Αθλητισμος

Καθυστερήσεις στα σχέδια της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ για το νέο «Γουέμπλεϊ του Βορρά»

Στον «πάγο» τα φιλόδοξα σχέδια για νέο στάδιο 100.000 θέσεων - Αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ: Καθυστερούν τα σχέδια για το νέο στάδιο 100.000 θέσεων - Σε αδιέξοδο οι διαπραγματεύσεις για την  αγορά οικοπέδου

Τα σχέδια της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ για την κατασκευή ενός νέου σταδίου 100.000 θέσεων δίπλα στο Όλντ Τράφορντ, το οποίο ο σερ Τζιμ Ράτκλιφ αποκάλεσε «το Γουέμπλεϊ του Βορρά», αντιμετωπίζουν σοβαρές καθυστερήσεις, λόγω αδιεξόδου στις διαπραγματεύσεις για την τιμή αγοράς του απαιτούμενου οικοπέδου.

Ο σύλλογος της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ επιθυμεί να αποκτήσει τη γη που σήμερα χρησιμοποιείται ως σιδηροδρομικός τερματικός σταθμός φορτηγών, ώστε να ολοκληρώσει το Σχέδιο Αναγέννησης του Όλντ Τράφορντ, το οποίο υποστηρίζει ότι θα προσφέρει στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου 7,3 δισ. λίρες ετησίως.

Η Γιουνάιτεντ έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με την εταιρεία μεταφορών Freightliner, ιδιοκτήτρια του τερματικού, αλλά οι συνομιλίες έχουν φτάσει σε αδιέξοδο, καθώς υπάρχει μεγάλη διαφορά στην εκτίμηση της αξίας του οικοπέδου. Η Freightliner ζητά περίπου 400 εκατ. λίρες, ενώ η Γιουνάιτεντ το αποτιμά στις 40-50 εκατ. λίρες.

Παρά την πρόθεση της Freightliner να μετεγκατασταθεί στο Σεντ Χέλενς, η εταιρεία δεν δείχνει διάθεση να προχωρήσει χωρίς το υψηλό τίμημα. Όπως αναφέρει πηγή: «Η Freightliner έχει τη Γιουνάιτεντ στο χέρι».

Ο σερ Τζιμ Ράτκλιφ έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να αποδεχτεί την τιμή της μητρικής εταιρείας Brookfield. Η παρουσίαση του σχεδίου από το αρχιτεκτονικό γραφείο Foster + Partners έγινε τον Μάρτιο, με στόχο την ολοκλήρωση του έργου έως το 2030.

Ωστόσο, η αδυναμία εξασφάλισης του οικοπέδου ενδέχεται να αναβάλει την έναρξη των προκαταρκτικών εργασιών, που είχε προγραμματιστεί για το τέλος του 2025. Πλέον, οι επιλογές της Γιουνάιτεντ είναι: αύξηση της προσφοράς, αναμονή για μείωση των απαιτήσεων ή μερική αναθεώρηση του σχεδίου ώστε να μην απαιτείται η επίμαχη έκταση.

Στο τραπέζι υπάρχει και το ενδεχόμενο έκδοσης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης από τη Νέα Αναπτυξιακή Αρχή του Όλντ Τράφορντ, υπό την προεδρία του Σεμπάστιαν Κόου, κίνηση που όμως θα μπορούσε να πυροδοτήσει νομικές αντιδράσεις και περαιτέρω καθυστερήσεις.

Η συνολική επένδυση υπολογίζεται σε 4,2 δισ. λίρες, με την κατασκευή του σταδίου να κοστίζει περί τα 2 δισ., αν και ανεξάρτητες εκτιμήσεις ανεβάζουν τον προϋπολογισμό στα 3 δισ., λόγω της υψηλής τεχνικής πολυπλοκότητας – μόνο η κατασκευή της υφασμάτινης οροφής αναμένεται να κοστίσει 300 εκατ.

Σύμφωνα με τον σύλλογο, το πρότζεκτ θα δημιουργήσει 92.000 θέσεις εργασίας, 17.000 νέες κατοικίες και 1,8 εκατ. επιπλέον επισκέπτες τον χρόνο. Η Γιουνάιτεντ δεν επιδιώκει δημόσια χρηματοδότηση για το έργο και δεν σχολιάζει την πορεία των εμπορικών διαπραγματεύσεων.

Στις 30 Ιουνίου, σε συνάντηση με φιλάθλους, η διοίκηση παραδέχθηκε ότι η εξασφάλιση της γης αποτελεί εμπόδιο. Οι οπαδοί ρώτησαν αν η κατασκευή θα ξεκινήσει το 2025 ή το 2026 και η απάντηση ήταν: «Ο σχεδιασμός συνεχίζεται, όπως και οι συζητήσεις με δήμους, ιδιοκτήτες γης και χρηματοδοτικούς φορείς. Η πρόθεσή μας είναι να προχωρήσουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα».

(Με πληροφορίες του Guardian)