Κοσμος

Η Σάλμα Χάγιεκ καταγγέλλει τον Γουαϊνστάιν για σεξουαλική παρενόχληση και απειλές κατά της ζωής της

«Για πρώτη φορά και τελευταία φορά στην καριέρα μου, έπαθα νευρικό κλονισμό»

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η Σάλμα Χάγιεκ, η διάσημη σταρ του Χόλιγουντ, με άρθρο της στους New York Times κατηγόρησε τον Χάρβεϊ Γουαϊνστάιν πως επί χρόνια την παρενοχλούσε σεξουαλικά, ότι ήταν το «τέρας» της», ενώ είχε απειλήσει και τη ζωή της λέγοντας «θα σε σκοτώσω, μην νομίσεις ότι δεν μπορώ».

Η διάσημη ηθοποιός έγραψε στο άρθρο της ότι τον τελευταίο καιρό προσεγγίστηκε από διαφορετικές πηγές και αρκετούς ρεπόρτερς προκειμένου να μιλήσει για ένα επώδυνο περιστατικό της ζωής, που θεωρούσε ότι το είχε απωθήσει, ότι το είχε ξεπεράσει. Είχε κάνει πλύση εγκεφάλου στον εαυτό της γι’ αυτό, όπως λέει, προκειμένου να επιβιώσει. Άλλωστε δεν θεωρούσε τη δική της φωνή τόσο σημαντική. Εξομολογείται ότι απέφευγε την ευθύνη να καταγγείλει ό,τι της είχε συμβεί, με τη δικαιολογία ότι ήδη είχαν ασχοληθεί με το θέμα αρκετοί άνθρωποι, ώστε να τον αποκαλύψουν.

Η Σάλμα Χάγιεκ κάνοντας αυτοκριτική για τη σιωπή της λέει ότι προσπαθούσε να σώσει τον εαυτό της από το να εξηγήσει κάποια πράγματα στους αγαπημένους της, όπως το γιατί συμπεριφερόταν τόσα χρόνια με εγκαρδιότητα σε έναν άνθρωπο που την πλήγωσε τόσο βαθιά. Ντρεπόταν να περιγράψει μια εμπειρία για την οποία είχε συγχωρέσει τον υπαίτιο και θεωρούσε ότι ήταν ένα κεφάλαιο που είχε κλείσει.

Όταν ωστόσο τόσες γυναίκες βρήκαν το θάρρος να μιλήσουν για όσα συνέβαιναν με τον μεγαλοπαραγωγό του Χόλιγουντ, αποφάσισε να αντιμετωπίσει τη δειλία της. Εμπνεύστηκε από τις γυναίκες που επέδειξαν το θάρρος να μιλήσουν για ό,τι τους συνέβη, ειδικά σε μια χώρα που ο ίδιος ο πρόεδρός της κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση σε βάρος γυναικών.

Προχωρώντας στην εξιστόρηση των γεγονότων, η ηθοποιός περιγράφει πόσο αδιανόητο ήταν για μια άγνωστη μεξικάνα ηθοποιό να κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ και το πόσο σημαντικός είχε αρχίσει να γίνεται ο Γουαϊνστάιν.  Ήταν πλέον μια αξιοθαύμαστη διάνοια. Κι ενώ η συνεργασία μαζί του φαινόταν κάτι σαν όνειρο, σύντομα ήρθε η παρενόχληση. Ήθελε να μπαίνει στο δωμάτιό της, να κάνουν ντους μαζί, να τη βλέπει να κάνει ντους, να κάνουν στοματικό έρωτα, να κάνει εκείνη έρωτα με άλλη γυναίκα και άλλα παρόμοια. Κάθε δικό της όχι τον εξαγρίωνε ακόμη περισσότερο.

