- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Η δύναμη της προσευχής, ή της διαφήμισης;
Η Σάσα Τακτικού από το Dubai εξηγεί ότι ακόμα και στη Μέση Ανατολή, η προσευχή θέλει το διαφημιστή της.
Θέλοντας να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους για «καλό σκοπό» μια ομαδα έμπειρων διαφημιστών απο τη Μέση Ανατολή ειχαν την ιδέα να χρησιμοποιήσουν τηλεοπτικές διαφημίσεις για να εμψυχώσουν τους τηλεθεατές να ... προσεύχονται!!
Η ιδέα ονομάστηκε Aqim Salatak (Establish Islamic Prayer) και δείχνει να έχει ιδιαίτερη απήχηση στις νεαρότερες ομάδες πιστών μουσουλμάνων. Σε συνέντευξή τους οι ιδρυτές (που φαντάζομαι τώρα ειναι ιδιαίτερα αγαπητοί στους θρησκευτικούς ηγέτες της Μ.Ανατολής) δήλωσαν οτι η διαφημιση είναι το πιο αμεσο εργαλείο για να προωθήσει κανεις νεα προϊοντα και βάσει αυτής της σκέψης αποφάσισαν το 1999 να δημιουργήσουν διαφημίσεις για να προωθησουν την προσευχή με στόχο τους να «βοηθήσουν τον κόσμο να ερθει πιο κοντα στο Θεο ελπίζοντας και οι ίδιοι να ανταμοιφθούν απο το Θεο για αυτη την πρωτοβουλία».
Έτσι, οι διαφημήσεις Aqim Salatak βασίστηκαν στις ιδιες τεχνικές μαρκετινγκ και έρευνας σαν οποιοδήποτε άλλο προϊόν στοχεύοντας στην ευαισθησία του τηλεοπτικού κοινού και φυσικά στην «πώληση»! Η πρώτη διαφημιστική καμπάνια παρουσιάστηκε στο Middle East Broadcasting Center (MBC) το 2000 προσπαθώντας στην αρχή να «ταράξει» τους τηλεθεατές και κατόπιν να τους ευαισθητοποιήσει δίνοντάς τους ενθαρρυντικά μηνύματα σχετικά με τη δύναμη της προσευχής. Οι ιστορίες συνήθως αναφέρονται σε αδαείς νέους που δείχνουν να προτιμούν να περνάνε την ώρα τους διασκεδάζοντας ή μιλώντας στο τηλέφωνο και να αγνοούν το κάλεσμα για προσευχή από τον ιμάμη... σύντομα όμως πεθαίνουν με τραγικό τρόπο και συνειδητοποιούν ότι η ψυχή τους έχει χαθεί!! Το διαφημιστικό slogan “Aqim Salatak Qabl Mamatak” (Προσευχήσου Πριν Πεθάνεις) έδωσε πρόσφατα τη θέση του στο “Aqim Salatak, Hayatak Ikhtiyaratak” (Προσευχήσου, η Ζωή είναι Επιλογή σου).
Δέκα χρόνια μετα η επιτυχία συνεχίζεται και η ομάδα των διαφημιστών δεν σταματά στην τηλεόραση... κατά τη διάρκεια ενός σημαντικού ποδοσφαιρικού αγώνα, παίχτες και των δύο ομάδων άρχισαν να προσεύχονται στη μέση του γηπέδου την ώρα που οι γνωστοί διαφημιστές μοίραζαν στους οπαδούς μπλούζες και καπελάκια διαφημίζοντας τι άλλο? Την προσευχή! «Είναι αλήθεια, λέει το ΜΒC σύμφωνα με έρευνές του, οτι όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι άρχισαν να προσεύχονται μετά την διαφημιστική καμπάνια και η ομάδα των διαφημιστών Aqim Salatak είναι αξιέπαινη».
Μην ξεχνάτε οτι μιλάμε για ένα έθνος που καλείται για προσευχή 5 φορές τη μέρα! Τα meeting σταματούν στη μέση, οι τραπεζικές συναλλαγές παγώνουν για μισή ώρα, τα μαγαζιά κλείνουν τη μουσική, η τηλεόραση βγάζει σποτάκι «ώρα για προσευχή» και τα «prayer rooms» (δωμάτια προσευχής) που βρίσκονται σε κάθε δημόσιο χώρο/γραφείο/τράπεζα/εμπορικό γεμίζουν με πιστούς.
Το ερώτημα είναι η προσευχή είναι προϊόν? Και πόση βοήθεια χρειάζεται ένα «προϊόν» που πουλάει από μόνο του σε ένα ήδη τεράστιο αγοραστικό κοινο και σε ένα μαρκετ που όχι μόνο το «πλασάρει» παντού αλλά το επιβάλλει ακόμη και σε αυτούς που δεν ανήκουν (βλέπε Ραμαντάν).. και τελικά ποιός κερδίζει από την «πώληση» του «προϊόντος» αυτού? Μήπως η σωτηρία της ψυχής.. η δύναμη της αυτόβουλης επιλογής? Οι διαφημιστές πάντως σίγουρα κέρδισαν τη θέση τους στον Παραδεισο!
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το πλοίο φαίνεται πως ήταν κωπήλατο
Η υπόθεση αφορούσε τη Σάντι Πέγκι, νοσηλεύτρια στη Σκωτία
Η εταιρία του γαμπρού του Ντόναλντ Τραμπ συμμετέχει στην προσφορά 108 δισ. δολαρίων
Θα συναντηθούν με στόχο να συζητήσουν την επόμενη φάση του σχεδίου για τη Γάζα
Για τα κινηματογραφικά και streaming assets του
Η απόφαση ελήφθη έπειτα από παράπονα
Πιέζουν οι ΗΠΑ, κρίσιμη συνάντηση με Ευρωπαίους ηγέτες στο Λονδίνο
Με ύψος 1,73 μέτρα και βάρος 75 κιλά, το T800 προσφέρει έως και πέντε ώρες αυτονομίας
Σχεδόν 2.000 άνθρωποι έχουν πεθάνει λόγω της ασθένειας από τον Ιανουάριο
Τα επόμενα βήματα για κατάπαυση του πυρός εν μέσω πιέσεων από την Ουάσινγκτον
Ο νεαρός έβαλε τέλος στη ζωή του το 2012
Δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής αναφορές για ζημιές ή τραυματίες
«Δεν μπορούμε να αποδεχθούμε κάτι τέτοιο», δήλωσε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου
Το βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου
Τι αναφέρουν αξιωματούχοι της τρομοκρατικής οργάνωσης
Η μετάβαση παραμένει εύθραυστη, προειδοποιεί ο ΟΗΕ
Στα social media εμφανίστηκαν ειρωνικές μετονομασίες όπως «Cloud Supremacy» και «Cloud Nationalism»
Το νεογέννητο είναι υγιέστατο, ενώ παρακολουθείται αδιάλειπτα
«Το Netflix έχει ήδη αποκτήσει πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς», τόνισε ο πρόεδρος των ΗΠΑ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.