικονίζουν ένα κουτί μπίρας Old Style, μία από τις κλασικές μάρκες του Σικάγου, ένα ρολό χαρτιού τουαλέτας και ένα μπουκάλι απολυμαντικό χεριών, όπως και η κόκκινη αστερόεσσα σημαία του Σικάγου.

«Είναι ένα ψήγμα απροσδόκητης χαράς. Ένα απροσδόκητο χαμόγελο. Βρίσκουμε λίγο χιούμορ σε καιρούς που δεν είναι αστείοι και μια αγκωνιά στα πλευρά ημών των ανθρώπων για τα ευτράπελα που συνεχίζονται», τόνισε ο ίδιος.

Οι κάτοικοι του Σικάγου είναι πολύ εξοικειωμένοι με τις λακκούβες σε δρόμους και πεζοδρόμια και ο Μπέιτσορ τοποθετεί τα μωσαϊκά ψηφιδωτά του σε αυτές από το 2013, αφότου εμπνεύσθηκε την τεχνική λόγω ενός «επίμονου» κρατήρα μπροστά από το σπίτι του στο Νόργουεστ Σάιντ.

«Όλοι μπορούν να ταυτισθούν με τις λακκούβες. Δεν έχει σημασία αν είστε πλούσιοι, φτωχοί, νέοι ή ηλικιωμένοι. Όλοι τις μισούν», πρόσθεσε.

Ο Μπέιτσορ εγκατέστησε εν μέσω της πανδημίας τα ψηφιδωτά του, διαμέτρου 0,61 μ., πριν τρεις εβδομάδες, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία που χρησιμοποίησε στα άλλα 85 «μωσαϊκά» που έχει ολοκληρώσει σε όλη την πόλη. Μερικά από τα άλλα έργα του στις λακκούβες απεικονίζουν καθημερινά αντικείμενα όπως έναν κώνο παγωτού, καθώς και φυσικά αντικείμενα όπως μικρά ζώα και λουλούδια.

Ο Μπέιτσορ σχεδίαζε και ολοκλήρωνε το έργο του στο στούντιο, δουλεύοντας 8 έως 10 ώρες. Στη συνέχεια, μετέφερε νερό, σκυρόδεμα και τις ψηφίδες στις τέσσερις λακκούβες, όπου πέρασε περίπου δύο ώρες για να τελειώσει επί τόπου την εγκατάσταση, ενώ επέστρεψε και την επόμενη μέρα για να βάλει τις τελευταίες λεπτομέρειες στη σύνθεση.

«Βιώνουμε αυτούς τους περίεργους, πρωτόγνωρους καιρούς και άρχισα να σκέφτομαι με τι θα μπορούσε ο καθένας μας να ταυτισθεί κι αυτό ήταν ένα τέλειο θέμα για να συνομιλήσω με μεγαλύτερο αριθμό ατόμων», τονίζει ο Μπέιτσορ.

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