«Δεν νομίζω ότι μισούσε άλλη λέξη περισσότερο από το όχι» λέει η ηθοποιός, που βίωνε σε συνέχεια της απόρριψής της σε αυτόν, την οργή του. Και συνεχίζει λέγοντας: «Στα μάτια του δεν ήμουν μια καλλιτέχνιδα, δεν ήμουν καν ένα πρόσωπο. Ήμουν ένα πράγμα, ένα σώμα».

Στο άρθρο της στους NYT η Χάγιεκ περιγράφει ότι άρχισε να την εκβιάζει ώστε να συμμετέχει στα προσωπικά του πάρτι με μοντέλα, τα οποία ήταν ιερόδουλες.

Όπως καταγγέλλει, στο πλαίσιο της ταινίας «Φρίντα» του 2002, όπου η ηθοποιός υποδύθηκε την ζωγράφο Φρίντα Κάλο, ο Γουαϊνστάιν έφτασε στο σημείο να απειλεί με ακύρωσή της, εάν δεν δεχόταν να γυρίσει μια σκηνή λεσβιακού σεξ με την ηθοποιό Άσλεϊ Τζαντ - θύμα κι αυτή του παραγωγού και μια από τις πρώτες γυναίκες που ξεσκέπασαν ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην ιστορία του Χόλιγουντ.

Από την πλευρά του, ο παραγωγός, με γραπτή δήλωσή του μέσω εκπροσώπου του, αναφέρει πως «δεν θυμάται ποτέ να εκβίασε την Σάλμα Χάγεκ να γυρίσει μια σκηνή σεξ για χάρη του με γυναίκα συμπρωταγωνίστριά της και δεν ήταν παρών στο συγκεκριμένο γύρισμα. Όλες οι κατηγορίες περί σεξουαλικής παρενόχλησης που περιγράφει η Σάλμα δεν είναι ακριβείς και άλλοι άνθρωποι που ήταν μάρτυρες των γεγονότων έχουν διαφορετική γνώμη για το τι συνέβη».

«Σε κάθε περίπτωση, η σκηνή αυτή ήταν μέρος του σεναρίου, καθώς η Φρίντα Κάλο ήταν bisexual και η πιο σημαντική σκηνή σεξ της ταινίας ήταν μεταξύ της κυρίας Χάγιεκ και του Τζέφρι Ρας», συνεχίζει στην ίδια γραπτή δήλωση που διανεμήθηκε στον Τύπο. Παράλληλα ο Γουαϊνστάιν ισχυρίζεται πως ήταν εκείνος που επέμεινε στην Σάλμα Χάγιεκ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, παρότι οι συμπαραγωγοί του πίεζαν να τον δώσουν στην Τζένιφερ Λόπεζ, που όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ήταν «μεγαλύτερο αστέρι την εποχή εκείνη».

Εκείνη ωστόσο γράφει: «Για πρώτη φορά και τελευταία στην καριέρα μου, έπαθα νευρικό κλονισμό. Το σώμα μου άρχισε να τρέμει ανεξέλεγκτα, μου κόπηκε η αναπνοή και άρχισα να κλαίω, χωρίς να μπορώ να το ελέγξω στο ελάχιστο. Δεν ήταν επειδή θα ήμουν γυμνή σε μια σκηνή με μια άλλη γυναίκα. Ήταν επειδή θα ξεγυμνωνόμουν μαζί της για χάρη του. Αλλά τότε δεν μπορούσα να το αποκαλύψω σε κανέναν. Τελικά πήρα ένα ηρεμιστικό και κατάφερα να γυρίσω τη σκηνή» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Με την εξαιρετική ερμηνεία της στην ταινία για τη ζωή της Φρίντα Κάλο η Χάγιεκ κέρδισε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ, παρά το γεγονός ότι ο παραγωγός της έλεγε συνεχώς ότι «το μόνο που άξιζε πάνω της και που μπορούσε να πουλήσει» ήταν το γυμνό της σώμα, αφού ήταν «τελείως ατάλαντη».